Feelwood - Feedback & Tips!

1
Hallo,

Wij zijn Feelwood, een jong bedrijf wat zicht richt op duurzame houten modeaccessoires. We combineren deze producten met het terug planten van bomen. Voor elk verkocht product planten we via een partner een boom. Op deze manier doen we wat terug voor de natuur!

We zijn nu een aantal maanden bezig en de verkoop via retail en andere kanalen gaat goed, echter denken we dat het met de webwinkel nog beter kan. We gebruiken software onder licentie wat we wel enigszins zelf kunnen aanpassen(misschien een fout!?)

Graag jullie feedback, tips en hersenspinsels!

Link: http://tinyurl.com/nf6r8lk

Bijvoorbaat dank.

Re: Feelwood - Feedback & Tips!

2
Ikzelf zit in de houtsector en ben ecologisch bezig.

Nu heb ik een paar bedenkingen:

Je plant een boom per verkocht item,maar op die pagina blijf je heel vaag + een video die niets mee te maken heeft.
Waarom niet een link naar de website van de boomplantactie. Zo komt het veel geloofwaardiger over.
(als ik klik op het logo van "trees for future" krijg ik geen nieuwe pagina)

3 items te koop + een nieuwe facebookaccount en toch al 505 volgers?
3 items te koop is ook veel te weinig om proffesioneel over te komen.

Dan spreken we over "zebra hout" en "cherry hout", dus eigenlijk zebrano en amerikaanse kersenhout.
Of misschien een andere houtsoort dat er gewoon op lijkt? Want op de fotot's kan ik het niet duidelijk zien. (spijtig genoeg geen close up van het hout) Het cherry hout lijkt me echt veel te licht om kersenhout te zijn, of heb je het gebleekt of staat er een zeer felle lamp op bij de fotoshoot?

Waarom ook niet een echt ecologische bril maken uit inheems hout? (optie in een houten doosje dat ook uit inheems hout is gemaakt)
Of worden ze misschien in een ver land gemaakt, dan heeft het ook geen zin om europees hout te gebruiken, want dan is het hout 2 keer onderweg.

Ik zie ook nergens iets staan over FSC of PEFC gekeurd hout, wat tegenwoordig toch al veel gemakkelijk te verkrijgen is.

Ik zie op de facebook staan dat jullie verzenden met Green Logistics, waarom ook niet vermelden op de website? (op de website staat dat je verzend met PostNL pakketservice)

Ik hoop dat je iets bent met de info.

Re: Feelwood - Feedback & Tips!

4
U verkoopt alleen een zonnebril? Via welke organisatie worden de bomen geplant?
Ik mis nog erg veel tekst en uitleg op de website.

Ook bied u geen achteraf betalen aan. Dit is verplicht.

Succes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.