kopen bij amazon

1
goedendag

ik heb een vraagje over btw betalen
ik ben laatst een webshop begonnen in games. nu wil ik via amazon.co.uk inkopen. omdat daar de games veel goedkoper zijn. ik wil de games dan weer door verkopen via mijn webshop maar hoe zit dit dan met btw afdragen en betalen. ik koop dan bij amazon in als particulier.
is er iemand die mij hier mee kan helpen.

Re: kopen bij amazon

2
p-verrijp schreef:goedendag

ik heb een vraagje over btw betalen
ik ben laatst een webshop begonnen in games. nu wil ik via amazon.co.uk inkopen. omdat daar de games veel goedkoper zijn. ik wil de games dan weer door verkopen via mijn webshop maar hoe zit dit dan met btw afdragen en betalen. ik koop dan bij amazon in als particulier.
is er iemand die mij hier mee kan helpen.
Waarom zou je dat willen? Mensen kunnen toch zelf bestellen bij amazon?

Trouwens Amazon komt binnenkort naar Nederland. Athans ze roepen het al heel lang... Maar uitstel hoeft geen afstel te zijn. Als ze naar Nederland komen dan heb je ook het kleine percentage wat liever niet in Engeland maar in Nederland wil bestellen ook meteen kwijt.

Om nog even op je vraag terug te komen. Als je als particulier inkoopt mag je de betaalde btw (VAT) niet terugvragen. Als je dit vervolgens zakelijk verkoop moet je wel BTW afdragen. Je betaald dan dus 2 keer btw. Maar je mag de artikelen niet meer als nieuw bestempelen op deze manier is het 2e hands voor de wet. Ondanks dat ze nog in verzegelde verpakking zitten. Ik weet niet of je bij amazon ook zakelijk mag bestellen of hoe de belastingconstructie dan in zijn werk gaat.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: kopen bij amazon

3
Of je bent ondernemer (en mag dus BTW terugvragen, en moet BTW rekenen naar je klanten) of je bent particulier en doet beide niet. In het laatste geval is het vergelijkbaar met iets bij marktplaats in- en verkopen. Als je het verkoopt in een webshop, moet je overigens verplicht je aanmelden als ondernemer. Je bent dan bedrijfsmatig bezig, en moet dus je inschrijven. Het is dan dus geen keuze om het particulier te doen.

Verder heb je mogelijk 'last' van douaneheffingen maar dat staat hier even los van.

Ben overigens wel benieuwd naar de antwoorden op Het Varaantje. Hoe ga je om met het melden dat het tweedehands is, en wat doe je als Amazon.co.uk bekender wordt in NL, of zelfs in Nederland actief wordt?
Nu op mijn weblogs:

Re: kopen bij amazon

4
Dirkjan schreef:
Verder heb je mogelijk 'last' van douaneheffingen maar dat staat hier even los van.
amazon.co.uk. Engeland dus binnen de EU
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: kopen bij amazon

5
Als je bij een eender welke Europese Amazon winkel je btw nummer registreerd in je account worden alle bestellingen gemaakt op die account zonder btw aangerekend. Maar je bent die wel verplicht te boeken als intracommunautaire verwerving.

Re: kopen bij amazon

6
tvserieshop schreef:Als je bij een eender welke Europese Amazon winkel je btw nummer registreerd in je account worden alle bestellingen gemaakt op die account zonder btw aangerekend. Maar je bent die wel verplicht te boeken als intracommunautaire verwerving.

BTW wordt toch niet betaald ? :)

als je BTW nummer heb dan ga je niet BTW betalen binnen de EU zo veder dat ik weet
Bent u Benieuwd naar ons of de nieuwste collectie volg ons op FB @jhnewtrend
tassen, portemonnees,horloges en parfum http://www.jhnewtrend.nl/

Re: kopen bij amazon

7
Wat ik dus ook zeg. Intracommunautaire verwerving in Europa mag de zakelijke verkoper geen btw aanrekenen, om dit bij Amazon voor elkaar te krijgen moet je bij hen je btw nummer registreren en wordt je dus een zakelijke koper en wordt er geen btw aangerekend zoals bij de gewone klanten.

Je kan niet zomaar aankopen bij Amazon en dan achteraf de btw terugvragen, want de facturen zijn niet rechtsgeldig voor bedrijven.

Re: kopen bij amazon

8
tvserieshop schreef:Wat ik dus ook zeg. Intracommunautaire verwerving in Europa mag de zakelijke verkoper geen btw aanrekenen, om dit bij Amazon voor elkaar te krijgen moet je bij hen je btw nummer registreren en wordt je dus een zakelijke koper en wordt er geen btw aangerekend zoals bij de gewone klanten.

Je kan niet zomaar aankopen bij Amazon en dan achteraf de btw terugvragen, want de facturen zijn niet rechtsgeldig voor bedrijven.
Alleen als je dus bij Amazon zelf koopt. Als je bij andere verkopers op amazon koopt - waar amazon zo'n beetje vol mee staat - betaal je gewoon de btw.

Re: kopen bij amazon

9
RicardoV schreef:
tvserieshop schreef:Wat ik dus ook zeg. Intracommunautaire verwerving in Europa mag de zakelijke verkoper geen btw aanrekenen, om dit bij Amazon voor elkaar te krijgen moet je bij hen je btw nummer registreren en wordt je dus een zakelijke koper en wordt er geen btw aangerekend zoals bij de gewone klanten.

Je kan niet zomaar aankopen bij Amazon en dan achteraf de btw terugvragen, want de facturen zijn niet rechtsgeldig voor bedrijven.
Alleen als je dus bij Amazon zelf koopt. Als je bij andere verkopers op amazon koopt - waar amazon zo'n beetje vol mee staat - betaal je gewoon de btw.

yep :)
Bent u Benieuwd naar ons of de nieuwste collectie volg ons op FB @jhnewtrend
tassen, portemonnees,horloges en parfum http://www.jhnewtrend.nl/