Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

1
Graag zou ik jullie mening willen ontvangen over de volgende webwinkel. Het gaat hier om een "webwinkel" met maar 1 product; een orthopedisch waterkussen.

Ik ben nu een tijdje met adwords bezig, en mijn conversiepercentage is 2%. Niet slecht dus, maar ik denk dat er ruimte is voor verbetering. Alle tips zijn dus meer dan welkom.

http://www.mediflowkussen.nl/

Bedankt!

MVG Daan

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

2
Een webwinkel met veel tekst en uitleg, ik houd daar wel van. Het heeft voldoende om zich te onderscheiden met andere webwinkels met kussens.

- Persoonlijk zou ik het bestellen meer op laten vallen. Bijvoorbeeld de direct bestellen kop ook oranje maken en duidelijker maken dat je erop kunt klikken.

- Op de contactpagina zou ik het adres boven het contactformulier plaatsen.

- Mensen scannen teksten, het is dan gevaarlijk om koppen te gebruiken met "nooit meer wakker worden..." ik weet wel dat er nog met klachten achter komt, maar als ik heel snel de kop scan en een grijs zwarte pagina zie met slapende mensen, is mijn eerste indruk al gemaakt. Maak de kop maar: Altijd klachtenvrij wakker worden.

- Je werkt soms beter dan u. Afhankelijk van je doelgroep, maar ik merk niet direct dat je je richt op een oudere doelgroep of doelgroep met een hogere status?

- Indien mogelijk zou ik paginas minder hoog maken. Volgens mij komt deze website mooier uit als het altijd precies past op de grotere breedbeeld schermen. Ik houd van tekst en vind het een pluspunt, maar je zit wel echt aan je max. Iets minder op sommige paginas kan geen kwaad met doorlinks naar meer info, zoals je top10 slapen, die is top!

- Qua kleurstelling is de website relatief saai, iets meer kleur of stockphotos fleuren de website op denk ik.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

3
erg mooi product.

als ik veel geld had of regelmatig last had van me nek. Dan had ik hem zeker wel besteld;)
majah ik ben 21 dus ik geef liever geld uit aan andere dingen :P
de website ziet er leuk uit je verteld veel over het product. Je overtuigd de klanten goed.

Alleen zoals dirk ook al zei: de producten mogen wel duidelijker in beeld komen
Die 2 producten rechts die waren mij niet opgevallen. ik klikte eerst op het kopje webwinkel en toen zag ik pas de twee producten.

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

4
Mooie site, de comments die reeds gegeven zijn dekken inderdaad ook de lading van de kritiekpuntjes die ik had. Al mag je met een conversie van 2% niet klagen als je maar zo weinig producten aanbiedt.

Ik zou de 'knop' of het kopje Direct Bestellen een afwijkende kleur geven, dan spingt deze er meer uit. Klanten moeten direct en overal kunnen kopen.

Wat betreft fotografie mag het allemaal wel wat beter, zeker als je maar 1 product verkoopt. (Ik ken toevallig nog wel een productfotograaf).
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

5
Bedankt voor de reacties!
Ik heb trouwens wel een reden dat ik het "direct bestellen" niet zo heel prominent op de pagina heb staan; de bedoeling is dat ik de (twijfelende) bezoeker eerst de informatiepagina`s wil laten zien voordat ik ze door wil sturen naar de webwinkel.

Ik bied immers een product aan dat veel mensen nog niet kennen waardoor de promotie van het product zelf in mijn ogen de belangrijkste prioriteit is. Mocht iemand, aan de hand van de informatie die hij of zij krijgt over het product, besluiten dit te willen aanschaffen, ben ik er vrij zeker van dat ze dit waarschijnlijk via mijn website willen doen. En dus de webwinkelpagina wel zullen vinden. Ik heb mijn landingspagina`s daarom dus ook op de homepage en op de "productinformatie" pagina gezet.

Of dit de beste strategie is weet ik nog niet, ik denk dat ik hier alleen achter kom door te expirimenteren.

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

7
Mijn ervaring is dat de twijfelende bezoeker toch wel informatie opzoekt. Het gaat erom dat de koper zo snel mogelijk en zonder hindernis de aankoop kan doen toch?

Maar een a/b vergelijking zou ook kunnen helpen, maar daar moet je wel de technische middelen voor hebben.

Neemt niet weg dat ik je beeldmateriaal ondermaats vind voor een zo specifieke webshop gericht op 1 product. (als ik het zo mag zeggen)
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

8
Wat bedoel je precies met een a/b vergelijking? Een tabel-achtige pagina waarin mijn product met concurrerende producten wordt vergeleken? Dit lijkt me vrij moeilijk aangezien een kussen geen harde specificaties heeft.

De productfoto op de "webwinkel" is inderdaad matig. Ik ga eens bekijken hoe ik dit ga aanpakken.

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

9
Een a/b vergelijking is een vergelijking tussen twee versies van een webpagina, bv je productpagina. Door deze at random aan te bieden aan je bezoekers kun je meten welke pagina de beste conversie oplevert. De betere webwinkels gebruiken dit continu om vernieuwingen/verbeteringen te testen.

Je kunt dit prima monitoren met bv Google Optimizer.

En voor productfoto's ben ik je graag van dienst :wink:
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Ongezouten mening over mediflowkussen.nl?

10
Ah ok.. Dat doe ik inderdaad al. Momenteel heeft de productinformatie pagina het laagste bouncepercentage. Nuttige cijfers over de conversies heb ik nog niet, daar de aantallen (nog) te klein zijn. Ik denk dat de cijfers over een maand wat meer zeggen