Creditcard betalingen van buitenlandse klanten, woocommerce

1
Goedemiddag,

het zal hier wellicht al een aantal keer gevraagd zijn maar ik word er geen wijs meer uit, sorry. Ik ben bezig met een webwinkel obv woocommerce. Hier kunnen binnen-en buitenlandse klanten aankopen doen. In de webwinkel zit Paypal al, perfect. In eerste instantie wilde ik de creditcard betalingen ook via Paypal doen, voor (internationale) klanten die geen Paypal account hebben/willen.

Nu krijg ik van Paypal terug dat alleen binnenlandse klanten zonder account kunnen betalen. Dit zou dus betekenen dat ik voor creditcard betalingen een andere partij en plugin moet zoeken.

Wie heeft ervaring met bovenstaande?? En met wie zou ik in zee kunnen om creditcard betalingen op een relatief eenvoudige wijze mogelijk te maken?

Ik hoor het graag!

Groeten, Jo

Re: Creditcard betalingen van buitenlandse klanten, woocomme

2
Er bestaat geen eenvoudige manier om creditcards direct te accepteren. Zelf doe ik het naar alle tevredenheid via Cardgate, maar er zijn meer PSP die het aanbieden. Dat PayPal geen creditcards meer accepteert van "buitenlanders" die geen PayPal account (willen) hebben verbaast mij: is dat nieuw? En welk belang zou PayPal daar dan bij hebben? en waarom vanuit NL wel? Hoe wordt dat geformuleerd? en waar staat dat dan in de voorwaarden? In de VS en in meen ook het VK treedt Paypal juist op als een creditcard-accepterende organisatie (zouden ze hier ook moeten doen!)

Re: Creditcard betalingen van buitenlandse klanten, woocomme

3
Wat vreemd dat PayPal geen creditcard meer accepteert. Best naar eigenlijk, want het is toch wel een van de betere, maar vooral meest vertrouwde betaalsystemen.

Je kunt altijd te werk gaan via een van de vele creditcard betaling plugins voor WooCommerce.

Volgens mij gebruikt WooCommerce standaard Mijireh.

Kijk eens op WooThemes naar de plugins.

Je zou ook nog kunnen kijken naar sites zoals multisafepay, mollie of sisow. Dit zijn alle drie betaalsystemen die direct een plugin regelen.

Let goed op bij evt aanvullende betaalsystemen dat de checkout page kort en overzichtelijk is (Je kan namelijk klanten kwijtraken door een lastig betaalsysteem).

Kijk vooral naar de kosten die gemoeid zijn met het gebruiken van betaalsystemen. Sommige jagen je flink op de kosten. Lees de kleine lettertjes ;)

Succes, ik hoop dat je er uit komt
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien