Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven achter

1
Beste forumleden,

Ik lees al een tijd mee op dit forum en nu mijn webshop de 28e van augustus online is gegaan, werd het toch maar is tijd mij hier te registreren. Zodoende ben ik hier dan ook.

Zoals gezegd is de website nu zo'n 2 weken geleden online gegaan. Alles gaat prima, bezoekers zijn positief over de uitstraling en de overzichtelijkheid van de website, de volgers op social media blijven toenemen. Toch blijft de uiteindelijk aankoop van producten door klanten uit. Er is dus geen conversie.

Afgelopen week heb ik een aantal errors, en mogelijke obstakels voor klanten, die ik tegen kwam gecorrigeerd en voor zover ik weet is er niets dat een aankoop in de weg zou staan, maar blijkbaar denken de bezoekers daar toch anders over. Met tot nu toe (vanwege een laag budget) weinig promotie, heb ik gemiddeld 50 bezoekers per dag op de website, iets meer dan de helft is uniek.

Mijn vraag aan jullie: indien jullie mijn webshop bezoeken, wat zou volgens jullie anders kunnen, wat zijn kritiekpunten/wat zijn goede punten? De webshop is via deze link te bezoeken: http://bit.ly/14XsVFP

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

4
Hi Ricardo en Jeroen,

Bedankt voor jullie reacties. Momenteel richt ik me met google adwords uiteraard specifiek op mensen die deze producten zoeken, ben ik actief op bijvoorbeeld instagram bij mensen die over dergelijke producten posten en op mijn andere social media kanalen is dat ook zo.

Mijns inziens spreek ik dus wel de doelgroep aan.. Ik vraag mij dus vooral ook af, zijn er dingen niet duidelijk of irritant? En dan bedoel ik vooral, algemene dingen die je op een webshop terug ziet (winkelwagen, support, contact, overzichtelijkheid etc.)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

5
Goji Bessen voor 20 euro? Mij was je meteen kwijt. Voor een kwart koop ik dit bij de locale groenteboer. Ik weet ook niet waarom je de prijs ex btw ook vermeld. Verwacht je veel zakelijke klanten?

De skin ziet er wel mooi uit. Zijn alle reviews echt? Er zitten er een paar tussen waarvan ik denk een klant zou dat nooit zo verwoorden... En als je binnen enkele dagen na openen al 3 echte reviews te pakken zou hebben zou je toch niet mogen klagen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

6
Aantal puntjes die mij nog opvallen:

- Hoge verzendkosten
- Geen vertrouwd keurmerk
- Klein lettertype, kan nooit groter zijn dan 10 volgens mij.. Moeilijk / irritant leesbaar dus
- Kiyoh feed is niet live, maar een afbeelding. Live wekt meer vertrouwen
- Maak kans op korting bij een beoordeling is wat vreemd. Je geeft pas feedback na de bestelling. vreemde prijs/actie, zou ik niet doen
- Ik gooi iets in mijn winkelwagen, maar waar is dan de winkelwagen? De knop winkelwagen zit verstopt
- Knop afrekenen is te klein, valt niet op
- Direct afrekenen zou ik als primaire keuze zetten en niet 'registreren'. Men wilt het liefst zonder account bestellen
- PostNL en DHL for you, welke van de 2 krijg ik nu?

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

7
Voordat ik iets koop google ik altijd even voor de beste prijs. Dit komt al op pagina 1 van google naar boven: http://www.puurenfit.nl/goji-bessen-tib ... -250g.html Ook nog aan de dure kant maar wel goedkoper. Je zal dus of op prijs of op kwaliteit moeten concurreren. Wat maakt jou bessen gezonder dan de concurrent?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

10
Allereerst bedankt voor alle reacties, ik waardeer het zeer dat jullie de tijd en moeite nemen!

Ik heb de eerste paar dagen inderdaad wat verkopen gehad.. maar naar mijn mening kan de conversie hoger, ook omdat ik zie dat de winkelwagen relatief veel bekeken wordt, maar er wordt niet afgerekend. Als je dat ziet dan ga je toch vragen stellen aan jezelf.

Het verschil met een lokale boer is dat deze bessen ook daadwerkelijk biologisch gecertificeerd zijn. Bij de lokale boer is dit niet zo. Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar dat verschilt per persoon heel erg. Dat maakt de inkoop (en dus ook verkoop) duurder.

Doordat ik zelf geen programmeur ben kan ik op dit moment de live feed nog niet verwerken, die gaat er binnenkort zeker in, maar in het huidige template is dit nu nog even niet mogelijk.

PostNL en DHL for you, daar kun je tussen kiezen bij het afrekenen, maar aangezien dat dus nog niet duidelijk is moet ik dat aanpassen.

De verzendkosten te hoog? Gemiddeld is het €4,95.. bij mij is het nu dus €0,55 duurder. Een idee om, ook al kost dit mij in principe geld, de verzendkosten naar €4,95 te brengen?

Top die actiepunten, zeker bruikbaar! Mochten jullie nog meer aandachtspunten hebben, dan hoor ik dat graag! Ik ga hier in ieder geval mee aan de slag :-)

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

11
RicardoV schreef:http://www.nutriboost.nl/biovoordeela

kiyoh is gewoon een plaatje. Ze hebben een live feed waar de laatste review wordt getoond. Die kun je beter gebruiken mijn inziens.
Ah dat bedoel je. Ik dacht nadat je erop klikte.

Volgens mij hoef je alleen de HTML snippet van Kiyoh te copy/pasten om de live feed erin te krijgen.

Je gaat overigens niet in op mijn vraag of alle reviews echt zijn.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

12
De html snippet heb ik gekopieerd en geplakt en doet het op diverse plekken van de website wel, maar niet op prominente plekken, zoals waar die nu staat. Daar zijn in het huidige template alleen afbeeldingen mogelijk.

Je vraag over of de reviews echt zijn, heb ik dan over het hoofd gezien. De reviews zijn echt uiteraard... Een a twee recensies zijn van bekenden, maar die hebben ook daadwerkelijk producten gekocht.

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

14
Wanneer ik de cookies niet accepteer, wordt ik van de site gehaald naar een pagina met google resultaten over de cookiewetgeving?
De eerste producten die ik zie op de homepage hebben geen afbeelding. (voordeelpakketten)
Extra laten betalen voor verzekerd verzenden is onzin, jij bent altijd verantwoordelijk als er iets met het pakket gebeurd.
Geen achteraf betaalmethode?
Op het retourformulier vraag je verplicht een reden van retour. Dit hoeft de klant niet op te geven.

Kiyoh werkt gewoon, alleen wederom wordt je van de site gestuurd als je er op klikt. Wellicht beter om er een andere pagina van te maken ipv een vervangende pagina.

Verder qua uitstraling ziet de site er netjes en verzorgd uit. De pagina's waar 'binnenkort verwacht' staat zou ik snel bijwerken. Net als overal een afbeelding. Klanten zijn visueel ingesteld.

Succes. :wink:

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

15
Je zit ook in een branche waar het laatste jaar veel nieuwe webshops bijgekomen zijn.
Ik heb enkele startpagina's i.v.m ecologie en krijg de laatste tijd wel wat aanvragen uit die branche.
Je zit dus een niche markt, waar er eigenlijk teveel webwinkels zijn voor het aantal bereikbare klanten.

Je website is wel mooi qua vormgeving, nu nog proberen wat aan de prijs te doen om de klant naar jouw site te lokken. Een deel van je concurrenten zullen waarschijnlijk na verloop van tijd het opgeven. Dus het is belangrijk om nu te scoren bij de klanten en het eerste jaar niet teveel te denken aan hoeveel winst je kan maken.

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

16
Wat mij nog opvalt is het gecamoufleerde mobiele telefoonnummer. Naast dat een beetje vreemd is om het zo te noteren werkt het ook niet. Bel maar eens naar je eigen nummer zonder het plusje, dat werkt dus niet. Als je het plusje vervangt door twee keer 0 werkt het wel, maar dat weet niemand.

Zet gewoon eerlijk 06-XXX, of +31 (0)6-XXX, en probeer niet de schijn te wekken dat je een vast nummer hebt.

Re: Complimenten over mijn webshop, maar verkopen blijven ac

17
Rudy schreef:Wat mij nog opvalt is het gecamoufleerde mobiele telefoonnummer. Naast dat een beetje vreemd is om het zo te noteren werkt het ook niet. Bel maar eens naar je eigen nummer zonder het plusje, dat werkt dus niet. Als je het plusje vervangt door twee keer 0 werkt het wel, maar dat weet niemand.

Zet gewoon eerlijk 06-XXX, of +31 (0)6-XXX, en probeer niet de schijn te wekken dat je een vast nummer hebt.
Dat een + staat voor twee nullen is weg basis school kennis. Maar je hebt wel een punt.
Een vast nummer wekt meer vertrouwen dan een 06 nummer. Je kan voor heel weinig tegenwoordig een vast nummer nemen en deze dan gewoon door laten schakelen naar je mobiel.

Maar ik denk dat geduld ook wel een rol speelt hoor. Je shop ziet er goed uit. En je hebt nu al wat bestellingen gehad dat is positief. Ik had mijn eerste bestelling pas na ruim 2 weken te pakken. Je moet het ook wat tijd geven het duurt ook even voor google je goed indexeerd.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]