Reviewen vanuit de e-mail

1
Goedemorgen mede webwinkeliers :)
Ik ben nog bezig met het starten van de webshop, en er zijn nog een paar zaken die ik graag zou bouwen in Magento voordat de shop echt van start gaat.

1. Na aankoop een automatische mail naar de klant met het verzoek om het produkt te reviewen. Bij voorkeur moet de review moet direct vanuit de e-mail geplaatst kunnen worden. Dus ik wil de klant niet verplichten om eerst naar de webshop te gaan, en daar pas de review in te voeren.

Nu vind ik voor het verzenden van een review e-mail allerlei mogelijkheden, (bijv. Mailchimp, Easyreview, review booster, etc..) maar voor zover ik kan zien kan ik bij geen van deze opties direct de review vanuit de e-mail plaatsen.

Mijn vraag: kent iemand een Magento plugin (1.7) voor het plaatsen van een review vanuit de e-mail?

Voor de duidelijkheid: dit plaatje geeft aan wat ik bedoel:
Afbeelding


(voorbeeld Bol.com uit het volgende artikelhttp://www.wouterkleinsman.nl/blog/72-h ... tot_succes)
eigenaar van http://www.echtkeramiek.nl , de webshop voor kwaliteitskeramiek uit o.a. Turkije, Marokko en Tunesie

Re: Reviewen vanuit de e-mail

2
Ik vind dat niet echt een review, maar meer promoten van een product. Het is wel slim om deze 2 zaken uit elkaar te halen. Want wil je ergens een review toevoegen dan zit er gewoon een link in de e-mail die je ergens naar toe stuurt om dan de review te schrijven en dat is bij Bol.com net zo, dan doe je het op de site van hun.

Re: Reviewen vanuit de e-mail

3
Ik begrijp wat je zegt, maar het moet mogelijk zijn om een review rechtstreeks vanuit de e-mail te plaatsen toch?

Ondanks dat ik klanten niet naar de webshopt leid verwacht ik dat klanten meer geneigd zijn even snel een verhaaltje in de mail te typen.
eigenaar van http://www.echtkeramiek.nl , de webshop voor kwaliteitskeramiek uit o.a. Turkije, Marokko en Tunesie

Re: Reviewen vanuit de e-mail

4
Dat lijkt me moeilijk.
Een mail komt binnen en is niet gemaakt om dingen in te vullen en te activeren. Veel mailclients zullen er ook niets mee doen als je al een form werkend krijgt.
Het is toch heel normaal om voor een review naar een website te gaan. Welke dat ook is. En op de pagina waar je aankomt kun je dan direct je review invullen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Reviewen vanuit de e-mail

6
Ik werd op dit idee gebracht omdat ik zelf afgelopen weekend aan aankoop deed, en een e-mail kreeg (met invoerveld) om een review te plaatsen. Als ik in de HTML code van die mail kijk, zie ik dat de e-mail het review bericht POST naar de website van de aanbieder.

De site / webservice zal op zijn beurt dan weer de boodschap plaatsen op de eigen review pagina neem ik aan.

Het hoeft ook niet makkelijk te zijn, maar ik weet dat het kan. Mijn vraag is alleen of het mogelijk is vanuit een Magento plugin!

Edit:
Deze mail ontving ik dus.. (jaja, een spelletje voor de pc :))
Afbeelding
eigenaar van http://www.echtkeramiek.nl , de webshop voor kwaliteitskeramiek uit o.a. Turkije, Marokko en Tunesie

Re: Reviewen vanuit de e-mail

7
Ik heb, omdat ik het interessant vindt, even een test gedaan.
Heb een e-mail gemaakt met form erin en deze met een actie naar mijn website laten gaan om een actie uit te voeren.
Met desktop e-mail programma (windows live mail) werkte het inderdaad perfect. Kon iets invullen en werd op de site uitgevoerd.
Dezelfde mail op mijn mobiel werkte niet. Android snapt niet waar hij de form actie moet uitvoeren en ik krijg een foutmelding.
Dezelfde mail in hotmail (dus mail client in browser) werkte ook niet. Geen foutmelding maar er gebeurt helemaal niets als ik op verzenden klik binnen de mail.
Misschien zijn er dingen die ik nog niet weet, maar betrouwbaar ziet het er niet uit, want zoiets moet natuurlijk wel in iedere mailclient werken.
Maar ik zal nog wat testen uitvoeren.

Re: Reviewen vanuit de e-mail

8
PaulG schreef:Ik heb, omdat ik het interessant vindt, even een test gedaan.
Heb een e-mail gemaakt met form erin en deze met een actie naar mijn website laten gaan om een actie uit te voeren.
Met desktop e-mail programma (windows live mail) werkte het inderdaad perfect. Kon iets invullen en werd op de site uitgevoerd.
Dezelfde mail op mijn mobiel werkte niet. Android snapt niet waar hij de form actie moet uitvoeren en ik krijg een foutmelding.
Dezelfde mail in hotmail (dus mail client in browser) werkte ook niet. Geen foutmelding maar er gebeurt helemaal niets als ik op verzenden klik binnen de mail.
Misschien zijn er dingen die ik nog niet weet, maar betrouwbaar ziet het er niet uit, want zoiets moet natuurlijk wel in iedere mailclient werken.
Maar ik zal nog wat testen uitvoeren.
Dat is wel een verrekte goed punt Paul, ik had er nog niet echt bij stilgestaan dat je ineens in aanraking komt met alle e-mail clients die klanten gebruiken. Hmm, food for thought :)
Vanuit Gmail krijg ik wel een melding dat ik informatie ga verzenden naar een andere site.
eigenaar van http://www.echtkeramiek.nl , de webshop voor kwaliteitskeramiek uit o.a. Turkije, Marokko en Tunesie

Re: Reviewen vanuit de e-mail

9
Krijg het niet beter werkend.
Heb ook wat andere dingen gezocht en het blijkt dat forms in een e-mail ook eerder in spamfilters komen, e-mail clients kunnen waarschuwingen geven (welke door gebruikers niet begrepen worden en dus stoppen ze de actie), veel clients laten het form zien maar doen er niets mee, en sommige laten het hele form niet zien.
Al met al, ik zou het niet doen.

Re: Reviewen vanuit de e-mail

12
ThijsL schreef:Kijk eens naar de plugin van Yotpo, ik heb deze nu enkele weken in gebruik en het werkt naar behoren. https://www.yotpo.com/
Mijn klanten kunnen dan ook direct vanuit hun email een review invullen.
Review over de shop of producten? Want ik kom nu tegen dat het dan vooral over producten gaat. En daar zit een verschil in al wil je ook graag reviews over je producten hebben daar niet van.

Re: Reviewen vanuit de e-mail

13
Yotpo richt zich voornamelijk op reviews van specifieke producten.
De klant krijgt automatisch een mail na aankoop (heb ik ingesteld op een week). Hij kan dan zijn review direct in de mail achter laten.
De review verschijnt dan in je shop bij het product en je kunt er ook voor kiezen om deze automatisch te posten via je sociale media.
Goed systeem, zeker voor een gratis dienst!

Re: Reviewen vanuit de e-mail

15
echtkeramiek.nl schreef:Ik heb het gisteravond geinstalleerd, en het lijkt een goed bruikbare plugin voor magento te zijn. :)

Bedankt voor de tip!

Edit: overigens vraag ik me wel af waar ze nou hun geld aan verdienen.. enig idee?
Geen probleem.
Ik heb het idee dat ze nog niet veel langer dan 1 jaar bezig zijn en dat ze daarom op dit moment geen vergoeding vragen. Ik verwacht dat dit nog gaat veranderen. Maar zolang het goed werkt en gratis is, maak ik er in ieder geval graag gebruik van.

Nb. als je problemen ondervindt, kun je ze gerust mailen of een ticket openen bij hun service-afdeling. Ze zijn heel behulpzaam en komen snel met een oplossing.