Headers maken

1
Hoi, ik heb zowat het halve forum doorzocht met de zoekfunctie maar vind niet terug wat ik zoek... Ik ben bezig me te amuseren met het maken van mijn eigen headers voor de shop, ik ben er nog niet echt goed in, maar het lukt al een beetje. Nu vroeg ik me af waar jullie je foto's halen?
Er zijn tal van sites met auteursrechtvrije foto's, maar allemaal vragen ze - in mijn ogen - eerder hoge maandelijkse kosten. Kennen jullie sites waar je echt gratis foto's kan downloaden die vrij van auteursrechten zijn?
http://www.rascalandchic.be - de eco dierenwinkel voor boefjes én snoesjes

Re: Headers maken

2
Je kunt stockfoto's kopen en dan betaal je gewoon per foto. Ik koop meestal een setje credits en zit dus niet vast aan een maandbedrag oid.

Je kunt ook zelf wat foto's maken natuurlijk

Re: Headers maken

3
Je kunt ook je leveranciers vragen om foto's met een hoge resolutie van verpakkingen en ander PR-materiaal. En die kun je verwerken tot een collage voor banners.

Voordeel is dan dat je niet dezelfde stockfoto's gebruikt als tientallen anderen voor jou (en unieke content is goed voor je SEO). Bovendien sluit het beeld dan goed aan op je assortiment.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Headers maken

5
Goed, heb ondertussen al wel wat sites gevonden waar je inderdaad met credits kan werken, dat maakt het al iets handiger!
Nu zit nog met een technisch vraagje, misschien niet het juiste forum hiervoor maar goed: ik vind dus een mooie foto, maar deze is te groot, hij is bvb 3300 x 1489 px -> nu moet ik van seoshop mijn banners maken op 998 x 350 px. Iedere keer wanneer ik een foto probeer in te passen is hij steevast te groot, te klein, te hoog, te smal,... Is er ergens een magische manier om grote foto's op exact het gewenste formaat te krijgen zonder dat hij uitgerokken lijkt?
http://www.rascalandchic.be - de eco dierenwinkel voor boefjes én snoesjes

Re: Headers maken

6
Je moet het verkleinen in verhouding. In jou voorbeeld is het 4.25

Het zal niet helemaal precies worden, maar je moet een beetje creatief zijn.

Bijvoorbeeld: een mooie rand/frame maken of leuk afsnijden oid