Ik ben Marc Schoenmakers van Boordevolstijl.nl.

1
Ik ben Marc Schoenmakers van Boordevolstijl.nl. Mijn vrouw en ik zijn enkele maanden geleden begonnen met het opzetten van een eigen webwinkel met mode- en woonaccessoires die 100% gericht is op dames. Mijn vrouw en ik hebben allebei winkel ervaring en ikzelf heb al bijna 19 jaar een eigen herenkapsalon naast de dameskapsalon van mijn zus. Mijn zus geeft ons de mogelijkheid om ons assortiment aan mode- en woon accessoires te tonen aan haar klanten. Zo hebben we in haar kapsalon in allerlei hoekjes onze producten geëtaleerd die zij voor ons verkoopt en promoot.

Ik heb voordat ik het kappersvak in ging zo'n 7 jaar in het reclamevak gezeten als vormgever en DTP'er. Daar heb ik geleerd om te werken met Adobe Indesign, photoshop en Illustrator. Ik ben destijds met dat werk gestopt vanwege RSI klachten en vond het beter om niet de hele dag achter de PC. te blijven zitten. Op dit moment zit ik tussen de klanten door achter de PC. en kan ik rustig door werken aan alles wat met onze webwinkel te maken heeft. Daarnaast ga ik regelmatig een hele middag in het weekend achter de PC zitten om enkele uren aaneengesloten door te werken. Helaas merk ik dan weer op dat ik RSI gevoelig ben voor wet betreft het langdurig werken achter de PC. Blijkbaar heb ik in 1995 de juiste keuze gemaakt door van beroep te switchen en het kappersvak in te gaan waar ik geen hinder van ondervind. Mijn website: http://www.kapsalonschoenmakers.nl

Naast mijn kapsalon en het verder ontwikkelen van mijn webwinkel hou ik me ook bezig met het schilderen van abstract werk en het tekenen van cartoons. Ik exposeer zo nu en dan en verkoop gelukkig ook in deze economisch minder goede tijden. Een deel van de werkstukken die ik nu nog te koop heb staan ook te koop in mijn webwinkel. Het is de bedoeling om de komende maanden weer vers werk bij te gaan schilderen omdat ik de afgelopen jaren veel werkstukken heb verkocht. Naast de schilderijen maak ik al vele jaren wekelijks cartoon voor een regionaal weekblad. Brabants Centrum. Een paar voorbeelden van deze cartoons staan op: http://www.cartoonsvanmarc.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ik ben Marc Schoenmakers van Boordevolstijl.nl.

5
Waarom niet meteen een linkje naar mijn webwinkel? Ik las in de spelregels dat ik over mezelf moest vertellen en niet te veel over de shop. Daarom heb ik bewust de link naar http://www.boordevolstijl.nl weggelaten en juist de links naar de twee andere websites wel weergegeven omdat die meer gingen over wie ik zoal ben in het dagelijks leven.

Ik hoop dat ik de komende tijd veel van jullie kan opsteken. Ik heb al eerder op dit forum gelezen en kan de kennis van enkelen van jullie goed gebruiken om van mijn webwinkel een klein succesje te maken. Daarnaast heb ik een specifiek doel met mijn aanwezigheid op dit forum en kom de komende tijd graag in contact met andere webwinkeleigenaren die in dezelfde branche (mode en woonaccessoires, cadeaus etc. etc.) actief zijn. Het lijkt me namelijk goed om samen een soort van overzichtelijk portal op te zetten met links naar alle URL's en info over de betreffende webwinkels.

Re: Ik ben Marc Schoenmakers van Boordevolstijl.nl.

6
Ha Mark,

Leuke shop heb je gemaakt, met zo te zien mooie en betaalbare producten. En welkom op het forum!

Ik zie nog wel een aantal verbeterpunten voor je site zoals:
- in de winkelmand toon je geen plaatjes van de producten. Je klanten kunnen hierdoor gaan twijfelen en afzien van een aankoop.
- je kunt per artikel 1 item bestellen. Doe je dit bewust?
- de menu met categorieen staat onder het kopje "welkom, contact etc". Heb je hier bewust voor gekozen?
- "Onze voordelen" vind ik erg sterk. Zo sterk dat je dit wellicht overal op de site kunt communiceren. Dit wekt vertrouwen en kan mensen positief beinvloeden om bij je te kopen.
- Bedrijfs informatie & veel gestelde vragen schrijf je aan elkaar. Dus: Bedrijfsinformatie & veelgestelde vragen.

Succes met je shop!

Groeten,
Adriaan
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

Re: Ik ben Marc Schoenmakers van Boordevolstijl.nl.

7
Dag Adriaan,

Heel mooi dat je eens critisch naar mijn webshop hebt gekeken en een paar verbeterpunten hebt gevonden.

1. Bij het winkelwagentje laat het systeem van shoppagina waar ik mee werk geen afbeelding zien. Ik zal ze eens vragen of dat eventueel wel mogelijk is.

2. Per artikel kan de klant straks zoveel bestellen als hij wil. We hebben omdat we nog maar net begonnen zijn met deze shop van veel artikelen nog slechts een of twee stuks in huis. Zodra we wat meer gaan verkopen ga ik de best verkopende artikelen bewust inkopen op basis van verkoopkansen. Ik wil binnen een jaar een voorraad aanleggen en heb daar ruimte genoeg voor.

3. De button contact zou in principe weg kunnen. Ik kan deze echter niet verwijderen terwijl ik een paar andere wel kan verwijderen. De contactgevens staan immers ook bij de bedrijfsgegevens.

4. De tekstverbeteringen heb ik inmiddels gedaan. Als je nog wat meer dingen ziet beter kunnen, laat het dan maar gerust weten.

Groeten,

Marc Schoenmakers

Re: Ik ben Marc Schoenmakers van Boordevolstijl.nl.

9
Inmiddels zijn wij gestopt met ons bedrijf Boordevolstijl.nl en uitgeschreven bij de kamer van koophandel.

De nieuwe eigenaar van het domein: Boordevolstijl.nl verkoopt sportschoenen terwijl wij destijds in 2013 en 2014 woon- en modeaccessoires verkochten.

Wij hebben geen contact met de nieuwe eigenaar van het domein: Boordevolstijl.nl en kunnen er geen enkele mededeling over doen.