Na ong. een jaar nog geen succes

1
Hallo,

Deze webshop: (url is verwijderd, omdat ik imniddels genoeg tips heb ontvangen) is alweer een tijdje online, en er moeten nog wel wat meer betaalmogelijkheden zoals ideal komen (maar omdat het zo slecht loopt en daar nog even mee wil wachten omdat ik me afvraag of het nog zin heeft er energie/geld in te stoppen, we hebben ideal al wel, moet alleen nog worden geinstalleerd op de site door een ander).

Toch zou ik graag jullie mening over deze webshop (die met 'mijnwebwinkel' is gebouwd) ontvangen omdat alles met heel veel liefde, moeite en plezier is gemaakt, en het zonde zou zijn om te stoppen.

Ik heb wel gemerkt dat een shop van 'mijnwebwinkel' in google moeilijker vindbaar is ondanks aangepaste zoekwoorden. Linkruil, netwerkensites, enz. het helpt niet om meer kopers te trekken.
Ondanks vele lovende reacties van mensen die het kennen, toch maar heel weinig klanten, wat ontbreekt eraan of wat is er mis?
Valt het assortement tegen, te duur/goedkoop voor iets unieks, of is er gewoon teveel concurrentie? Ben al van 'u' vorm naar 'je' vorm gegaan omdat dit wat moderner en minder afstandelijk klinkt, om een paar verbeteringen te noemen.
Alvast bedankt.

Mvgr. Chyenne

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

2
Het lijkt alsof je verbaast bent dat een webwinkel soms meer dan een jaar nodig heeft om succesvol te worden, en soms zelfs helemaal nooit succesvol wordt. Maar de waarheid is dat 80% van de webwinkels in die laatste categorie valt, als je het al een webwinkel mag noemen en niet "werk in uitvoering".

- Je hebt geen iDEAL. Uit onderzoek blijkt dat 87% in NL deze betalingsvorm kiest. Als je 87% van je klanten niet de juiste betalingsoptie biedt en dus je omzet moet halen van 13% van je potentiele klantenbestand dan is succes inderdaad lastig.

- Je geeft aan dat mensen lovend zijn. Wie zijn er lovend? Zijn dat vrienden die de plaatjes mooi vinden of het bijzonder goed van jou vinden dat jij zover bent gekomen? Of zijn het potentiele klanten die zeer lovend zijn over het assortiment, prijzen en voorwaarden en dus graag zouden kopen? Als het de eerste categorie is dan is het niet zo bijzonder dat de meeste lovend zijn. Het is als het krijgen van een baby. Mensen zijn altijd lovend want de hele happening op zich, hoe lelijk de baby ook is, is al iets om complimenteus over te zijn.

- Mijnwebwinkel is misschien niet de ideale software voor Google, maar ALLES is vindbaar voor Google zolang de webwinkelier hier echt alles uit de kast haalt. Als een politicus met een zwaar slechte website op allerlei trefwoorden gevonden kan worden met alleen maar links, dan kan een mijnwebwinkel webwinkel gevonden worden op de meest commerciele trefwoorden die jij bedenken kan. Ik zie zo al 10 dingen die jij als webwinkelier nog kan verbeteren aan je webwinkel om beter in Google gevonden te worden. Ik vraag me alleen af of dat de bottleneck van je webwinkel is. Ik denk dat je er dan meer tijd en geld in steekt maar er (nog) niets mee opschiet.

- Google maakt van webwinkels geen succes. Google maakt successen alleen onder een bredere groep mensen bekend. Maar kost je inderdaad gewoon geld en tot een op de vijftig bezoekers iets koopt, is Google oninteressant. Eerst moet je assortiment rond zijn, dan moet je webwinkel af zijn, en dan pas kun je denken aan marketing. Houd er wel rekening mee dat marketing minimaal 50% van je budget nodig heeft! Zorg dus dat je wat geld overhoud.

- Aangezien je nu al door je budget heen bent, je webwinkel nog niet af is, je nog zeer onzeker bent over je webwinkel en en er echt niet meer in wilt investeren terwijl je budgettair volgens mij nog niet halverwege bent, raad ik je toch af om ermee door te gaan.

- Heb je een ondernemingsplan? Wat wil je precies verkopen? Aan wie? En hoe bereik je die persoon? Wat mag een bestelling je kosten en wie zijn je concurrenten? Hoe onderscheid je je?
Nu op mijn weblogs:

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

3
In die branche is er wel veel concurrentie.
Dus goed vindbaar door google maakt veel uit.
Ik zie dat je al wat moeite doet op hyves en twenga, dat is al een pluspunt.
Maar qua links heb je niet veel (maar 10 links?)
Pagerank 1 na 1 jaar is echt niet veel.

Maak je ze zelf op koop je ze aan?
Als je het zelf maakt, zou ik proberen om site/blogs in de branche "lifestyle" er over te laten schrijven.
Dan heb je reclame en beter vindbaarheid op google.

Gebruik je mijnwebwinkel of mijn webwinkel5 (van logivert)?

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

4
veke schreef: Pagerank 1 na 1 jaar is echt niet veel.
Offtopic misschien maar ik blijf het zeggen; Pagerank is niet iets dat je kunt zien of meten. Het is een geheim van Google die ze periodiek achteraf vrijgeven en dus niet een actueel iets, het is als het lezen van een geschiedenisboek. Op het moment is de Pagerank in de toolbar bijv. het laatste bijgewerkt in April. Dat is ruim een half jaar geleden en als deze webwinkel een jaar oud is kan er dus sindsdien veel veranderd zijn. De actuele Pagerank incl. de effecten daarvan in zoekresultaten is momenteel dus niet bekend. Staar je nooit blind op de Pagerank van websites!
veke schreef: Als je het zelf maakt, zou ik proberen om site/blogs in de branche "lifestyle" er over te laten schrijven. Dan heb je reclame en beter vindbaarheid op google.
Lijkt me een goede tip!
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

5
Het assortiment is handmade, uniek dus nergens anders verkrijgbaar. Het begon als hobby.

Ik snap best dat sommige webshops soms 1 a 2 jaar, of zelfs wel langer, nodig hebben om er iets van te maken, alle verbeteringen zijn welkom maar wat geld betreft 'moet het wel leuk blijven'. Daar wil ik nog over nadenken.

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

7
Ik knap al af op de ieniemienie-foto's. Voor mij reden om heel snel het venster weer te sluiten. Sorry.

(En ik zit ook wat in de kralen-wereld. Maar er zijn 1001 vrouwen, vooral, die even een website opzetten met hun handgemaakte sieraden. Hardstikke leuk, maar daardoor wel heel moeilijk om je te onderscheiden. Dus zoek goed uit: wat is jouw usp? Wat maakt jou interessanter dan de anderen!? Als je dat weet, heb je misschien nog iets in handen om verder te gaan. Maar een jaar opstart is niks, heb ik al her en der gemerkt.)
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

8
Even wat tips op de webwinkel zelf:
- Ik zou het aantal rubrieken wat kleiner maken. Het is een lange pagina zo met erg veel opties. Richt je op wat volgens jou het beste loopt en zorg dat de aandacht van bezoekers ook daar naar toe getrokken wordt.

- Maak de voorpagina iets spannender. Er staat een tekstje en op zich is die wel duidelijk maar een mooie illustratie of iets van jezelf zodat we meer over de webwinkelier te weten krijgen laat meer zien waarom we dit juist bij jou moeten kopen!

- De producten hebben mooie fotos, ik vind die witte kraatjes niet zo spannend maar als ik die zocht zijn de fotos op zich prima, maar de teksten erbij zijn niet erg wervend he? Als ik een product bekijk die je noemt op je voorpagina, de Lovepearl: Ong. 50 cm. Ivoor-ecrukleurige hout, sierparels en glaskralen. Dat zegt toch niets? Dat is niet "Lovepearl die zijn naam gekregen heeft omdat dit sieraad jou écht meer liefde zal brengen. Het is het ideale sieraad voor elke feestelijke gelegenheid, een prachtig sieraad met sterke roestvrijstalen sluiting en neutrale witte parels die bij elke outfit passen en met name mooi afsteken bij de latijnsamerikaanse huid. Ideaal om te combineren met deze oorbellen (als set verkrijgbaar met 5% korting) voor een verbluffend resultaat!

Ik weet wel dat mensen mijn tekst soms iets te pusherig over vinden komen maar jij laat de helft van de pagina gewoon leeg. Ruimte waarmee je jouw bezoeker over wilt halen wordt nu niet gebruikt.

Je teksten kunnen sowieso wervender. Maak bij de prijs bijv. duidelijk dat deze inclusief BTW en betalingskosten is, dat de verzendkosten 2,20 per bestelling zijn dus tweede artikel geen extra verzendkosten, boven de 50 euro totaal geen verzendkosten, dat soort marketing.
Nu op mijn weblogs:

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

12
goedkoper != beter

Tip van de dag:
Leg liever de nadruk op zaken zoals het gebruiksgemak en de kwaliteit in plaats van op de prijs, dit betaalt zich namelijk dubbel en dwars terug!
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Na ong. een jaar nog geen succes

13
Mijn eerste tip zou zijn, zorg dat je alles zelf in de hand krijgt,of je nou bij Biedmeer of wat dan ook je shop hebt, zorg dat je zelf je aanpassingen kan doen.
Verder vind ik dat zinnetje rechtsbovenin een reden die me aan t twijfelen zou brengen, je geeft aan dat het momenteel een rommeltje is.....waarom moet ik er dan vanuit gaan als klant dat je de rest wel op orde hebt?

Verder moet je niet afwachten tot er klanten komen voor je IDEAL neemt, maar beginnen met IDEAL om klanten naar je toe te trekken.
Ik heb zelf alles bij BUCKAROO payment, niet te duur, erg goede service en de eerste 3 maanden voor kleine webshops of starts erg goedkoop.
Kan je eens kijken of het wat voor je is of niet....
Tja veel rubrieken al dan niet, ik weet het niet, ik kan er op mijn sites ook niet onderuit soms ,dus zie daar t probleem niet in.

Ik persoonlijk vind ik het zeer prettig, wat ik wel een struikelblok vind als je de rubriek opend je een grote foto bovenin hebt staan.
Oke het leukt de pagina op maar het geeft een indruk, sommige artikelen vind ik op zo een foto niet mooi, maar in die rubriek staan wel hele mooie produkten.
Voor mensen in een webshop reden als ze die foto zien om weg te klikken.

Mensen die online shoppen zijn bikkelhard en besef vooral dat je het nooit helemaal goed kan doen, er is altijd iemand die wat op of aan te merken heeft.
Maar dat het niet loopt heeft misschien niet echt met je shop te maken, het is en blijft keihard werken.
Heb er niet 1 maar 4 ;)