Elektrobert

1
Ook ik zal mij voorstellen. Mijn naam is Josée en ik ben al vele jaren getrouwd met (Elektro)Bert.
Na het krijgen van mijn kinderen ben ik bewust gestopt met werken, maar wel met het doel om later mijn baan weer op te pakken. De zaak, waarbij ik werkte, ging helaas failliet.

De compagnon van mijn man stapte uit de zaak, dus toen ben ik voor mijn man de administratie gaan verzorgen, omdat hij er in zijn eentje voor stond. Tot op de dag van vandaag is hij nog steeds installateur zonder personeel. In tijden van nood springen onze zonen bij.

Een jaar of 9 geleden ontstond het idee om er een webwinkel naast te gaan doen. Een naam was gauw gevonden en is tegenwoordig mijn mans bijnaam. 4 Jaar geleden kwamen wij tot de conclusie, dat het beter was om Elektrobert zelfstandig te laten draaien. Door alle inkopen werd het administratief een zooitje. Elektrobert staat op mijn naam, dus het is echt mijn ding!

Soms droom ik wel eens van een webwinkeltje met leuke dingen, maar daar ben ik vrouw voor.

Re: Elektrobert

2
Elektrobert schreef:Soms droom ik wel eens van een webwinkeltje met leuke dingen, maar daar ben ik vrouw voor.
Welkom op het forum, en ik zou zeggen: wat let je! Als je een leuk idee hebt kun je volgens mij het beste zo snel mogelijk beginnen.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

Re: Elektrobert

4
Welkom, weer een bekende :)! Blijft een competitieve branche de elektronica. Dus lijkt me zeker geen probleem om een tweede webwinkel te beginnen... Echter, let wel op dat je niet de zoveelste webwinkel begint. Probeer echt een origineel niche product te vinden wat nog niet overal verkocht wordt.

Vaak zie ik namelijk vrouwen beginnen met kinderkleding of woonaccessoires, omdat ze het zelf zo leuk vinden. Dat is zeker belangrijk! Maar probeer ook te zoeken waar jouw meerwaarde ligt. Dus wat kun jij beter dan iedereen aanbieden of wat is een gat in de markt? Heb je dat gevonden, dan heb je de perfect basis om van start te gaan.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Elektrobert

5
Bedankt voor de reacties. Ik las in eerdere topic over het spammen, maar mijn voorstellen was niet bedoeld om te spammen.

Hetgeen wat ik wil is origineel, maar het lukt niet. Ook realiseer ik mijzelf dat het een luxe product is, waar waarschijnlijk weinig vraag naar is. Ik vind het mooi, maar ik kan niet voor anderen denken.

Ik ben in de elektrotechniek en de daarbij behorende artikelen gerold, maar voorlopig heb ik mijn handen vol aan Elektrobert, want er moeten meer artikelen op.

Re: Elektrobert

6
Welkom op dit forum,

Ik zou me eerst focussen op 'electrobert'. Misschien dat je een gespreidbedje voor een van je kinderen kunt maken als zij daar plezier in hebben. Daarna kun je altijd nog je eigen ding doen.
Maar een goede domeinnaam reserveren is nooit mis want het is steeds moeilijker om er een te vinden.

Succes

Re: Elektrobert

7
Of juist niet, tegenovergestelde heb ik ook al meegemaakt. Kon zo een handelsnaam als domein vastleggen, maar niet bij KvK. Een IT-bedrijf dat vandaag de dag geen eigen site heeft of domein niet heeft vastgelegd bestaan dus nog. Toen op zoek naar iets anders, het is gelukt, maar baal nog wel. Dus check bij KvK of er in die trant ook niets vast staat.

Re: Elektrobert

8
Het vaste lijstje bij het bedenken zou sowieso moeten zijn:

- Merken register
- Kamer van Koophandel
- Domeinnamen
- Andere talen/vertalingen