Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

1
Hallo beste leden. In de aanloopfase naar het openen van mijn webwinkel toe kom ik steeds weer nieuwe dingen tegen. Na wat topics te hebben gelezen hier, wordt er over het algemeen aangeraden om een vast telefoonnummer te vermelden op de webwinkel i.v.m betrouwbaarheid. Nu is mijn probleem dat ik nog thuis woon, en dus niet ons telefoonnummer op de webwinkel kan zetten. Daarnaast werk ik 30 uur per week, dus ik zou niet op normale kantooruren altijd de telefoon kunnen beantwoorden. Maar ik zal op de contactpagina in ieder geval toch een telefoonnummer moeten hebben. Het meeste hoop ik toch te kunnen doen via mail.

Nu is er VastMobiel (of mobielvast), waar je op je mobiel ook een vast nummer hebt. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit leek mij misschien een goed alternatief in plaats van een mobiel nummer te moeten geven op mijn webwinkel.

Dan nog even een vraagje over abonnementen. Met mijn huidige (privé) mobiele abonnement zit ik bij t-mobile. Wat mij kwa prijs erg goed bevalt. Is het een must om straks toch naast de privé-mobiel, ook een zakelijke mobiel+abonnement aan te schaffen? Vooral als ik voor de vastmobiel optie ga lijkt mij dit wel een goed plan, om zo privé en zakelijk goed gescheiden te houden. En ook mijn mailboxen mooi gescheiden te houden zodat ik in pauze's op mijn werk eventueel nog mailtjes van klanten kan beantwoorden.

Hoe hebben jullie dit geregeld als webwinkel eigenaar, en wat zijn jullie ervaring en het advies wat je mij mee kan geven?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

2
Ik ontvang het vaste nummer van de webwinkel op mijn mobiel en dat bevalt mij erg goed. Waarom wil je twee telefoons? Ik vind juist het mooie van dit systeem dat je alles op 1 telefoon binnen krijgt. Vaste nummer gebruik ik zakelijk en mobiele nummer privé.

Je kunt twee verschillende voicemailberichten instellen en je kunt ook zien welk nummer gebeld wordt. Dat laatste is tenminste zo als je toestel er geschikt voor is. Bij mij bleek dat mijn toestel niet geschikt is. Ik kan dus niet zien welk nummer gebeld wordt, dat is soms wel een gemis. Maar dat wordt deels ook wel weer ondervangen, doordat ik veel mensen die privé bellen in mijn telefoonlijst heb staan en dus gewoon de naam zie.

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

4
Wat ik hier heb gedaan is 2 telefoonnummers aangevraagd via Voys. Deze staan doorverbonden naar mijn telefoon.

Nadeel is dat ik niet zie of men belt naar mijn bedrijfsnaam of naar prive. Maar hier heb ik nooit naar gevraagd, ik denk dat het wel mogelijk is. (Het is niet zo druk).

Deze 2 telefoonnummers zijn voor 2 aparte bedrijfsnamen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

5
Bedankt voor jullie antwoorden. In ieder geval goed te horen dat meerdere ondernemers dit ook echt gebruiken! Ik denk dat het slim is om binnenkort misschien gewoon eens de t-mobile shop binnen te stappen om te kijken wat mogelijk is. Ik heb op dit moment een Galaxy Note (1), begin volgend jaar zijn mijn 2 jaar afgelopen.

Twee mobiels zou voor mij misschien een goede optie zijn omdat ik met mijn webwinkel ook erg actief wil zijn op facebook, twitter en pinterest. Gezien ik op mijn mobiel altijd sta ingelogd al op facebook en mail, lijkt het mij erg onhandig om alles op 1 mobiel te doen. Puur om telkens in/uit te loggen bij social media en/of mail.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

6
Met VoiP kun je een vast nummer nemen (wat meer vertrouwen geeft dan een 06 online)
en hier openings tijden op instellen. dus bijvoorbeeld enkel bereikbaar tussen 0900/1700 en overige tijden automatisch een voicemailbox die weer afgeleverd word in je mailbox. (het bericht)

Mbt zien wie er belt. je kan bij VoIP instellen dat het gebelde nummer getoond word, (het webwinkel nummer) of dat de beller zijn nummer wordt getoond.

Ik adviseer dan altijd om je webwinkel vast nummer als contact aan te maken in je telefoon. bijvoorbeeld webwinkelnaam. en dan instellen dat je gebelde nummer ziet. Zodoende kun je netjes met je webwinkel/bedrijfsnaam opnemen als ze je bellen terwijl het gewoon op je mobiel uitkomt.

Een voip nummer is niet zo duur, echter moet je er rekening mee houden dat de doorschakeling naar je mobiel ook belkosten met zich meebrengt. Als het ware word er namelijk naar je mobiel gebeld.
Die kosten zijn wel veel lager dan bv bij kpn
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

7
Op zich erg handig, maar waarschijnlijk niet in mijn situatie. Ik werk dus nog zo'n 30 uren per week bij de supermarkt. Dat kan per week wel eens verschillend zijn en ik begin vaak al om 7 uur, tot een uur of 4 aan het werk. Als ik het een keer vergeet in te stellen, dan krijgen ze me niet te pakken. Zoals ik al zei wil ik zoveel mogelijk met mail doen, en het ook zo doen via de webwinkel dat alles makkelijk via mail geregeld kan worden. Ik wijs klanten hier dan ook op (niet op dringende manier, maar dat het gewoon de manier is waarop de webwinkel werkt ;) ) Maar ik zal er zeker even naar kijken/inlezen, bedankt!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

9
Ik zou kiezen voor een VOIP nummer. Spreek op de voicemail in dat de voorkeur e-mail heeft en dat je telefonisch beperkt bereikbaar bent. Geen reden om je groter voor te doen dan je bent... Zolang je zorgt voor snel terugbellen wanneer nodig en goed je e-mail beantwoord is dat niet nodig. Wel natuurlijk de vraag hoe snel je levertijden + reactietijden kunnen zijn bij 30 uur een andere baan.

PS: Voor Facebook moet je een bedrijfspagina aanmaken, die kun je gewoon beheren onder hetzelfde account (geen extra telefoon nodig ;) ). Voor andere social media zijn er genoeg multi login apps.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

10
Ik heb een voip nummer bij VoiPPlanet, kost 2,50 per maand. Daarbij gebruik ik SIPDroid als app op mijn (Android) telefoon om de gesprekken te ontvangen.

Ook ik zit met het probleem dat ik bijna niet bereikbaar ben dus laat ik in die gevallen de gesprekken naar de voicemail gaan en bel ik ze later terug. Dit werkt voor mij het meest prettig en kost dus ook niet zoveel.
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

11
Ik schop het topic nog weer even omhoog! Want ik snap er nog niet zo veel van, een vrouw en technisch gedoe nou XD.

Van het Voip verhaal snap ik eigenlijk niet zoveel, heb wat gezocht maar wordt met allemaal termen om de oren gesmeten. Maar even duidelijk uitleggen hoe en wat is er niet bij volgens mij.

Zou het niet het handigst zijn om een extra vast nummer aan te vragen (dan lijkt het mij dat ik een extra vaste telefoon moet hebben?) en deze doorschakelen naar mijn zakelijke mobiel?

Thuis zitten we bij ziggo, alles-in-1. Mobiel heb ik nu T-mobile. Graag zou ik wel een regionaal vast nummer hebben. Zodat mensen evt. aan mijn telefoonnummer kunnen herkennen waar mijn bedrijf ook gevestigd is.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

12
Hilda schreef:Ik schop het topic nog weer even omhoog! Want ik snap er nog niet zo veel van, een vrouw en technisch gedoe nou XD.

Van het Voip verhaal snap ik eigenlijk niet zoveel, heb wat gezocht maar wordt met allemaal termen om de oren gesmeten. Maar even duidelijk uitleggen hoe en wat is er niet bij volgens mij.

Zou het niet het handigst zijn om een extra vast nummer aan te vragen (dan lijkt het mij dat ik een extra vaste telefoon moet hebben?) en deze doorschakelen naar mijn zakelijke mobiel?

Thuis zitten we bij ziggo, alles-in-1. Mobiel heb ik nu T-mobile. Graag zou ik wel een regionaal vast nummer hebben. Zodat mensen evt. aan mijn telefoonnummer kunnen herkennen waar mijn bedrijf ook gevestigd is.
VoiP = Voice over IP. Oftwel bits en bytes over het internet die je met een programma (bv Skype) kan vertalen naar een stem zodat je een telefoongesprek kan voeren. Hier kan je voor kiezen van computer naar computer maar je kan ook van computer naar een 'echte' telefoon bellen. Het kan zijn dat hier kosten aan verbonden zijn.

Ik heb zelf ook een alles in 1 pakket van ziggo. Ik heb het vaste nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel. Bedenk wel dat je dan voor inkomende oproepen moeten betalen (van je vaste lijn naar mobiel)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

14
VOIP is eigenlijk niets anders dan een normale telefoon, maar vaak heb je opties dit over het internet in te regelen. Groot voordeel is dan ook dat wanneer je op vakantie gaat en je hebt daar internet, je gewoon je vast nummer kunt inpluggen. Waar je maar wilt kun je je vast aansluiting meenemen. Ook kun je heel eenvoudig voicemail instellen of het nummer doorschakelen door dit op een internetpagina in te vullen.

Ik zou als webwinkel zeker een voip nummer aanraden. De kosten zijn ook niet al te hoog.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Vraagjes over telefonie m.b.t webwinkel!

15
Zonnepakje schreef:Ik zou het niet moeilijker maken dan het is ;)

https://www.ziggo.nl/#producten/extra-d ... extra-lijn
Thx, ik heb dus een extra nummer genomen, dat gaat op de site en met *21 door naar de mob met mn bedrijfsnaam in het telefoonboek, zo zie ik dat er een klant belt en neem ik netjes aan.

Nu nog een postadres met evt licht secretariële taken.
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie