Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

61
Via Pack & Send kunt u als webshop besparen op uw verzendkosten. Wij hanteren 1 vaste prijs voor pakketten tot 30kg. Bij ons bent u niet gebonden aan minimale afname of aan een contract. Laagdrempelig en direct effectief. U kunt direct besparen op uw verzendkosten.

Graag ontvangen wij u op onze site Hier bieden wij u tevens de mogelijkheid om direct een besparende offerte aan te vragen.

Koppeling met uw webshop is ook mogelijk.

Dus wilt u besparen op uw verzendkosten en wilt u eenvoudig, snel en professioneel uw verzendlabels aanmaken. Wij helpen u graag.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 26 april 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruiker heeft reeds laatste waarschuwing vanwege spam ontvangen.

Re: Goedkoopste verzendmethode gevonden!

63
RicardoV schreef:Wat een verkapte manier om geld te verdienen zeg.

Voor de geinteresseerden, kijk gewoon even op http://www.myparcel.nl dat is hoogstwaarschijnlijk het bedrijf waar Sherrief over spreekt.
Verkapt is het niet, als je me gevraagd had welk bedrijf het om ging had ik het ook genoemd. Sterker nog ik leg alle kaarten juist open en bloot neer (affiliate model wordt duidelijk benoemd en uitgelegd). Ik zie het als een toespeling om elkaar te helpen lagere verzendkosten te behalen.

Geld verdienen is het ook niet helemaal, het is eerder kosten besparen.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

64
Voor affiliate links ben ik nogal allergisch, dus die haal ik steevast weg.

Daarnaast, als een bedrijf 10 cent moet betalen aan een derde partij die jou als klant aangebracht heeft, dan kan je als klant ook stellen dat je 10 cent korting moet kunnen krijgen omdat die partij er niet tussen zit. Maar dat is een andere discussie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

65
Wouter Hol schreef:Voor affiliate links ben ik nogal allergisch, dus die haal ik steevast weg.

Daarnaast, als een bedrijf 10 cent moet betalen aan een derde partij die jou als klant aangebracht heeft, dan kan je als klant ook stellen dat je 10 cent korting moet kunnen krijgen omdat die partij er niet tussen zit. Maar dat is een andere discussie.
Mwah.. Dan zou je ook kunnen zeggen dat je T-mobile abonnement een stuk voordeliger zou kunnen zijn als je zelf naar T-mobile was gegaan zonder confrontatie met één van haar marketingkanalen (video commercial, krant advertenties e.d.).

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

66
Sherrief schreef: Mwah.. Dan zou je ook kunnen zeggen dat je T-mobile abonnement een stuk voordeliger zou kunnen zijn als je zelf naar T-mobile was gegaan zonder confrontatie met één van haar marketingkanalen (video commercial, krant advertenties e.d.).
Uiteraard kan je altijd om korting leuren, maar jouw voorbeeld klopt om twee redenen niet;

Bij T mobile wordt er geen bedrag per minuut of per sms uitgekeerd aan het kanaal dat jou als klant aangeleverd heeft.
Je kan ook kiezen voor een concurrent van T mobile die minder uitgeeft aan marketing en daarom goedkoper is.

Maar nu weer terug on topic, hoe kan een webshop goedkoper verzenden.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

67
Wij willen ook met een webshop gaan beginnen naast onze fysieke winkel. Wij hebben artikelen die nog gewoon in enveloppen kunnen maar ook artikelen die via de pakketpost gaan. Ik verwacht wel dat 90% van de artikelen onder de 3 kilo blijft.

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op de verzendmethode. Wij bieden naast ophalen ook verzending aan, maar wij denken wel dat onze branche het niet vereist dat het artikel de volgende dag al bezorgt is. Toch wel binnen 2-3 werkdagen.

Mag ik dan toch concluderen dat MyParcel het goedkoopst is? Wij verwachten het eerste jaar een pakket of 50-70 te versturen per jaar. Puur omdat we de naamsbekendheid nog niet hebben en onze winkel ook nog korter dan een jaar bestaat.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

69
Hmm ik heb zojuist een offerte binnengekregen, maar ik ben nog niet begonnen met de webshop en gok daarom dat ik qua pakketten per jaar onder de 250 zal blijven. Veel zal ook nog in grote enveloppen passen.

Hierdoor heb ik wel een ongunstig tarief van 5,75 excl.
Ik ga nog even wat meer offertes aanvragen. Want mijn artikelen zijn haast allemaal qua prijsniveau Action/Xenos etc. Daarom is een goedkope verzendprijs erg belangrijk.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

70
Ten eerste wil ik hier niet gaan spammen, maar wat mij opvalt is dat webwinkels zeer sterk gefocust zijn op de prijs. Er wordt naar mijn mening te weinig naar gemak (software/koppelingen) gekeken.

Verder heb ik nog wat interessante info van PostNL. Uit recente gesprekken met PostNL is gebleken dat de totale markt van resellers sterk op de schop gaat. PostNL gaat de inkoopprijzen van de tussenpersonen verhogen, en tussenpersonen zonder toegevoegde waarde gaan er helemaal uit.
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

71
SendCloud schreef:Ten eerste wil ik hier niet gaan spammen, maar wat mij opvalt is dat webwinkels zeer sterk gefocust zijn op de prijs. Er wordt naar mijn mening te weinig naar gemak (software/koppelingen) gekeken.
Dat is zeker zo, maar dan moeten we ook concreet maken hoe een substantieel goedkoper alternatief eruit ziet: één keer per week enkele rolcontainers aanleveren en dan hopen dat alle pakketten binnen 5 dagen zijn bezorgd. Dát is goedkoop.

Een "vandaag besteld, morgen in huis" krijg je nooit voor de laagste prijs. En al helemaal niet als beginnende webshop.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

72
SendCloud schreef:Ten eerste wil ik hier niet gaan spammen, maar wat mij opvalt is dat webwinkels zeer sterk gefocust zijn op de prijs. Er wordt naar mijn mening te weinig naar gemak (software/koppelingen) gekeken.

Verder heb ik nog wat interessante info van PostNL. Uit recente gesprekken met PostNL is gebleken dat de totale markt van resellers sterk op de schop gaat. PostNL gaat de inkoopprijzen van de tussenpersonen verhogen, en tussenpersonen zonder toegevoegde waarde gaan er helemaal uit.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar wij hanteren nu eenmaal erg lage prijzen. We hebben artikelen van 50 cent, 1 euro etc. We hebben Action/Xenos prijzen. Als iemand een bestelling van 10 euro doet en er komen 8,95 verzendkosten bij dan is het niet meer rendabel om naar ons te komen. Wij hebben helaas ook niet de kracht die Bol.com heeft door gratis verzendkosten door te berekenen.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

73
Michael_ schreef:
SendCloud schreef:Ten eerste wil ik hier niet gaan spammen, maar wat mij opvalt is dat webwinkels zeer sterk gefocust zijn op de prijs. Er wordt naar mijn mening te weinig naar gemak (software/koppelingen) gekeken.

Verder heb ik nog wat interessante info van PostNL. Uit recente gesprekken met PostNL is gebleken dat de totale markt van resellers sterk op de schop gaat. PostNL gaat de inkoopprijzen van de tussenpersonen verhogen, en tussenpersonen zonder toegevoegde waarde gaan er helemaal uit.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar wij hanteren nu eenmaal erg lage prijzen. We hebben artikelen van 50 cent, 1 euro etc. We hebben Action/Xenos prijzen. Als iemand een bestelling van 10 euro doet en er komen 8,95 verzendkosten bij dan is het niet meer rendabel om naar ons te komen. Wij hebben helaas ook niet de kracht die Bol.com heeft door gratis verzendkosten door te berekenen.
Dat begrijp ik. Wij hebben zelf ook allemaal een webwinkel gehad en uit een frustratie zijn we SendCloud begonnen. Kunnen die goedkope artikelen niet met de briefpost mee? Zo ja, kijk eens naar partijenpost bij PostNL.
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

74
Ward schreef:
SendCloud schreef:Ten eerste wil ik hier niet gaan spammen, maar wat mij opvalt is dat webwinkels zeer sterk gefocust zijn op de prijs. Er wordt naar mijn mening te weinig naar gemak (software/koppelingen) gekeken.
Dat is zeker zo, maar dan moeten we ook concreet maken hoe een substantieel goedkoper alternatief eruit ziet: één keer per week enkele rolcontainers aanleveren en dan hopen dat alle pakketten binnen 5 dagen zijn bezorgd. Dát is goedkoop.

Een "vandaag besteld, morgen in huis" krijg je nooit voor de laagste prijs. En al helemaal niet als beginnende webshop.
Klopt. Je betaald inderdaad voor de service die je ontvangt. Het punt dat ik probeer te maken is dat een webwinkel die iedere dag bestellingen krijgt en verzend, liever 10 cent per pakket bespaart, dan flink wat tijd.
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

75
SendCloud schreef:Ten eerste wil ik hier niet gaan spammen, maar wat mij opvalt is dat webwinkels zeer sterk gefocust zijn op de prijs. Er wordt naar mijn mening te weinig naar gemak (software/koppelingen) gekeken.

Verder heb ik nog wat interessante info van PostNL. Uit recente gesprekken met PostNL is gebleken dat de totale markt van resellers sterk op de schop gaat. PostNL gaat de inkoopprijzen van de tussenpersonen verhogen, en tussenpersonen zonder toegevoegde waarde gaan er helemaal uit.
Wat noem je resellers zonder toegevoegde waarde? Zijn dat resellers die heel weinig pakketten verzenden?

Ik vind het bijzonder dat de inkoopprijzen omhoog gaan. PostNL heeft de vergoeding voor de pakketbezorgers dit jaar verlaagd.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

76
Jeroen__ schreef:Wat noem je resellers zonder toegevoegde waarde? Zijn dat resellers die heel weinig pakketten verzenden?
Resellers zonder toegevoegde waarde zijn resellers die niets toevoegen aan de service van PostNL. Dus geen extra gemak voor de webwinkel d.m.v. koppelingen en dergelijke, maar alleen goedkoper.
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

77
SendCloud schreef:
Jeroen__ schreef:Wat noem je resellers zonder toegevoegde waarde? Zijn dat resellers die heel weinig pakketten verzenden?
Resellers zonder toegevoegde waarde zijn resellers die niets toevoegen aan de service van PostNL. Dus geen extra gemak voor de webwinkel d.m.v. koppelingen en dergelijke, maar alleen goedkoper.
Waarom zou je die tussenpersonen willen opheffen? Een webwinkel kan ook zelf de keuze maken tussen een laag tarief zonder koppelingen of een iets hoger tarief met koppelingen. Als de koppelingen genoeg toegevoegde waarde bieden voor een webwinkel, dan zal er voor het hogere tarief worden gekozen.

De Nederlandse economie wordt minder efficiënt als je tussenpersonen verplicht om koppelingen aan te bieden.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

78
Jeroen__ schreef:De Nederlandse economie wordt minder efficiënt als je tussenpersonen verplicht om koppelingen aan te bieden.
Ondernemers iets verplichten is niet okay, maar wat de efficiëntie betreft ben ik het niet met je eens: een automatisch koppeling scheelt al gauw 2 euro per pakket. Die koppeling kun je bovendien zelf programmeren of laten programmeren, dus je bent niet verplicht tot winkelnering bij één enkele aanbieder.
StoreCore.io

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

79
Ward schreef:
Jeroen__ schreef:De Nederlandse economie wordt minder efficiënt als je tussenpersonen verplicht om koppelingen aan te bieden.
Ondernemers iets verplichten is niet okay, maar wat de efficiëntie betreft ben ik het niet met je eens: een automatisch koppeling scheelt al gauw 2 euro per pakket. Die koppeling kun je bovendien zelf programmeren of laten programmeren, dus je bent niet verplicht tot winkelnering bij één enkele aanbieder.
Voor een webwinkelier die tijd genoeg heeft is een koppeling geen 2 euro per pakket waard.

Het is beter als elke webwinkel zelf de keuze kan maken tussen wel of geen koppeling.

Ik verzend maar een heel klein deel van mijn bestellingen in een pakket en ik heb genoeg tijd over om de adressen van deze pakketten handmatig in te voeren.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

80
Jeroen__ schreef: Voor een webwinkelier die tijd genoeg heeft is een koppeling geen 2 euro per pakket waard.

Het is beter als elke webwinkel zelf de keuze kan maken tussen wel of geen koppeling.

Ik verzend maar een heel klein deel van mijn bestellingen in een pakket en ik heb genoeg tijd over om de adressen van deze pakketten handmatig in te voeren.
Bekijk het eens uit het oogpunt van PostNL. Er zijn nu verschillende tussenpersonen op de markt die prijzen aanbieden onder de normale tarieven van PostNL.

Normaal PostNL tarief: € 6,25
Klant van de tussenpersoon betaalt: € 5,00
Tussenpersoon betaalt aan PostNL: € 4,00

Dit is voor PostNL natuurlijk een ongewenste situatie. Niemand zal op deze manier direct een contract bij ze aansluiten. "Marge erosie" was de term die ze gebruikten.

Ik zeg niet dat deze partijen voor de webwinkelier geen toegevoegde waarde bieden, maar de huidige situatie is natuurlijk niet ideaal voor PostNL.

Daarnaast wil ik ook nog even duidelijk maken dat dit dus niet mijn/ons standpunt is, maar van PostNL.

Rob - SendCloud
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

82
Jeroen__ schreef:Het prijsverschil tussen de tarieven van PostNL en de tarieven van tussenpersonen vind ik erg groot, maar voor mij is het wel gunstig zo. :)

Betaalt een tussenpersoon precies 4 euro of is het een voorbeeld?
Is een voorbeeld. De echte tarieven mag ik ook niet communiceren op straffe van een flinke boete.

Rob - SendCloud
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Goedkoop verzenden voor een beginnende webshop

84
SendCloud schreef:
Jeroen__ schreef: Voor een webwinkelier die tijd genoeg heeft is een koppeling geen 2 euro per pakket waard.

Het is beter als elke webwinkel zelf de keuze kan maken tussen wel of geen koppeling.

Ik verzend maar een heel klein deel van mijn bestellingen in een pakket en ik heb genoeg tijd over om de adressen van deze pakketten handmatig in te voeren.
Bekijk het eens uit het oogpunt van PostNL. Er zijn nu verschillende tussenpersonen op de markt die prijzen aanbieden onder de normale tarieven van PostNL.

Normaal PostNL tarief: € 6,25
Klant van de tussenpersoon betaalt: € 5,00
Tussenpersoon betaalt aan PostNL: € 4,00

Dit is voor PostNL natuurlijk een ongewenste situatie. Niemand zal op deze manier direct een contract bij ze aansluiten. "Marge erosie" was de term die ze gebruikten.

Ik zeg niet dat deze partijen voor de webwinkelier geen toegevoegde waarde bieden, maar de huidige situatie is natuurlijk niet ideaal voor PostNL.

Daarnaast wil ik ook nog even duidelijk maken dat dit dus niet mijn/ons standpunt is, maar van PostNL.

Rob - SendCloud
Het zijn tevens ook niet jullie prijzen ;).