Klacht artikel na gebruik

1
Hallo,
Graag jullie advies.

Een klant heeft eind mei een gebruiksartikel (lunchbox a 8,50) gekocht. Nu belt ze 3 weken geleden dat haar zoontje het artikel pas 2 weken heeft gebruikt en dat het plaatje op de deksel al helemaal is vervaagd. Dat vond ze toch wel slecht voor zo'n prijzige lunchbox. Ze heeft de deksel niet in de afwasmachine gedaan (onze site zegt ook dat deze er niet in mag) want die heeft ze niet. Ik heb haar gevraagd om een foto te sturen zodat we het kunnen beoordelen, deze heeft ze vandaag (pas) gestuurd. Als ik de foto bekijk kan ik alleen maar bedenken dat er met de lunchbox over het plein is gevoetbald, zoveel krasjes zitten er op. Naar m.i. kan dit niet door normaal gebruik ontstaan zijn. Ik zal me in dit geval beroepen op onze AV:

Elk gebrek aan een artikel, dat is ontstaan bij een normaal en oordeelkundig gebruik, zal door ons op schriftelijk verzoek van de klant binnen de garantieperiode van een maand na aankoop, gratis worden vervangen.

Ik vervang dus niets want we zijn 4 maanden verder.
Graag zou ik willen weten hoe jullie dit zouden aanpakken?
Alvast bedankt voor de reacties.

Re: Klacht artikel na gebruik

2
Je kunt vragen om de lunchbox terug te sturen dit kost haar dan 6.75 t.o.v. een lunchbox van 8.50 is de kans klein dat ze dit doet.

Ikzelf zou er niet zo moeilijk over doen, vertellen dat je het erg vervelend vindt en het verlies nemen. Wie weet krijgt of heeft ze nog meer kinderen en koopt ze de volgende lunchboxen (school spulletjes) wel bij jou omdat de service zo goed is! Neem nu je verlies! Verdien het mogelijk later terug!

Re: Klacht artikel na gebruik

3
engeltjesendraken schreef: Ik vervang dus niets want we zijn 4 maanden verder.
Graag zou ik willen weten hoe jullie dit zouden aanpakken?
Ik zou vier maanden na het verzenden van een artikel van nog geen tien euro deze inderdaad niet laten vervangen. Jammer voor de klant maar service moet wel beperkt zijn anders is een normale bestelling altijd duurkoop.

Aan de andere kant zou ik het wel uit mijn hoofd laten om een lunchbox te verkopen die niet in de vaatwasser mag. Zeker bij een verkoopprijs van 8,50 wat voor een plastic bakje serieus aan de dure kant is. Bij dat bedrag, en die voorwaarden, zou ik als klant eigenlijk ook teleurgesteld raken als die makkelijk vervaagt in een rugtas of bij stevig gebruik. Je verkoopt artikelen voor kinderen dus je artikelen moeten wel tegen een stootje (per minuut) kunnen.

Het verbaast me dus ook dat je dit niet veel vaker meemaakt?
Nu op mijn weblogs:

Re: Klacht artikel na gebruik

4
Bedankt voor jullie reacties
Aan de andere kant zou ik het wel uit mijn hoofd laten om een lunchbox te verkopen die niet in de vaatwasser mag. Zeker bij een verkoopprijs van 8,50 wat voor een plastic bakje serieus aan de dure kant is. Bij dat bedrag, en die voorwaarden, zou ik als klant eigenlijk ook teleurgesteld raken als die makkelijk vervaagt in een rugtas of bij stevig gebruik. Je verkoopt artikelen voor kinderen dus je artikelen moeten wel tegen een stootje (per minuut) kunnen.

Het bakje kan sowieso in de vaatwasser. Van de deksel wordt gezegd, bij voorkeur niet in de vaatwasser ivm vervagen van afbeelding op den lange duur.
De artikelen zijn zeker wel van degelijke kwaliteit en kunnen wel tegen een stootje maar ik weet ook hoe kinderen met spullen om kunnen gaan. Als een drinkfles voor de 9e keer op de dop valt, kun je verwachten dat er uiteindelijk een stukje plastic vanaf springt.
Het verbaast me dus ook dat je dit niet veel vaker meemaakt?
Natuurlijk maak ik het wel vaker mee, het blijft alleen lastig om dit soort 'klachten' goed op te lossen, vandaar mijn vraag naar jullie advies/ervaringen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klacht artikel na gebruik

7
Tegenwoordig wil iedereen gratis vervanging! Sorry dat ik dit zeg, maar vroeger kocht je een lunchbox bij de blokker met een beker, als die na een maand stuk was of wat dan ook dan werd er gewoon een nieuwe gekocht en nee toen waren ze ook niet goedkoop.

Nu met webwinkels verwachten veel mensen wel dat alles maar correct opgelost wordt en gratis vervangen wordt, want ja mijn kind zou er toch mee moeten kunnen spelen? Een lunchbox is niet om mee te spelen, maar ja.

Begrijpen jullie mijn punt? Ik begrijp dan ook werkelijk niet dat mensen dit durven te doen. Als er gewoon normaal mee wordt omgegaan is er weinig aan de hand, zo niet en vol met krassen zit etc, dan hoef je dit echt niet kosteloos te vervangen.

Ik zou ook graag de foto willen zien.

Re: Klacht artikel na gebruik

8
Daar heb je zeker een punt.

Maar nou ben ik ook niet onder de indruk van een garantie periode van 1 maand. Daarmee geef je blijkbaar aan dat het artikel net langer dan een maand meegaat (en dus van slechte kwaliteit is). Er bestaat ook nog zoiets als wettelijke garantie. Al heb ik een bloedhekel aan alle regeltjes die de webwinkels extra worden opgelegd hebben ze hier toch wel een punt.

Hoelang kan een consument verwachten dat een kinderlunchbox meegaat..? Tuurlijk wordt er onzorgvuldig mee omgegaan. Het is een kinderlunchbox. De vraag is is het gebeurd door:

Ermee voetballen op het schoolplein
Samen met boeken, potloden etc in de schooltas en af en toe op de grond vallen
Het vervagen van de print door de afwasborstel

Tenzij er echt sprake is van voetballen zou ik de lunch box vervangen.

We wachten op de foto
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klacht artikel na gebruik

13
Dit is niet vervaagd, maar het zijn echt krassen.
Ik gok op het potje voetbal op het plein.

Hoe kinderen tegenwoordig met hun spullen omgaan is ook niet echt normaal.
Komen ze de school uit, smijten ze hun tas tien meter verder op de grond, als zo'n tas dan open schiet en de lunchbox valt eruit, tja, dan is dit het resultaat denk ik.
En geen ouder die er wat van zegt.

Re: Klacht artikel na gebruik

14
Lijkt mij ook voetbal....

Ik zou het niet vergoeden. Tokkie moeder die dit op de garantie probeerd te gooien.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klacht artikel na gebruik

15
Het Varaantje schreef:Lijkt mij ook voetbal....

Ik zou het niet vergoeden. Tokkie moeder die dit op de garantie probeerd te gooien.
Mee eens, dan had ik het beeld in mijn hoofd waarvan ik het vermoedde had hoe het eruit zou zien dus erg goed! Ik zou dit ook niet vergoeden. Gewoon kwestie van kind opvoeden en zeggen dat hij dat niet mag doen anders krijgt hij geen lunchbox meer en alleen nog maar zakjes met brood.
Maar nee we proberen toch even met een sneer zoiets voor elkaar te krijgen bij een webshop. Echt vroeger durfde je als mens dit niet in je hoofd te halen.

Re: Klacht artikel na gebruik

16
Kijk een beetje uit met het betitelen van je klanten. De term Tokkie is een vervelend scheldwoord geworden. Aan de andere kant: zou iemand deze klacht bij een bij de HEMA gekocht trommeltje ook hebben durven uiten? Geef een nieuwe of (een deel) van het geld terug uit coulance want na zoveel maanden ben je niets meer verplicht. Ik zou het ding -als je het nog in je assortiment hebt- zelf ook eens goed testen want je klant kan het natuurlijk ook bij het rechte eind hebben.

Re: Klacht artikel na gebruik

18
Artikel terugsturen en zelf het artikel uittesten. Dit is wel erg gekrast na 2 weken. Had zij toevallig niet een oud doosje en heeft zij een nieuw doosje besteld? Dit plastic ziet er namelijk oud uit. Krast het inderdaad erg dan betaal je haar het geld terug.

Een vaatwasser brengt geen krassen aan, maar kan hooguit de plaatjes doen vervagen bij gebruik van een B-merk vaatwastablet.

Kan je nagaan hoe lang deze lunchbox in de handel is? Vroeger had ik altijd Mepal lunchboxen voor mijn kinderen voor hun fruit (Lion King, Tarzan :D , de tijd vliegt), maar deze boxen bleven altijd mooi en mijn zonen, waren ook niet bepaald lieverdjes.

Re: Klacht artikel na gebruik

20
BertB schreef:@ Varaantje: kun jij dan je eigen klanten kiezen? :)
Ik heb alleen maar lieve, aardige en nette klanten :D
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klacht artikel na gebruik

21
Allen bedankt voor jullie reacties.
De lunchboxen zijn echt van degelijke kwaliteit, ik verkoop ze inmiddels al een jaar of 7 en dit is voor het eerst dat ik zo'n enorme beschadiging zie na een gebruik van 2 weken. De sluitingen van de lunchboxen willen weleens kapot gaan maar deze sturen we klanten toe wanneer hierom gevraagd wordt.
En ik ben er 100 % zeker dat we een onbeschadigd exemplaar hebben toegestuurd, anders had ze wel direct aan de bel getrokken (en niet na 4 maanden) en had ik uiteraard de lunchbox direct vervangen voor een nieuwe.
Ik heb haar nu een e-kadobon aangeboden waar ze niet tevreden mee is maar ik laat het hierbij. Het is ook een gevoelsdingetje en dan ben ik deze klant maar kwijt. Het gevoel besodemieterd te worden, voelt ook niet goed....

Re: Klacht artikel na gebruik

22
engeltjesendraken schreef:Allen bedankt voor jullie reacties.
De lunchboxen zijn echt van degelijke kwaliteit, ik verkoop ze inmiddels al een jaar of 7 en dit is voor het eerst dat ik zo'n enorme beschadiging zie na een gebruik van 2 weken. De sluitingen van de lunchboxen willen weleens kapot gaan maar deze sturen we klanten toe wanneer hierom gevraagd wordt.
En ik ben er 100 % zeker dat we een onbeschadigd exemplaar hebben toegestuurd, anders had ze wel direct aan de bel getrokken (en niet na 4 maanden) en had ik uiteraard de lunchbox direct vervangen voor een nieuwe.
Ik heb haar nu een e-kadobon aangeboden waar ze niet tevreden mee is maar ik laat het hierbij. Het is ook een gevoelsdingetje en dan ben ik deze klant maar kwijt. Het gevoel besodemieterd te worden, voelt ook niet goed....
Je hebt correct gehandeld en dat zij het onderste uit de kan wil halen na 4 maanden, niet druk om maken dat is haar probleem.

Re: Klacht artikel na gebruik

24
Netjes afgehandeld. Je bent de klant toch tegemoet gekomen en als zij daar geen genoegen mee neemt is dat haar probleem. Misschien wel even opletten of ze je nu niet op allerlei fora zwart gaat maken.
Tsja, dat is ook zoiets he? Bedankt voor de tip. Ik zal het in de gaten houden, alhoewel ik daar dan ook niet zoveel aan kan doen.

Re: Klacht artikel na gebruik

25
engeltjesendraken schreef:
Netjes afgehandeld. Je bent de klant toch tegemoet gekomen en als zij daar geen genoegen mee neemt is dat haar probleem. Misschien wel even opletten of ze je nu niet op allerlei fora zwart gaat maken.
Tsja, dat is ook zoiets he? Bedankt voor de tip. Ik zal het in de gaten houden, alhoewel ik daar dan ook niet zoveel aan kan doen.
Klopt kan je dan ook niet, maar je mag altijd je weerwoord bieden. Het lijkt wel of mensen het er gewoon om doen dan op deze manier.

Re: Klacht artikel na gebruik

26
Je hebt correct gehandeld. Je klanten heb je niet voor het uitkiezen en dit soort klanten kun je beter kwijt dan rijk zijn. Dit doosje zag eruit alsof het jaren oud was.

Je maakt wel eens minder leuke dingen met een webwinkel.