weer een vraag over het verzenden van grote items

1
Ik google me al weer een tijdje suf maar ik kom er niet uit.

Ik zal deze vraag met een praktijk voorbeeld doen.

Ik verkoop een sjoelbak op mijn website voor €59.95.
Afmeting: 200 x 41 x 7 cm.

Normaal verzenden gaat dus niet (contract bij TNT)
Aan deze sjoelbak verdien ik slechts €9,50 (Dit ivm online concurentie).

Mijn probleem is het verzenden van dit object. In de winkel is deze sjoelbak te koop voor €65 dus ik kan gaan €25,- verzendkosten rekenen.

Er zijn bedrijven (ook kleine internetwinkels) die gratis verzenden aanbieden waar halen die een vervoerder vandaan?

Re: weer een vraag over het verzenden van grote items

2
Lastig item idd om te verzenden. En ik ga zeker niet net doen of ik antwoord voor je heb, helaas. Wel wil ik een paar dingen zeggen: Punt 1, staar je niet teveel blind op de prijs. Je hoeft niet persee de goedkoopste te zijn. En dat een item in de winkel voor bijna dezelfde prijs te krijgen is, hoeft ook niet zo belangrijk te zijn. Dat is althans mijn ervaring.

Verder, dat "gratis" verzenden hebben die webshops natuurlijk gewoon ingecalculeerd in hun prijzen. Zo zullen ze ongetwijfeld aan het ene item wat betere marge pakken als op het andere. En verkijk je niet op sommige "kleine webshops". Er zijn grote jongens die gewoon heel veel kleine webshops onder hun hoede hebben. En omdat ze dan met al die webshops toch heel veel versturen, kunnen ze zo toch goedkoop verzenden.

En misschien hebben ze het uitbesteed aan een fullfilment bedrijf. Die verzenden dan ook weer een stuk goedkoper dan individuele webshops.

Sorry dat ik je niet echt kan helpen. Ik wens je succes in je zoektocht. Ik verstuur zelf ook vaak grote items en het is een lastig iets. Vooral het goed verpakken ervan en het vinden van een goede verhouding in de artikelprijs vs verzendkosten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.