feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

1
Sinds juli heb ik een webwinkel in tweedehands baby-en kinderkleding geopend. Ik verkoop voornamelijk kleding in zeer goede staat in maat 50 t/m 122. Daarnaast koop ik zo nu en dan ook nieuwe artikelen in die ik probeer te verkopen. Ik heb geprobeerd de site zo overzichtelijk mogelijk te maken met de mogelijkheden en kennis die ik heb. Graag jullie reactie of dat gelukt is, of dat er duidelijk nog dingen ontbreken. Tevens een feedback op de hele site zou zeer welkom zijn. Er zullen ongetwijfeld nog veel verbeterpunten zijn. Voordat ik ga adverteren wil ik mijn site zo optimaal mogelijk hebben. Alvast bedankt voor jullie reactie!

http://www.suus2dehandskleertjes.nl

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

2
Ik zelf ben niet zo dol op websites onder licentie zoals die van jou. Er zijn wat dat betreft vele betere opties op dat gebied ( alleen weet ik daar de kosten niet van , zoals bijvoorbeeld seoshop of iets dergelijks).

Daarnaast schrikt mij het logo af, groen kan mooi zijn, maar het gebruik van lettertype en de dikte van de letters zeg ik nee...Kwa design valt er zeker nog wat te verbeteren. Zoals ook de gradient in je menu balk

Onderin je site zie ik de google verification code staan , die kan je weghalen, als in onzichtbaar maken.

De logo's onderin geven een rommelige indruk op mij.

Sta je ingeschreven bij kvk ? Maak dat dan ergens duidelijk.

Tevens mis ik contact informatie.
Muurstickers & Sjablonen

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

3
Bedankt voor je reactie! Ik heb voor een webwinkel onder licentie gekozen vanwege de kosten. Ik wil dit een jaartje proberen eer ik grotere bedragen ga uitgeven, vandaar.

Ik ben zelf ook niet geheel tevreden over het logo. Daar ga ik hard aan werken!

De contactgegevens incl. Kvk nr. staan onder het tapje contact. Dit is dus niet duidelijk genoeg? Ga ik aanpassen!

De code onderaan de website was mij ook opgevallen. Weet alleen nog niet hoe ik dit weg kan krijgen? :roll:

De merklogo's beter weglaten?

http://www.suus2dehandskleertjes.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

6
Ik zou het bij contact laten staan, want waarom het nog ergens anders neerzetten? Het is in ieder geval duidelijk alleen ik moest zoeken naar contact.

Ik vind het kleurgebruik erg jammer, want groen en oranje op deze manier is niet echt mooi. En ene kant begrijp ik wel dat je het uit wilt proberen en niet veel kosten wilt maken, maar 1x goed opzetten trekt juist klanten. Als dit bijvoorbeeld niet lukt dan kan je zeggen van pfoe wat ben ik blij dat ik geen eigen hosting met bijv Magento heb gekozen, want dan...

Maar eigenlijk kan je dat niet weten ;), want je hebt het niet uitgeprobeerd. En je hebt behoorlijk veel keuze voor weinig geld en hoop dus dat je er wel winst op maakt zodat je namelijk over een half jaar of een jaar kunt zeggen ik ga het beter opzetten.

Ik kende iemand met een eigen gehoste kledingshop (kinderkleding), echt een super leuke shop! Dat had potentie, weet ik zeker! Maar wat was het probleem van dat bedrijf? Geen inzet, geen marketingplan, niets doen met social media en ja dan houd het op.

En je bent werkelijk goedkoop, want shirtjes van €1,- kom ik vaak voor kinderen echt nooit tegen (vind sowieso kleding vaak verschrikkelijk duur).

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

7
Wat mij als eerste opviel was dat iemand 50.00 euro moet uitgeven voor gratis verzenden, maar sluit dit wel aan bij de doelgroep? Hebben die dat budget wel?

Mogen die logo's onderaan de pagina? Bij sommige bedrijven moet je hier goedkeuring voor vragen.

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

8
Bedankt weer voor de reacties. Ik waardeer het enorm. Ik doe alles zelf en heb wel aan vrienden en bekenden feedback gevraagd, maar zij geven toch voornamelijk alleen maar hele positieve reacties, waar ik uiteindelijk niet zoveel aan heb.

Ik ben nu van alles aan het proberen met de kleuren. Hopelijk wordt het uiteindelijk beter! En volgende week aan een nieuw logo werken.

En ik ben idd niet duur, ik probeer de prijzen ook zo laag mogelijk te houden. Uiteraard vergelijk ik wel wat de concurrent doet en daar probeer ik dan ongeveer een euro of meer (afhankelijk van de inkoopprijs) onder te gaan zitten. Voor de duurdere merken vraag ik dan ook wel meer dan een paar euro. Zo hoop ik toch de kosten eruit te halen. En tuurlijk hoop ik uiteindelijk er ook wat aan over te houden, maar dat is niet mijn eerste doel. Ik vind het belangrijker dat ik ook mensen met een kleinere portemonnee de mogelijkheid kan bieden om online leuke (merk)kleding voor hun kind(eren) te kopen. En niet te vergeten een bijdrage aan Kika te kunnen leveren. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om te doen en leerzaam :D.

Die 50 euro verzendkosten waren eerst 75 euro. Dit omdat de meeste 2ehandskleding webwinkels dit bedrag hanteren. Omdat ik dat zelf toch ook wel erg veel vond heb ik het bedrag verlaagd naar 50 euro. Ik kan er echt niet onder gaan zitten, want dan moet ik bij gaan leggen. Daarnaast is de doelgroep vrij breed. Je kunt bij mij terecht voor non-merk kleding, merk kleding en nieuwe kleding. En zeker niet alleen de lagere inkomens kopen 2ehandskleding. Merkkleding (waar zeker de kleintjes snel uitgroeien) is best duur en dat zien veel mensen in en kopen daarom liever 2ehands. Dat doe ik zelf ook vaak. Meestal ziet het er nog als nieuw uit en het scheelt zo 15 euro op een shirtje. Dat is de moeite vind ik. Daarnaast is de duurzaamheid ook niet onbelangrijk. Maar goed, ik wijk een beetje af geloof ik :wink: .

Die logo's ga ik verwijderen. Ik heb het me ook afgevraagd of het mocht en er ook op gegoogeld. Kon er te weinig over vinden. Maar ik geloof dat ik ze toch ga verwijderen, ook gezien de eerdere reacties.

Ik zal binnenkort ook op andere sites feedback geven!
http://www.suus2dehandskleertjes.nl

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

9
mooie site

maar ik denk dat het beter is als je ook grotere maten gaat verkopen
voor mensen tussen de 15 en 20 jaar
ik denk dat er wel vraag naar is zeker bij de meisjes

en je hebt 2 prijzen voor verzenden van pakketten
dit klopt niet
waarom zou de klant mogen kiezen als hij aangetekend laat verzenden
jij draait er toch voor op
als het pakket zoek geraakt

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

10
bij je waarom rijtje staat: binnen 24 uur in huis.
Is dat zo? Kan je dat garanderen omdat je het zelf brengt?
Het antwoord is waarschijnlijk nee. Zet het er dan ook niet neer maar zet er dan bijvoorbeeld: binnen 24 (of 12) uur verzonden. Dat kan je waarmaken, maar de post is niet te vertrouwen, die maken het niet altijd waar. Snap je?

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

11
jupiter schreef:bij je waarom rijtje staat: binnen 24 uur in huis.
Is dat zo? Kan je dat garanderen omdat je het zelf brengt?
Het antwoord is waarschijnlijk nee. Zet het er dan ook niet neer maar zet er dan bijvoorbeeld: binnen 24 (of 12) uur verzonden. Dat kan je waarmaken, maar de post is niet te vertrouwen, die maken het niet altijd waar. Snap je?
Voor '23:00 uur besteld is morgen in huis' kan je prima vermelden als je met PostNL verstuurt (en meegaat om 23:00 uur of ieder ander tijdstip). Dat 2-3% niet op tijd aankomt, is een feit.

Jij kan ook niet garanderen dat alles binnen 12 of 24 uur wordt verzonden. Wie weet sneeuwt het morgen wel, glijd je uit en breek je een been waardoor je pakketjes niet op tijd verzonden worden.

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

12
Dag Suus,
Ik heb in mijn webwinkel staan bij de levertijd :
voorraad artikelen - binnen 3 werkdagen, zo mogelijk volgende dag.
Dat is een voorzichtiger mededeling, het sluit tevens uit dat bezorging in het weekend, op feestdagen niet bezorgd zal worden (er staat immers werkdagen).
Verder veel succes met de verkoop op je webshop. Ik denk dat er wel markt voor is.
Groet, Marius
http://www.BesteMotorolie.nl

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

13
Ik vind de pagina waar je verantwoording aflegt hoe prijzen bepaald worden wat vreemd. Dat zou ik nooit op mijn website zetten. http://www.suus2dehandskleertjes.nl/pag ... aling.html

Wat mij wel opvalt in het assortiment zijn de erg lage prijzen tegenover relatief veel arbeid voor het invoeren in de webshop. Alle producten worden eenmalig verkocht als ik het goed begrijp. Dan kan het toch niet uit om meerdere foto's te maken en bewerken, een omschrijving te typen en maten op te nemen, en het product vervolgens maar één keer voor 1 of 2 euro inclusief btw te verkopen?

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

14
Wederom bedankt weer voor de reacties! De levertijd ga ik aanpassen.

@Rudy, die pagina heb ik onlangs toegevoegd. Uiteraard heb ik getwijfeld of ik het zou doen, maar mijn reden om het wel te doen was dat ik zelf merk dat ik 2ehands kleding vaak zo duur vind en ik me afvroeg waarom dat zo is. Ik dacht dat het wellicht voor de doelgroep interessant zou zijn om te zien hoeveel zij bij mij besparen om 2ehands te kopen en hoe een prijs tot stand komt. Een kijkje achter de schermen zeg maar.
Hoe denken anderen daarover? Toch beter weer weghalen?

Het invoeren van de kleding kost idd veel tijd. En mijn arbeidskosten bereken ik dan ook niet door in de prijs. Op de nieuwe kleding die ik inkoop en verkoop hoop ik mijn marge te kunnen maken.

http://www.suus2dehandskleertjes.nl

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

17
En dit nog bij de informatie over retourneren:
Zodra het artikel retour is ontvangen krijgt u het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) binnen 7 kalenderdagen teruggestort of direct contant als u het artikel terugbrengt.
Dat kan natuurlijk niet. Voordat je verder gaat zou ik de wet koop op afstand even goed doornemen en de algemene voorwaarden daarop aanpassen. Voldoen aan de wetgeving is echt de basis als je er serieus mee bezig bent.

Re: feedback voor suus2dehandskleertjes gevraagd

19
Ik las al eerder op deze site dat dat niet mocht. Hoe kan het dan dat ook grote bekende bedrijven de verzendkosten van retouren bij de klant verhalen. En ook de verzendkosten als alles wordt geretourneerd wordt vaak niet terug gestort. In "mijn branche" ben ik nog geen webwinkel tegengekomen die de verzendkosten voor retourneren betalen? Als het al mogelijk is om überhaupt te retourneren. Laatst zelf een bestelling gedaan bij een 2dehands kledingwebwinkel en omdat het in de uitverkoop was kon ik het niet retourneren (dit hoorde ik pas toen ik het wilde retourneren) en tevens krijg je bij hun geen geld terug maar een tegoedbon. Dit mag toch ook niet?