niet hersluitbare verpakkingen

1
Hallo forumleden,

Ik vroeg mij af of er hier webwinkeliers zijn die sieraden verkopen in niet hersluitbare verpakkingen. Daarmee bedoel ik: verpakkingen die alleen open te knippen zijn en vervolgens niet meer gesloten kunnen worden als voorheen. Dus geen gripzakjes!

Alvast bedankt voor iedereen die mij hier mee verder kan helpen :)

Re: niet hersluitbare verpakkingen

4
RicardoV schreef:Want je wilt dan open geknipte verpakkingen niet retour nemen? Denk dat dat niet wettelijk is toegestaan :)
Nee, duurt nog even voordat het in gaat waarbij het wel kan. Je kan het gewoon niet op die manier eisen van een klant. Ik zou zeggen koop alcohol (niet om te drinken :P) en maak dan het uiteinde goed schoon, je desinfecteert het dan als mensen het terug sturen.

Heb je nu al zo vaak sieraden retour gehad dat je dit soort maatregelen neemt?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: niet hersluitbare verpakkingen

5
Citaat uit topic 'oorbellen retourneren van jou'
Heeft de klant de oorbellen uit de verpakking gehaald/ aan het oor gedaan?
Zo ja, weigeren, zo niet, accepteren.
Hoe moet ik er dan achter komen dat ze ingedaan zijn? Vanaf december hoeven hygienische producten wettelijk niet teruggenomen te worden als ze ongeopend zijn https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/ver ... rechten-1/
de nieuwe uitzondering in het herroepingsrecht voor zogenaamde hygiëne producten
De regel wordt nu dat dit soort producten alleen geretourneerd mogen worden indien deze verzegeld zijn. Hierdoor kan de verkoper zien dat de producten niet geopend en/of gebruikt zijn
----
Je kan het gewoon niet op die manier eisen van een klant
Volgens de wet kan het dus wel. Ik wordt een beetje moe van iedereens meningen over wat wel en niet kan.

Re: niet hersluitbare verpakkingen

6
Een klant mag het product tot op zekere hoogte uitproberen en uit de verpakking halen. Het sealen van een product is dus helaas geen oplossing. Dit zijn zelfs standaard teksten in Wettelijke
Nederlandse algemene voorwaarden.

Wat betreft je opmerking over de meningen die iedereen geeft: het is een forum. Hier mag iedereen vrij zijn mening geven. En geloof het of niet: Alle tips/opmerkingen zijn ervoor om je te helpen of waarschuwen voor bepaalde situaties.

Doe er je voordeel mee!

Re: niet hersluitbare verpakkingen

7
Ilonajoy heb je uberhaupt wel het artikel gelezen die ik gepost had? Ik heb het over de regelgeving vanaf december 2013.
Citaat:
de nieuwe uitzondering in het herroepingsrecht voor zogenaamde hygiëne producten

Citaat:
De regel wordt nu dat dit soort producten alleen geretourneerd mogen worden indien deze verzegeld zijn. Hierdoor kan de verkoper zien dat de producten niet geopend en/of gebruikt zijn
Meningen zijn prima, maar je hebt er niet zoveel aan (en je hebt het dus ook gewoon verkeerd) als er een wet is die wat anders zegt.

Re: niet hersluitbare verpakkingen

8
Jazeker,

Heb je het zelf wel goed gelezen? Er wordt namelijk in het geheel niet gesproken over sieraden. Enkel over erotische of bepaalde cosmetische producten.

De auteur vermeldt ook dat het risico bestaat dat verkopers zoveel mogelijk producten gaan sealen onder het mom van hygiëne en gezondheidsbescherming. En dat dat niet de bedoeling is.

Is dat niet precies je van plan bent?


NB: Als ik kijk bij bijvoorbeeld andere webshops/juweliers online die sieraden verkopen is het gewoon mogelijk om te retouren. Het accepteren van retouren hoort nu eenmaal bij het runnen van een webshop. Hoe vervelend ook.
Aan de andere kant, het goed afhandelen van een retourzending kan ook een positief effect hebben. Denk aan een tevreden klant. Dit wordt doorverteld, enz. En de kans dat hij/zij in de toekomst, vanwege de goede afhandeling, toch bij je terug komen voor een nieuwe bestelling.

Re: niet hersluitbare verpakkingen

9
moineau schreef:Citaat uit topic 'oorbellen retourneren van jou'
Heeft de klant de oorbellen uit de verpakking gehaald/ aan het oor gedaan?
Zo ja, weigeren, zo niet, accepteren.
Hoe moet ik er dan achter komen dat ze ingedaan zijn? Vanaf december hoeven hygienische producten wettelijk niet teruggenomen te worden als ze ongeopend zijn https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/ver ... rechten-1/
de nieuwe uitzondering in het herroepingsrecht voor zogenaamde hygiëne producten
De regel wordt nu dat dit soort producten alleen geretourneerd mogen worden indien deze verzegeld zijn. Hierdoor kan de verkoper zien dat de producten niet geopend en/of gebruikt zijn
----
Je kan het gewoon niet op die manier eisen van een klant
Volgens de wet kan het dus wel. Ik wordt een beetje moe van iedereens meningen over wat wel en niet kan.
Vanaf DECEMBER! Dus nu kan het nog niet, lastig hè? Dus NU.. ja nu kan het nog niet. Dat is toch heel erg duidelijk lijkt mij.

Re: niet hersluitbare verpakkingen

10
Ilonajoy schreef:Jazeker,

Heb je het zelf wel goed gelezen? Er wordt namelijk in het geheel niet gesproken over sieraden. Enkel over erotische of bepaalde cosmetische producten.

De auteur vermeldt ook dat het risico bestaat dat verkopers zoveel mogelijk producten gaan sealen onder het mom van hygiëne en gezondheidsbescherming. En dat dat niet de bedoeling is.

Is dat niet precies je van plan bent?


NB: Als ik kijk bij bijvoorbeeld andere webshops/juweliers online die sieraden verkopen is het gewoon mogelijk om te retouren. Het accepteren van retouren hoort nu eenmaal bij het runnen van een webshop. Hoe vervelend ook.
Aan de andere kant, het goed afhandelen van een retourzending kan ook een positief effect hebben. Denk aan een tevreden klant. Dit wordt doorverteld, enz. En de kans dat hij/zij in de toekomst, vanwege de goede afhandeling, toch bij je terug komen voor een nieuwe bestelling.
Inderdaad! En daarom geef ik ook het advies koop desinfecterende alcohol, dat als jij twijfelt of ze gebruikt zijn of niet dan maak je ze schoon en kun je ze weer opnieuw verkopen.

En ga nu niet beginnen over een wet die pas vanaf december of eigenlijk volgend jaar van kracht gaat, dat dus een EU-wet zal zijn.