Enveloppe vs. brievenbusdoosje

1
Hallo,

De laatste weken heb ik mijn orders regelmatig verzonden in brievenbusdoosjes en dus wat minder in A4 enveloppen.
Het valt me op dat de doosjes veel vaker (te) laat aankomen in vergelijking met de enveloppen.

Delen jullie deze ervaring ook? En wat zouden jullie verder doen, maar weer terug naar de envelop of toch het brievenbus doosje? De tweede heeft trouwens wel mijn persoonlijke voorkeur; het ziet er mooier uit, is steviger en ik kan een nettere 'indeling' maken.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

3
Wat voor enveloppe of doos gebruik je?
Als je mooie enveloppen/zakken laat bedrukken ziet dat er helemaal niet 'minder mooi' uit.

Je hebt neutrale gouden enveloppen, maar ook witte. Goud geeft een luxere uitstraling dan een witte.

Het maken van zakken en enveloppen is goedkoper dan dozen. Dus dan zou ik voor de eerste gaan.

Een brievenbusdoos is ook nog eens verdomd vervelend voor een postbode. Met een paar doosjes zit de tas al vol. Ik zou het dan ook volledig begrijpen als deze langer blijven liggen op het postkantoor. Wat wellicht niet mag, maar wel begrijpelijk is als het te veel ruimte in beslag neemt.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

4
Inderdaad niet netjes dat de postbodes zo omgaan met brievenbusdoosjes, maar wel begrijpelijk.

Ricardo, heb jij een adres waar ik de luxere enveloppen zou kunnen bestellen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

7
Verzendverpakkingen schreef:Je kunt zowel je brievenbusdoosje (gekleurd) of verzend envelop ook opleuken door je adres etiket te voorzien van je logo.
Dat raad ik juist sterk af! Met in het achterhoofd het aantal op mysterieuze wijze zoekgeraakte pakketjes, kan je maar beter zo min mogelijk aan de buitenkant van het pakket vermelden. Uitsluitend een retour adres zonder bedrijfsnaam is het meest veilig.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

8
Rudy schreef:
Verzendverpakkingen schreef:Je kunt zowel je brievenbusdoosje (gekleurd) of verzend envelop ook opleuken door je adres etiket te voorzien van je logo.
Dat raad ik juist sterk af! Met in het achterhoofd het aantal op mysterieuze wijze zoekgeraakte pakketjes, kan je maar beter zo min mogelijk aan de buitenkant van het pakket vermelden. Uitsluitend een retour adres zonder bedrijfsnaam is het meest veilig.
Bij mij staat op elke adres etiket mijn logo, ook op de pakketjes. Van de vele honderden enveloppen die ik tot nu toe heb verzonden zijn er nog maar 2 'kwijt' geraakt. Het kan ook zijn dat de postbode niet geintereseerd is in mijn producten.

Als je enveloppen zoekt kan ik je het onderstaande bedrijf aanraden, ze zijn erg voordelig en leveren erg snel.

http://www.verpakking-online.nl/

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

9
2 op 'honderden' vind ik toch vrij veel. 2 te veel. En boven het gemiddelde, uitgaande dat 2 op de honderden ongeveer 0.3-0.5% is. Dat is toch vrij veel, maargoed, dat hoeft niet direct met de 'versiering' op je enveloppe te maken te hebben.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

10
Ik kan helaas niet zien wanneer een brievenbus zending aankomt en dus geen vergelijking maken of deze langer onderweg zijn. Maar ik maar mijn onderscheid hierop:

Kan het stuk: Doosje
Kan het (bijna) niet stuk: bubbel enveloppe

We verstuurde eerst magneten met de enveloppe maar het is bij PostNL blijkbaar de gewoonte erop te stampen en de doosjes kunnen wat dat betreft een stuk meer hebben. Nu gaan eigenlijk alleen de metalen sleutelhangers nog in een enveloppe. Het maakt alles wel weer duurder helaas maar dat is alleen maar in PostNL zijn straatje...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

11
Mar schreef:Hallo,

De laatste weken heb ik mijn orders regelmatig verzonden in brievenbusdoosjes en dus wat minder in A4 enveloppen.
Het valt me op dat de doosjes veel vaker (te) laat aankomen in vergelijking met de enveloppen.

Delen jullie deze ervaring ook? En wat zouden jullie verder doen, maar weer terug naar de envelop of toch het brievenbus doosje? De tweede heeft trouwens wel mijn persoonlijke voorkeur; het ziet er mooier uit, is steviger en ik kan een nettere 'indeling' maken.
Ik gebruik zelf enveloppen, maar waar ik heb gewerkt werden er brievenbusdoosjes gebruikt en die werden nogal met regelmaat te laat bezorgd. Ik met mijn enveloppen niet, tenminste heb nog geen klacht daarover ontvangen.

Wel is het zo dat ik enveloppen toch wat beter vind, omdat je die in verschillende kleuren hebt en worden ze goed dichtgeplakt (ik doe er altijd nog extra tape op de plakrand) dan is er vrij weinig aan de hand. Die brievenbusdoosjes gaan soms maar net aan door de brievenbus bij ons, terwijl die voldoet aan de maten en een behoorlijk gevulde envelop kan er wel zo doorheen.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

12
Mar schreef:Inderdaad niet netjes dat de postbodes zo omgaan met brievenbusdoosjes, maar wel begrijpelijk.

Ricardo, heb jij een adres waar ik de luxere enveloppen zou kunnen bestellen?
Enveloppenland.nl heeft zat keuze.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

13
De afgelopen week heb ik het eens bijgehouden;

Nederland;
Enveloppe: volgende werkdag in huis
Doosje: 5 werkdagen (zat ook nog een weekend-zaterdag-tussen)

België;
Enveloppe: 2 werkdagen
Doosje: 8(!) werkdagen (+ weekend)

Dus ik ga weer terug naar de envelop, bedankt RicardoV voor de link.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

15
Instinct schreef:Je hebt getest met een groot aantal zendingen, neem ik aan? Het lijkt mij niet verstandig om je beslissing slechts op een aantal zendingen te baseren.
Voor mij genoeg om te concluderen dat verzenden met enveloppen een betere keuze is. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar buiten het feit dat mijn brievenbusdoosjes later aankomen, zijn ze ook duurder en zwaarder. Dit laatste nam ik ook mee in mijn overweging.

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

16
Mar schreef:
Instinct schreef:Je hebt getest met een groot aantal zendingen, neem ik aan? Het lijkt mij niet verstandig om je beslissing slechts op een aantal zendingen te baseren.
Voor mij genoeg om te concluderen dat verzenden met enveloppen een betere keuze is. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar buiten het feit dat mijn brievenbusdoosjes later aankomen, zijn ze ook duurder en zwaarder. Dit laatste nam ik ook mee in mijn overweging.
En in mijn ogen een terechte conclusie, iets wat ik al tijden concludeer. Nog iets, niet voor niets met bijvoorbeeld 1 dvd/blu-ray dat Bol.com daar een kartonnen envelop voor gebruikt i.p.v. zo'n doosje. Weet je hoezo? Die doosjes komen gewoon stelselmatig te laat aan!

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

17
[quote="Zyra"]

Ja. En daarom kwam het cadeau dat ik voor iemand bij Bol.com gekocht had kapot aan. Altijd leuk om een pakje te krijgen voor je verjaardag om dan een doosje splinters uit te pakken. Mag je die persoon ook nog eens opzadelen met retourformulieren enzo :roll:

Ik moet zeggen ik vind het wel interessant om te weten of het echt waar ik. Ik bedoel een brievenbus is 2.6 cm hoog. Neemt een dikke enveloppe nu echt minder ruimte in dan een doosje?

Je betaald meer voor een doosje. Als een doosje echt langer onderweg is dan een enveloppe vind ik dat schandalig. Je betaald voor een dienst. Adverteren ze niet met 99% komt de volgende dag aan? Dan moeten ze dat gewoon doen of de voorwaarden/prijs aanpassen. Je gaat gewoon een overeenkomst aan met PostNL en het mag niet zo vrijblijvend zijn als "ja maar mijn fietstas zat al zo vol dus ik doe het wel een ander keertje als ik er wel zin in heb''. Gewoon de post niet bezorgen omdat je het zat was voor die dag is naar mijn mening gewoon reden voor ontslag. Ik moet op mijn werk ook wel eens overwerken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Enveloppe vs. brievenbusdoosje

18
Mar schreef:De afgelopen week heb ik het eens bijgehouden;

Nederland;
Enveloppe: volgende werkdag in huis
Doosje: 5 werkdagen (zat ook nog een weekend-zaterdag-tussen)

België;
Enveloppe: 2 werkdagen
Doosje: 8(!) werkdagen (+ weekend)

Dus ik ga weer terug naar de envelop, bedankt RicardoV voor de link.
Wat voor formaat brievenbusdozen gebruik je?

Ik verzend regelmatig artikelen in a5 doosjes en dat gaat prima. Ik krijg nauwelijks meldingen over vertraging.

A4 doosjes gebruik ik zelden, maar ik heb nog geen meldingen gekregen over langdurige vertraging.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten