Hoe vaak wisselen jullie van lay-out ?

1
In de fysieke detailhandel is het gebruikelijk om eens in de zoveel tijd de hele inrichting van de winkel om te gooien met het doel de verkoop weer een stimulans te geven.
Nu zie ik webwinkels die er nog steeds het zelfde uitzien als 2 jaar geleden terwijl de mode qua lay-out alweer anders is dan 2 jaar geleden.

Daarom mijn vraag;

Hoe vaak wisselen jullie van lay-out en waarom of waarom niet?

2
Dat is een beetje afhankelijk van wat je ziet als een andere layout. Kleine aanpassingen gebeuren wekelijks. Een geheel nieuw ontwerp minder vaak. Soms zelfs helemaal niet. Zolang het prettig voelt, mag het.

Kleine aanpassingen hebben vaak al aardig impact. Een andere header, paar andere kleuren, iets andere indeling. Dat soort zaken gebeuren regelmatig. In ieder geval wordt elke website en webwinkel zeker elk half jaar even onder de loep genomen.

3
In principe nooit. Mensen raken gewend aan een bepaald uiterlijk. Hier en daar kun je gerust kleine aanpassingen doen, maar een geheel nieuwe layout is te verwarrend. Ik geloof niet zo in de term " mode" waar het webwinkels betreft. Als je producten goed zijn en je site netjes is, doen trends qua layout niet meer ter zake.

4
kattig schreef: Ik geloof niet zo in de term " mode" waar het webwinkels betreft.
Oei dat is een flink statement want layout aanpassingen hebben niet (alleen) te maken met mode maar ook met ontwikkelingen die online gewoon heel snel gaan. Je ziet het vaak heel snel als een website een paar jaar oud is en in de ecommerce kan dat echt geld kosten. Mensen raken ook gewend aan de uitstraling die heerst, zoals dat door de opkomst van Google websites met grote witruimtes opeens acceptabel werden.

Je gelooft niet dat door de opkomst van Hyves, Facebook, Twitter layout van websites is veranderd? Dat door de opkomst van AJAX websites echt anders zijn gaan werken en dus ook anders eruit zien? Dat HTML5 straks weer een flinke invloed heeft op websites, of dat de opkomst van breedband internet en platte beeldschermen met grote resoluties ervoor hebben gezorgd dat webwinkels anno 2010 er echt anders uit zien dan webwinkels van, pak em beet, 2005?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Je kunt natuurlijk ook je layout op het seizoen aanpassen, zoals Sinterklaas, Kerst, Pasen, zomer, winter, etc. Vinden de klanten immers ook leuk! (zolang je herkenbaar blijft)

6
ooh... daar heb ik wel zo een gruwelijke hekel aan... opzichtige thema layouts... kijk die Sinterklaas ipv het gewone BOLle mannetje die is nog wel grappig alleen een webwinkel waar het pepernoten regent op de achtergrond of sneeuwt... bah...

maar ja das persoonlijk... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

7
joelphil schreef:Je kunt natuurlijk ook je layout op het seizoen aanpassen, zoals Sinterklaas, Kerst, Pasen, zomer, winter, etc. Vinden de klanten immers ook leuk! (zolang je herkenbaar blijft)
Zal eens kijken of ik richting de feestdagen iets met het forum kan doen!

8
Dirkjan schreef:
joelphil schreef:Je kunt natuurlijk ook je layout op het seizoen aanpassen, zoals Sinterklaas, Kerst, Pasen, zomer, winter, etc. Vinden de klanten immers ook leuk! (zolang je herkenbaar blijft)
Zal eens kijken of ik richting de feestdagen iets met het forum kan doen!
Mijn voorkeur gaat uit naar een layout waar het pepernoten regent op de achtergrond of sneeuwt, maar kijk maar.

9
hhh schreef:
Dirkjan schreef: Zal eens kijken of ik richting de feestdagen iets met het forum kan doen!
Mijn voorkeur gaat uit naar een layout waar het pepernoten regent op de achtergrond of sneeuwt, maar kijk maar.
Mijn voorkeur gaat uit naar een layout die pepernoten op m'n toetsenbord gooit, kan ik ze meteen opeten :twisted:
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!