Pas op met Vodafone!

1
Graag waarschuw ik mijn mede ondernemers voor Vodafone.

Onlangs ben ik mondeling een overeenkomst aangegaan met Vodafone. Vodafone heeft bij mij altijd bekend gestaan als een betrouwbaar goed bedrijf. Dus heb ik in goed vertrouwen de overeenkomst afgesloten er van uit gaande, dat de tarieven zouden zijn, zoals op hun website.

Vervolgens ben ik er achter gekomen, dat ze mij toch meer berekenen dan wat zou moeten. Vodafone verstrekte onlangs mondelinge toezegging mij geen papieren facturen. Bij navraag heb ik alsnog een papieren factuur gekregen, maar moest wel +/- 3,- extra betalen daarvoor.

Vervolgens zie ik, dat mij hele andere producten tegen hele andere tarieven in rekening gebracht worden dan mondeling overeen gekomen.

Vervolgens heb ik contact gezocht met Vodafone in goed vertrouwen. Ik ging er van uit, dat dit een fout was en wel opgelost zou worden. Niets is minder waar. Het eerste contact leek heel positief. Alles zou opgelost worden en het teveel berekende zou gecrediteerd worden op de eerst volgende factuur werd mij wederom mondeling toegezegd.

Je raadt het al, niet gebeurd!

Vervolgens weer gebeld. Wederom toezegging gekregen, dat het opgelost zou worden.

Wederom niet gebeurd.

Vervolgens paar weken later weer gebeld. Nu kreeg ik te horen, dat het geld berekenen voor de factuur standaard is. Dat gaan ze zeker niet corrigeren. Omdat ik te laat reageer over de fout in me abonnement (zie bovenstaande, ik heb notabene 2 maanden geleden ook al gereageerd hier op, maar werd niets mee gedaan!!!!) kunnen ze dat niet meer recht zetten. Ze kunnen enkel een klein deel van de fouten wel recht zetten.

Omdat ik zelfs dat al niet meer geloof, omdat er nu wel heel veel niet nagekomen is en anders blijkt te zijn, vraag ik om een schriftelijke bevestiging. Desnoods per SMS of mail. Dat is niet mogelijk krijg ik te horen. Dat kan alleen, als ik me klacht ook schriftelijk indien. Vervolgens vraag ik om een e-mail adres van de klantenservice. Dat hebben ze niet, ze hebben enkel een postbus adres krijg ik te horen.

Nu zijn we weer een week verder en prompt kreeg ik per mail een reactie. Daarin werd nogmaals verteld, dat het abonnement niet met terug werkende kracht gecorrigeerd kan worden omdat ik te laat reageer. Of ik op de e-mail akkoord wil geven met de geboden oplossing... Nu kan ik dus opeens wel per mail corresponderen met hun klantenservice?

Ik zou dus iedereen met klem willen adviseren, sluit niets mondeling af met Vodafone. Die lui zijn absoluut niet te vertrouwen! Doe ook absoluut niets mondeling met ze. Mondelinge afspraken bestaan niet voor Vodafone.

Tot slot, kent iemand nog een ander bedrijf die 'vast-op-mobiel' biedt? Ik ben wel klaar met Vodafone...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Pas op met Vodafone!

3
Vodafone :|

Inderdaad, geen fijn bedrijf om mee in zee te gaan.
Zelf heb ik een abbo bij Vodafone maar zodra die afloopt ook gillend weg daar.
Ze rekenen echt voor ALLES geld. Een wijziging in de gegevens van het contract kost 40eu.
Belachelijk gewoon.
KPN geen optie voor je?
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pas op met Vodafone!

5
Hier ook erg slechte ervaring met KPN. Ik raad ze ook af.
Ten eerste klopte de facturen iedere keer niet. Ik vond het al zo raar dat ik steeds over mijn bundel heen zat. En inderdaad, mijn gevoel klopte. Ik ben alles bij gaan houden. Ik zat ruim onder mijn bundel. Ze verzonnen gewoon van alles erbij.
Bellen naar het buitenland van +/- € 40,-. Ik had echt nooit naar het buitenland gebeld.

Dit is wel een jaar of 4 geleden dus weet niet of er inmiddels alweer wat veranderd is.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Pas op met Vodafone!

6
Ik zou sowieso bij de grote spelers wegblijven, al moet ik zeggen dat het bereik van de kleinere nou weer niet al te denderend is. Maar moet zeggen heb verder weinig te klagen en denk ook dat het aan mijn eigen telefoon ligt. Bedoel als ik een app open laat staan en scherm uit (soms gebeurt het per ongeluk i.v.m. whatsapp) kan niemand mij bellen en ik krijg ook geen oproep gemist.

En ja misschien eens kijken bij de echt spelers voor zakelijke markt die vast-op-mobiel aanbieden? Voys.nl bijvoorbeeld?

Re: Pas op met Vodafone!

8
De vodafone soap gaat verder. Vanochtend hebben ze mijn abonnement gewijzigd per dagtekening in hetgeen ik overeen gekomen ben. Ze geven aan, dat ik binnen 30 dagen op de factuur (die ik nooit heb gekregen) had moeten reageren. Het feit, dat ik al 3 keer eerder gebeld had en valse toezeggingen kreeg, reageren ze per mail niet eens op.

Dan hebben ze vanaf vandaag het ook nog gepresteerd om mijn vast op mobiel nummer 'stuk te maken'. Ze weten zelf niet wat er mis is, maar als je naar het vaste nummer belt hoor je dat het nummer buiten gebruik is.

Dus ik weer bellen om te proberen dat opgelost te krijgen.

Eerste telefoontje:

Aardige mevrouw, ik ook nog vriendelijk, lost het meteen op. Zegt het even te testen. Ik sta even in de wacht. Even later 'het werkt nu weer meneer'.

Half uur later werkt het nog niet, dus...

Tweede telefoontje:

Aardige meneer, ik nog steeds vriendelijk. Zijn collega zou het goed gedaan hebben, maar het duurt dan ongeveer 2 uur voordat de wijziging is doorgevoerd en het daadwerkelijk weer werkt...

2 uur later werkt het nog steeds niet, dus...

Derde telefoontje (gedaan vanuit auto)

Onvriendelijke mevrouw, maar ik ook onvriendelijk. Ik moet mijn rekeningnummer doorgeven, anders kunnen ze mijn probleem niet in behandeling nemen. Dat ik niet in de gelegenheid was dit door te geven en de eerdere 2 keer dit ook niet nodig was, mag niet baten. Uiteindelijk word ik echt boos op haar en zeg haar niet zo belachelijk te doen en gewoon het probleem op te lossen. Ze verbreekt de verbinding...

...

Vierde telefoontje (niet meer vanuit auto)

Iets minder onvriendelijke mevrouw, ik nog wel onvriendelijk, geduld = op. Wederom moet ik rekeningnummer geven. Doe ik! Ze nemen de klacht in behandeling. Ze zullen het zo snel mogelijk oplossen.

Ander half uur later ....

...

Vijfde telefoontje

Wederom moet ik al mijn gegevens geven, anders willen ze me niet te woord staan. Inmiddels is het na 5 uur en krijg ik te horen dat de technische afdeling nu naar huis is. De mevrouw die ik spreek werkt morgen niet. Dus moet ik morgen zelf maar even weer bellen, in de hoop het dan opgelost te krijgen.

Ik heb bij het 5e telefoontje gesmeekt, of ze alsjeblieft me nummer vrij willen geven. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben ervoor te betalen, maar dat het voor mij echt een nachtmerrie is om nog langer afhankelijk van hun te zijn. Dat was niet mogelijk.



Zullen we Vodafone tot werkwoord verheffen? Ik voel me in dit geval 'gevodafoned'. Dat is net zoiets als gefopt, maar dan langdradiger.


Voorheen zat ik bij KPN. Uiteraard ging ook daar wel eens wat mis. Enkel het verschil is, daar werden fouten altijd opgelost. Het moeilijkste was, dat ik een keer 3 kwartier heb gediscussieerd om iets opgelost te krijgen. Maar het was dan ook wel meteen geregeld en toezeggingen werden nagekomen. Daarbij is het bereik naar mijn mening met KPN VEEL beter dan met Vodafone. Ik zou dus meteen terug gaan, als ik mocht...

Ik ben bij KPN weggegaan, omdat ze geen vast op mobiel hadden. Dat is voor mij erg belangrijk, omdat ik vaak mobiel ben en toch op een vast nummer bereikbaar wil zijn voor mijn klanten. Vandaar, dat ik vroeg of mensen andere providers kennen die dit ook bieden.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Pas op met Vodafone!

9
Wij hebben meerdere zakelijke abonnementen bij KPN lopen (voor vaste lijnen, mobiele telefoons en internet). Nooit grote problemen mee gehad. Maar misschien ligt daar ook wel een verklaring: ik heb nogal eens het gevoel dat zakelijke abonnees bij telecombedrijven veel serieuzer worden genomen. Alleen al dat je als zakelijke klant een ander servicenummer moet bellen...

Re: Pas op met Vodafone!

10
Ik heb hier juist met KPN gigantisch veel problemen. Zowel voor internet, vaste telefonie als mobiel.

Op dit moment heb ik al meerdere malen alle telefoonnummers naar een zakelijke abonnement overgezet. Als ik nu nog bel, krijg ik nog steeds te horen: "Maar dit is een particulier nummer, u moet de juiste klantenservice bellen." of "Apart, dit is een kruising van een particulier en zakelijk abonnement. Het kan allemaal wat langer duren. "

Toppunt was dat er een keer een hele dag een deur van 4m x 4m open stond (zomerdag, tijdens een verhuizing, 4 mensen aanwezig) en dat ze alsnog een brief in de brievenbus hebben gedaan dat we niet aanwezig waren.

Helaas willen ze hier nog bij KPN blijven, omdat het de grootste provider is in NL.

Ook heb ik al meerdere malen gemerkt, dat de abonnementen naar duurdere abonnementen worden gewijzigd, zonder onze goedkeuring of dat het nodig was.