google keyword tool

1
De Google keyword tool is een geweldige tool alleen wat ik niet snap is dat als ik breed,exact of woordgroep selecteer de zoek aantallen op het zelfde woord extreem veranderen.

Als ik breed selecteer komt het woord zonder tekens
als ik exact selecteer komt het woord met haakjes er om heen
als ik woord groep selecteer komt het woord met " " die tekens er om heen.

De zoek hits verschillen heel erg alleen ik begrijp niet wat het verschil is ?

Re: google keyword tool

2
Volgens mij staat het ook uitgelegd bij Google zelf, maar voor de volledigheid:

Stel dat je zoekwoord waar je op gevonden wilt worden tas is.
Breed betekent dat het zoekwoord ergens voor moet komen. Als iemand zoekt op fietstas, dan pakt hij dat woord ook, want er zit tas in het woord.
Exact betekent dat hij alleen maar tevoorschijn mag komen als iemand alleen tas in tikt. Een zoekwoord als fietstas wordt dan genegeerd.
Woordgroep is je zoekwoord(en) voor moeten komen in de zoekterm. Bijvoorbeeld tas amsterdam.

Re: google keyword tool

4
Een zoekmachine gebruiker begint eerst met een heel brede zoekopdracht, vervolgens wordt het specifieker. Om deze reden zijn er verschillende zoek groepen (breed zoeken, woordgroep en exact zoeken). Het is inderdaad hoe Ward het uitlegt, heb nog een voorbeeld dat ik zelf gebruik om het uit te leggen. Misschien wordt het dan nog wat duidelijker voor je.

Breed zoeken
Geeft alle opties voor uw zoekterm weer. Als men op witte tennisschoenen zoekt dan zullen zowel de advertenties met witte als tennisschoenen weergegeven worden.

Witte | tennisschoenen | tennisschoenen kopen | foto's tennisschoenen blauwe tennisschoenen | witte schoenen

Woordgroep
Als u een zoekwoord opgeeft met dubbele aanhalingstekens, zoals “witte tennisschoenen", is uw advertentie geschikt voor weergave wanneer een gebruiker zoekt op witte tennisschoenen, met de woorden in deze volgorde. De zoekopdracht kan ook andere woorden bevatten, zolang deze maar de exacte zoekreeks bevat die u heeft opgegeven.

Witte tennisschoenen | witte tennisschoenen kopen | foto witte tennisschoenen

Exact zoekwoord
Als u een zoekwoord opgeeft met rechte haken, zoals [witte tennisschoenen], is uw advertentie geschikt voor weergave wanneer een gebruiker zoekt op de term 'witte tennisschoenen', met de woorden in deze volgorde en zonder dat de zoekopdracht andere termen bevat.

witte tennisschoenen


Dit is met name wanneer je een SEA campagne (Adwords) opstelt erg belangrijk.
Aangezien dit geld kost per klik, wil je dat de internetgebruiker c.q. zoekmachine gebruiker je op het juiste woord vindt. exact zoekwoord of woordgroep is aan te raden bij het opstellen van dergelijke campagnes. (ook afhankelijk van het product/concurrentie uiteraard).

Naast deze woordgroepen zijn er nog twee op te noemen;

- Uitsluitwoorden
Dit zijn woorden waarop je NIET gevonden wilt worden. Worden aangegeven met een -
(lees: min) teken. Bijvoorbeeld als je auto's via het internet verkoopt, wil je niet gevonden worden wanneer een dergelijk type auto is betrokken bij een crash of een terugroepactie.
Dan zijn twee uitsluitwoorden; -crash, -terugroepactie.

+ aanvullende zoekwoorden
Dit zijn woorden die een vergelijkbaar product aanduiden (niet te verwarren met synoniemen).
Voorbeeld; Je verkoopt laptops. Dan zou je als aanvullend zoekwoord een netbook kunnen gebruiken, dit is immers ook een soort laptop alleen kleiner.
De aanvullende zoekwoorden worden aangegeven met een + (lees: plus) teken.


Ik hoop dat ik je een beetje wegwijs heb kunnen maken met de begrippen.

Groeten,

Sander.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: google keyword tool

5
Wauw nice bedankt voor uitleg.

Ik wil de google keyword tool gebruiken voor markt onderzoek voor een webshop.

Dan kan ik dus per product het best op exact zoeken als ik het goed begrijp.

Re: google keyword tool

8
De keyword tool is vervangen door de keywordplanner...
Ben hier niet heel erg fan van omdat ik het lastiger vindt om zoekwoorden te vinden en selecteren, nu is het allemaal gericht op het opzetten van een campagne (wat ik ook wel weer snap van google).
Welke alternatief gebruiken jullie??
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/

Re: google keyword tool

9
@Davey
Ik vind het eigenlijk wel een fijne tool die zoekwoordplanner.

Ik gebruik de zoekwoordplanner / keyword tool eigenlijk altijd om ideeën op te doen en informatie te vergaren over verkeer, cpc's enz. Aan de hand daarvan bouw ik zelf de campagnes op.


Wat betreft gebruik van breed, exact en woordgroep heeft Sander alles al heel duidelijk uitgelegd.

Misschien nog een kleine aanvulling die wellicht sommigen kan helpen.
Weet je nog niet precies wat de mensen zoeken en krijg weinig info uit de zoekwoordplanner, dan kun je een zoekwoord breed instellen om zo data te genereren (ik doe dit meestal in een aparte campagne om CTR en Kwaliteitsscores in goed presterende campagnes niet negatief te beinvloeden). Let wel op! Denk na over het toevoegen van uitsluitingswoorden voor verkeer dat je niet wilt. Anders lopen de kosten snel op. Wil je bijvoorbeeld adverteren op de naam van je bedrijf. Type eens in google de bedrijfsnaam in en kijk wat er allemaal naar voren komt. Dan krijg je al ideeen over wat je moet uitsluiten (bijvoorbeeld bedrijven uit een andere branche).
ToverTeam Internet Marketing http://www.toverteam.nl

Re: google keyword tool

10
@michel

Ja klopt het is al wel iets meer gaan wennen. Waar ik hem zelf voornamelijk voor gebruik is het zoekwoorden onderzoek en hierbij wil ik dan de gegevens exporteren naar een excel bestandje. Ben er nu achter gekomen dat de opgeslagen woorden te exporteren zijn alleen vind ik dit nog niet heel erg handig werken. Maar voor adwords zie ik wel dat het handig is om met te werken!
Voordelig en snel een professionele website || http://www.eenwebsitekopen.nl/