Teveel links van securearea (biedmeer)

1
Hoi, ik ben redelijk nieuw hier, maar heb nu toch een probleem. Dus hier mijn eerste berichtje 8)

Ik heb een site in bio producten en in de Webmaster Tools zie ik bij Links van uw sites, dat ik meer dan 1000 links heb van securearea.eu. Ik weet dat dit van biedmeer komt, waar ik mijn webwinkel heb.

Is dit schadelijk voor Google? Wat doen andere biedmeer webwinkeliers hiermee of hieraan?

Verder heb ik 54 van dataprovider.com, en ik heb geen flauw idee waar die vandaan komen.

Hoop dat iemand van jullie iets meer weet. Bedankt iig!

Biogirl

Re: Teveel links van securearea (biedmeer)

3
Volg maar eens het afrekenproces. Op het moment dat je vanuit de winkelwagen doorgaat naar het invullen van de gegevens verschiet de URL naar securearea.eu. bij Biedmeer winkels. Het zijn dus "eigen" links.

4
Het is de manier van Biedmeer om een SSL-beveiligde kassa te maken. Het heeft niet zoveel invloed in Google voor zover mij bekend. Overigens zou ik me nooit direct zorgen maken om veel backlinks van een site. Het meest voor de hand liggende dat Google doet, is simpelweg de links geen waarde meegeven omdat het geforceerd lijkt. Maar een waardedaling door backlinks komt zelden voor.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Bedankt voor jullie reacties. Ik had idd al gezien dat het securearea in het bestelproces zit. Op zich niet erg, maar ik heb hierdoor bijvoorbeeld ook verwijzingen vanuit mijn eigen site. Dan is de url van mijn webwinkel zeg maar de bron van de conversie, volgens analytics.

Ik heb dat al eens aangekaart en nu komt het al veel minder voor.

Wat Google betreft denk ik juist wel dat het invloed kan hebben op de ranking. Want als er 5000 links van securearea komen volgens Webmaster tools, en enkele van anderen, dan is de verdeling niet goed. En Google let de laatste jaren juist meer op backlinks. Ik denk er nog over na om de disavow lijst te gebruiken, zodat Google ze niet meetelt. Maar ik dacht, eerst ff horen wat ze hier zeggen :) Dus bedankt!

Ps er is hier toch ook een forum met biedmeer gebruikers?

Greetz

6
biogirl schreef:Wat Google betreft denk ik juist wel dat het invloed kan hebben op de ranking. Want als er 5000 links van securearea komen volgens Webmaster tools, en enkele van anderen, dan is de verdeling niet goed.
Het is geen probleem als je 5K links, of 90% van je links, van 1 bron krijgt. Gebeurt wel vaker bij sites die 'sitewide' links hebben. Sterker nog, dat is juist gunstig. Het zou slechter zijn voor je linkprofiel als alle linkpartners 5K links bieden. Variatie daarin is juist goed, alhoewel Google niet zoveel zal doen met die links van securearea, omdat hij de host/IP herkent en ziet dat alle biedmeer-webwinkels dit hebben waarschijnlijk.
biogirl schreef: En Google let de laatste jaren juist meer op backlinks. Ik denk er nog over na om de disavow lijst te gebruiken, zodat Google ze niet meetelt.
Greetz
De Disavow-tool moet je alleen gebruiken als je benadeeld wordt door links, bijv. omdat je die in het verleden gekocht hebt. Elke normale ondernemer kan de disavow-tool dus gewoon ongebruikt laten!
Nu op mijn weblogs: