Invoerrechten

1
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kan geen concreet antwoord vinden.
Als ik op eBay een paar sjaals koop met samen een waarden van 60/70 euro en geen verzendkosten, wat voor extra kosten (invoerrechten) moet ik dan betalen?

Re: Invoerrechten

2
Moet te vinden zijn met de zoekfunctie op dit forum. Komt neer op de btw plus wat inklaringskosten. PostNL of de vervoerder van dienst komt met de rekening. Lagere goederenbedragen slippen er nog wel eens door bij de douane en komen zonder rechten binnen, maar voordeel heeft een ondernemer daar niet van aangezien de btw dan ook niet te verrekenen is. Gewoon laten komen die zending, dan zie je vanzelf hoe het gaat.

Re: Invoerrechten

3
Dankje, ik had inderdaad al even op google gezocht, maar ik zie zoveel verschillende antwoorden, maar wil opzich wel even weten waar ik op kan rekenen. Dus dan zou het btw zijn (21% op het totale bedrag?) en hoeveel zouden die inklaringskosten kunnen bedragen? Rond de 12 tot 17 euro?

Re: Invoerrechten

4
Doane kijkt naar aankoopprijs, verzendkosten en de verzekeringspremie. In het geval van een sjaal zullen die kosten dus inderdaad wel meevallen.

Zoals al wordt aangegeven zal een sjaal 9 van de 10 keer wel aankomen maar als jij van plan bent een partij te kopen dan is de kans toch erg groot dat je invoerrechten gaat betalen. Volgens mij kun je via de belastingdienst per product code uitzoeken wat de invoerrechten precies zijn.
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.