Re: Postzegels weer duurder

31
Gisteren zjin de nieuwe tarieven bij PostNL ingegaan.
Voor onze brievenbuspakjes naar Belgie tussen 250-500 gram betalen we nu meer dan 8 euro !
(Met koring d.m.v. frankering met frankeermachine)
Voor een pakketje met handtek. ontvangst / track&trace betalen we 7,00 naar Belgie.

PostNL begint een beetje de weg kwijt te raken.

In plaats van de tarieven voor brievenbuspost iedere keer te verhogen, kunnen ze beter de tarieven/verzendnormen van de pakketdistributie herstructureren.

Re: Postzegels weer duurder

32
RicardoV schreef:Gewoon helemaal geen post meer versturen, laat ze maar stikken die amateurs.
Lijkt mij toch wat lastig als je een webwinkel hebt, geen post versturen. :D

Ik gebruik ongeveer een rolletje per week, dus dit hakt er weer leuk in. Helaas is er geen serieuze concurrentie.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Postzegels weer duurder

35
Voor brievenbuspost is het zeker vervelend, maar wie pakketten stuurt met PostNL doet er goed aan om verder te kijken. Je hoeft niet met PostNL te versturen natuurlijk - je mag met PostNL versturen.

Re: Postzegels weer duurder

36
mindstretch schreef:Voor brievenbuspost is het zeker vervelend, maar wie pakketten stuurt met PostNL doet er goed aan om verder te kijken. Je hoeft niet met PostNL te versturen natuurlijk - je mag met PostNL versturen.
Niet alle vervoerders zijn interessant, sommige doen zelfs 2 a 3 dagen over een pakket, terwijl het met PostNL toch echt volgende dag binnen is.
Ben je duidelijk naar de klant toe en kan de klant kiezen tussen PostNL of DHL versturen dan is dit natuurlijk fijn. Maar brievenbuspost gaat gewoon het gemakkelijkst via PostNL.

Re: Postzegels weer duurder

39
@henk-k

Zou je denken? Wij hebben geen kerstkaarten verstuurd privé, niet alleen vanwege de kosten, maar ook omdat we er jaar na jaar zelf ook minder krijgen. We zullen niet de enige zijn geweest.

Re: Postzegels weer duurder

40
Droomjuweeltjes schreef:@henk-k

Zou je denken? Wij hebben geen kerstkaarten verstuurd privé, niet alleen vanwege de kosten, maar ook omdat we er jaar na jaar zelf ook minder krijgen. We zullen niet de enige zijn geweest.
Ja hoor. De investering om elektronisch te factureren is voor bedrijven de laatste tijd veel interessanter geworden. Er zullen altijd mensen blijven die brieven sturen, een deel doet dat niet door het internet, een deel zal dat niet meer doen door de kosten.

Ik denk dat we uiteindelijk weer op iets van 100 jaar geleden uitkomen. 1 keer per week post naar een centraal punt in het dorp.

Re: Postzegels weer duurder

41
Heeft natuurlijk ook met het vrijgeven van de postmarkt te maken. Een belangrijke reden dat er minder bezorgdagen komen is dan ook het vergroten van de winst ten behoeve van de aandeelhouders. Zou je post als nutsfunctie aanmerken en aan 1 partij gunnen, dan is er meer post te bezorgen en hoeft er minder winst gemaakt te worden. Er was niks mis met de oude vertrouwde postbode en in meerdere Europese landen bestaat deze nog steeds.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Postzegels weer duurder

42
Weet niet of jullie het nog op de radio hebben gehoord vandaag:

PostNL wil graag terug naar 3 bezorgdagen per week. Wil je toch vaker post ontvangen, dan moet je daarvoor extra betalen.

(Nb: rouwpost en medische post vallen hier niet onder.)

Het komt er dus op neer dat we straks nog meer moeten betalen én dat we minder vaak post ontvangen. Hoe krom is dat?
Als dat zo is, verstuur ik in elk geval geen pakketten meer met PostNL.
Klanten zien je aankomen.

Postnl moet nog wel toestemming krijgen van de EU. Richtlijnen van de EU geven aan dat er ten minste 5 keer per week post bezorgd moet worden. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Re: Postzegels weer duurder

43
Ilonajoy schreef:Weet niet of jullie het nog op de radio hebben gehoord vandaag:

PostNL wil graag terug naar 3 bezorgdagen per week. Wil je toch vaker post ontvangen, dan moet je daarvoor extra betalen.

(Nb: rouwpost en medische post vallen hier niet onder.)

Het komt er dus op neer dat we straks nog meer moeten betalen én dat we minder vaak post ontvangen. Hoe krom is dat?
Als dat zo is, verstuur ik in elk geval geen pakketten meer met PostNL.
Klanten zien je aankomen.

Postnl moet nog wel toestemming krijgen van de EU. Richtlijnen van de EU geven aan dat er ten minste 5 keer per week post bezorgd moet worden. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
WAT? Hoe kan PostNL nou weten wat medische post is? Er staat niet altijd dikke reclame op zo'n envelop hoor :S. Het moet gewoon zo blijven, het is qua pakketten al irritant dat als je iets vrijdags verstuurt het voorkomt dat de klant het dinsdag pas krijgt!
Dan kan men zeggen, dan zoek je een ander die het op maandag levert. Juist, die zo lekker onbetrouwbaar is en soms nog zelfs duurder.

En met brieven wil ik gewoon zoals het is of het moet duidelijk worden waar ik nog meer briefpost kan versturen.

Weet je dat halfgebakken privatisering wat hier heerst met de post is gewoon POEP! Of gooi het echt helemaal open of houd het onder de overheid. Je bent met je brievenbuspost zo verschrikkelijk afhankelijk van PostNL. Dit gaat te ver.

Re: Postzegels weer duurder

44
Ilonajoy schreef: (Nb: rouwpost en medische post vallen hier niet onder.)
Ik zie een kans. Voortaan al mijn brievenbus post voorzien van een grijs randje :)

Maar ff serieus. Het is natuurlijk een schandaal. De post is in 3 jaar van 45 ct naar 65 cent gegaan en recentelijk is er al een bezorgdag geschrapt.

Over 2 jaar is er nog 1 bezorgdag en betalen we 5 euro per envelop omdat bijna niemand meer van de post gebruik maakt.

Tijd dat de overheid eens ingrijpt. Postbezorging is geen luxe! Het moet gewoon meer worden uitgeholt en duurder worden. Aangezien er voor post B2c en C2C gewoon geen alternatief is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Postzegels weer duurder

46
Ilonajoy schreef: Weet niet of jullie het nog op de radio hebben gehoord vandaag:
PostNL wil graag terug naar 3 bezorgdagen per week. Wil je toch vaker post ontvangen, dan moet je daarvoor extra betalen.

Als dat zo is, verstuur ik in elk geval geen pakketten meer met PostNL.
Klanten zien je aankomen.
Postbezorging en pakketbezorging staan los van elkaar. Die 3 dagen gaat over deeltijdpostbezorgers die brieven door je brievenbus doen. De concurrentie werkt al met minder bezorgdagen.
Ilonajoy schreef: Postnl moet nog wel toestemming krijgen van de EU. Richtlijnen van de EU geven aan dat er ten minste 5 keer per week post bezorgd moet worden. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
De grap is natuurlijk dat de hele privatiseringsgolf vanuit Brussel is ingezet. In Nederland zijn we daar dan weer in doorgeschoten.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Postzegels weer duurder

47
Ik zag gisteren ook al op de brievenbus een sticker, dat ze straks de bus al om 17 uur gaan legen ipv 18 uur. Dat is echt jammer aangezien je dit weer wat minder flexibeler maakt. Bij ons hier is alles en iedereen zeker om 17.30 thuis maar straks zal je eerder thuis moeten zijn.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Postzegels weer duurder

48
Echt hatelijk PostNL maakt het onmogelijk dat je nog normaal kan werken. Sowieso moet ik voor een brievenbus al naar het winkelcentrum daar niet van, maar hoe verzinnen ze het?

Ze zorgen er nu juist voor dat je het via een ander gaat bezorgen.

Re: Postzegels weer duurder

49
Op het postagentschap hier kon je de post altijd brengen tot 18.00 uur. Na 1 januari is dat officieel nog tot 17.30 uur (al was het een beetje jammer dat ze dat niet van te voren aangegeven hadden), maar het gebeurt dat als je om 17.20 komt dat alles al weg is of de medewerkers van PostNL staan te hijgen in je nek.
De eigenaresse van de winkel zei laatst nog dat ze PostNL niet begreep. Voorheen kwamen ze 's middags twee keer de post halen, en tegenwoordig drie keer. Terwijl het voor de bezorging niet uitmaakt: alles wordt toch pas de volgende dag bezorgd. Ze vond dat een vreemde manier van bezuinigen.

Re: Postzegels weer duurder

50
Droomjuweeltjes schreef:Op het postagentschap hier kon je de post altijd brengen tot 18.00 uur. Na 1 januari is dat officieel nog tot 17.30 uur (al was het een beetje jammer dat ze dat niet van te voren aangegeven hadden), maar het gebeurt dat als je om 17.20 komt dat alles al weg is of de medewerkers van PostNL staan te hijgen in je nek.
De eigenaresse van de winkel zei laatst nog dat ze PostNL niet begreep. Voorheen kwamen ze 's middags twee keer de post halen, en tegenwoordig drie keer. Terwijl het voor de bezorging niet uitmaakt: alles wordt toch pas de volgende dag bezorgd. Ze vond dat een vreemde manier van bezuinigen.
Het is ook een vreemde manier van bezuinigen. Ik begrijp sowieso PostNL en hun werkwijze niet meer. Idem dat ik nu een envelop in de brievenbus kreeg zonder postzegel en ook geen kaartje van PostNL erbij. Het zal dus allemaal wel.

Re: Postzegels weer duurder

51
Idem dat ik nu een envelop in de brievenbus kreeg zonder postzegel en ook geen kaartje van PostNL erbij. Het zal dus allemaal wel.
Dat kaartje erbij hoeft ook niet altijd want de afzender krijgt dan een kaartje om porto te betalen.

Re: Postzegels weer duurder

53
Hier inderdaad ook allemaal stickers 'leging al om 17:00'.

Ik snap het niet, hier valt toch niks te bezuinigen?

Of je de bus nou om 5 uur of om 7 uur leegt. De medewerker krijgt niet meer betaald voor werken in de avonduren.

Re: Postzegels weer duurder

54
RicardoV schreef:Ik snap het niet, hier valt toch niks te bezuinigen?
Ik denk dat het wel scheelt dat het werk nu meer verspreid is. Als de medewerkers een uur eerder enkele bussen legen, en hoeven ze dus niet massaal op 1 moment. Besparing op materieel en in aantal medewerkers. Ik weet dat om 19.30 / 20.00 uur alles binnen moet zijn bij het verzamelpunt bij ons in Haarlem, dus de verwerktijd is bijna twee keer zo lang als ze 17.00 uur mogen beginnen.

Maar doet iemand hier zijn pakjes gewoon in een normale brievenbus dan?

Re: Postzegels weer duurder

56
Ik breng elke dag de bestellingen zo rond half 6 naar de postnl balie, de bus die de boel ophaalt staat er dan al, maar vertrekt pas tegen zessen. Hij neemt ook de postzak mee.

Re: Postzegels weer duurder

57
Ik moet het naar een balie brengen, want ik heb geen brievenbus in de buurt. Oh en dan staat er wel 1 op paar honderd meter afstand van het winkelcentrum af, misschien omdat die niet opgeblazen wordt of wat ook?