Webwinkel beginnen?

1
Hallo allemaal,

Ik heb op marktplaats wat telefoon hoesjes verkocht. Daar maak ik natuurlijk niet veel winst op. Denk niet aan 100 euro per maand oid. Maar het lijkt mij ook wel leuk om een webshopje te beginnen.

Maar nu heb ik een aantal vragen:

1. Is een KVK verplicht? Aangezien ik niet heel veel winst maak.
2. Mag ik een webshop beginnen? Aangezien ik nog geen 18 ben.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Roy

Re: Webwinkel beginnen?

2
Op beide vragen is "ja" in principe het juiste antwoord. Ga even langs bij de KVK voor een preciezer advies. Mochten zei zeggen dat je geen KVK nodig heb, informeer dan bij de Belastingdienst of je wel een BTW nummer moet krijgen om zodoende BTW af te dragen.

Re: Webwinkel beginnen?

4
PaulG schreef:Zolang de HBD er is zou ik zeggen blijf (met weinig winst) nog even lekker op marktplaats
Maar krijg ik geen problemen met de belastingdienst als ik zo door blijf verkopen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel beginnen?

5
Zolang je nog gewoon rond de 100 euro verdiend is er niets om je zorgen over te maken, officieel mag het niet maar de belastingdienst gaat geen klein verdieners aanpakken. Die hebben het druk zat om achter de grotere bedragen aan te hollen. Maar je loopt altijd een risico, ik kan je niets garanderen.

Re: Webwinkel beginnen?

6
Ach onzin. Voor een kleine business met maar 100 euro per maand winst hoef je je echt niet als bedrijf te laten registreren. Sterker nog je krijgt een enorme bal ellende over je heen als je hef wel doet. Je mailbox online en offline worde volgestopf met spam. Legio bedrijven gaan je bellen om hun diensten aan te bieden en dan zeg ik nog niks over de ellende van de administratie en belastingen. Alleen dit al eet je winst op elke maand.

Hou het simpel. Als je boven een bepaald bedrag bijverdient kan je dit gewoon aangeven bij je prive inkomen als extra inkomen. Dan ben je 100 % legaal bezig en dan draag je er belasting over af. Mocht je erg gaan groeien en wel significanfe inkomsten gaan draaien dan kan je je alsnog als bedrijf inschrijvingen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webwinkel beginnen?

7
100 euro per maand winst op een omzet van 15.000 euro per maand is wellicht een ander verhaal dan 100 euro winst op 200 euro omzet. Staar je niet blind op wat iemand er netto aan overhoudt. De meeste bedrijven maken in de eerste jaren zelfs verlies, maar dat betekent niet dat ze zich niet moeten inschrijven bij de KVK..

Re: Webwinkel beginnen?

8
Het gaat om doorverkopen telefoonhoesjes. Hij is niet aan het investeren in een productielijn....

Op het moment dat je af en toe iets verkoopt op Marktplaats maakt je nog geen ondermening. Je mag gewoon tot een bepaald bedrag per jaar bijverdienen. Hoeveel en wanneer je je winst moet opgeven kan je vinden op de site van de belastingdienst.

Het is echt niet illegaal of belastingontduiking. Maar voor zo'n kleine winsts is het hele feest eromheen gewoon niet in verhouding
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webwinkel beginnen?

9
Hallo allemaal,

Ik heb nog even een paar vragen.

1. Mag ik een webshop beginnen? Ik ben 16.
2. Hoe zit het met de KVK. Moet je die direct al hebben voordat je een webwinkel aanmaakt?
3. Hoe en waar kan ik het beste een mooie webwinkel aanmaken?

De bedoeling is om met een webshop meer dingen te verkopen. Want op MP schiet het momenteel niet echt op.

Groet,
Roy

Re: Webwinkel beginnen?

10
WebWinkie schreef:1. Mag ik een webshop beginnen? Ik ben 16.
2. Hoe zit het met de KVK. Moet je die direct al hebben voordat je een webwinkel aanmaakt?
3. Hoe en waar kan ik het beste een mooie webwinkel aanmaken?
1. Als je minderjarig bent: niet zonder hulp van je ouders.

2. Zie 1: je ouders moeten bij de KvK tekenen voordat je op hun naam kunt doen en laten wat je wilt.

3. Zie 1 + 2: vraag je ouders of ze 20.000 euro willen investeren of voor 50.000 euro garant willen staan.

Re: Webwinkel beginnen?

11
Ward schreef: 1. Als je minderjarig bent: niet zonder hulp van je ouders.

2. Zie 1: je ouders moeten bij de KvK tekenen voordat je op hun naam kunt doen en laten wat je wilt.

3. Zie 1 + 2: vraag je ouders of ze 20.000 euro willen investeren of voor 50.000 euro garant willen staan.
1. Webwinkel beginnen wel. KvK inschrijving idd met toestemming ouders

2. Dat hangt af van je winstverwachting. Denk je aan enkele tientjes dan niet. Denk je aan enkele duizenden euro's dat wel.

3. Wat een onzin antwoord!

De vraag is natuurlijk of, als je telefoonhoesjes verkopen via MP al niet opschiet, je wel een webwinkel moet beginnen. Er zijn duizenden webshops, en gewone winkels, die telefoonhoesjes verkopen. Op marktplaats verkopen is gratis. Een webwinkel heeft vaste kosten (Al slaat Wards bedrag nergens op) Waarom denk je via een webwinkel opeens veel beter te gaan verkopen?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webwinkel beginnen?

13
Het Varaantje schreef:3. Wat een onzin antwoord!

De vraag is natuurlijk of, als je telefoonhoesjes verkopen via MP al niet opschiet, je wel een webwinkel moet beginnen. Er zijn duizenden webshops, en gewone winkels, die telefoonhoesjes verkopen. Op marktplaats verkopen is gratis. Een webwinkel heeft vaste kosten (Al slaat Wards bedrag nergens op) Waarom denk je via een webwinkel opeens veel beter te gaan verkopen?
Nee, misschien heb ik het te stellig gebracht, maar het is juist een heel reëel bedrag.

Reken je even mee?

Bij een serieuze webwinkel denk ik niet aan € 200 zakgeld per maand, maar eerder aan een bruto modaal inkopen. Dat is zo'n € 33.000 per jaar en dus zo'n € 2.750 nettowinst per maand.

Voor een dergelijke winst moet je ruim € 9.000 per maand omzetten bij een marge van 30% en zelfs € 11.000 per maand bij een marge van 25%. Als je een uitzonderlijk hoge omzetsnelheid van 12 hebt, zul je voor deze omzet ergens tussen ruim € 6.000 en € 8.500 moeten inkopen. Ligt je omzetsnelheid eerder tegen 6 aan, een realistischer getal voor non-food, dan wordt het ergens tussen € 12.000 en € 17.000.

Dat is alleen nog maar de initiële investering in voorraden. Ondertussen hebben we nog geen cent uitgegeven aan de bouw van de webwinkel of aan reclame...

Re: Webwinkel beginnen?

14
WebWinkie schreef: 1. Mag ik een webshop beginnen? Ik ben 16.
2. Hoe zit het met de KVK. Moet je die direct al hebben voordat je een webwinkel aanmaakt?
3. Hoe en waar kan ik het beste een mooie webwinkel aanmaken?
1. Ja, voor zover ik weet kan iedereen een webshop beginnen. Maar je hebt inderdaad kans dat je ouders toestemming zullen moeten geven bij bepaalde acties.

2. Niet noodzakelijk. Als jouw inkomsten zo laag blijven kan dat zonder KvK inschrijving. Echter, als je spullen wilt inkopen bij bijvoorbeeld een groothandel, dan is het wel nodig.

3. Bij sites als Mijnwebwinkel en Seoshop etc. kan je relatief makkelijk een webshop bouwen. Als je googled op 'kant en klare webwinkel bouwen' krijg je een hele rits aan opties.

Succes!
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Webwinkel beginnen?

15
Ward schreef:
Het Varaantje schreef:3. Wat een onzin antwoord!

De vraag is natuurlijk of, als je telefoonhoesjes verkopen via MP al niet opschiet, je wel een webwinkel moet beginnen. Er zijn duizenden webshops, en gewone winkels, die telefoonhoesjes verkopen. Op marktplaats verkopen is gratis. Een webwinkel heeft vaste kosten (Al slaat Wards bedrag nergens op) Waarom denk je via een webwinkel opeens veel beter te gaan verkopen?
Nee, misschien heb ik het te stellig gebracht, maar het is juist een heel reëel bedrag.

Reken je even mee?

Bij een serieuze webwinkel denk ik niet aan € 200 zakgeld per maand, maar eerder aan een bruto modaal inkopen. Dat is zo'n € 33.000 per jaar en dus zo'n € 2.750 nettowinst per maand.

Voor een dergelijke winst moet je ruim € 9.000 per maand omzetten bij een marge van 30% en zelfs € 11.000 per maand bij een marge van 25%. Als je een uitzonderlijk hoge omzetsnelheid van 12 hebt, zul je voor deze omzet ergens tussen ruim € 6.000 en € 8.500 moeten inkopen. Ligt je omzetsnelheid eerder tegen 6 aan, een realistischer getal voor non-food, dan wordt het ergens tussen € 12.000 en € 17.000.

Dat is alleen nog maar de initiële investering in voorraden. Ondertussen hebben we nog geen cent uitgegeven aan de bouw van de webwinkel of aan reclame...
Ward... het gaat om iemand van 16 met telefoonhoesjes die hij via MP niet kwijt kan...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]