Vraag over zoektermen in Adwords

1
In Adwords heb je de mogelijkheid om alle gebruikte zoektermen in overzicht te krijgen die bezoekers gebruikt hebben vóórdat ze jouw advertentie te zien kregen, hierna heb je dan de mogelijkheid om deze zoektermen toe te voegen of uit te sluiten als zoekwoord. Op zich een hele handige tool, maar ik zit met de volgende vraag:

Wat is precies het nut om deze gebruikte zoektermen toe te gaan voegen als zoekwoord? Blijkbaar worden bij deze zoektermen mijn advertenties toch al getoond..! Of zie ik nu iets over het hoofd?

Om een voorbeeldje te geven... (het gaat hier overigens om de website http://www.tijdvooralcoholvrij.nl)

Ik heb uiteraard de zoekterm "alcoholvrije wijn" als zoekwoord. Nu zie ik in deze lijst met zoektermen ook "beste alcoholvrije wijn" staan..

Ik hoor heel graag hoe jullie hier tegen aan kijken en wat het eventuele nut is van +/- 2500 zoektermen doorspitten!

Groeten
Dennis
Alcoholvrije Alternatieven: http://www.tijdvooralcoholvrij.nl
Foute Kersttruien: http://www.uglyxmas.nl

Re: Vraag over zoektermen in Adwords

3
vampirelord schreef:als iemand googled op beste alcoholvrije wijn, dan rankt beste alcoholvrije wijn beter dan alcoholvrije wijn en veel beter dan enkel wijn.
Dát inderdaad, plus dat je gerichter campagne kunt voeren, bijvoorbeeld door bij alcoholvrije wijn een andere landingspagina in te stellen dan bij beste alcoholvrije wijn. De eerste zou bijvoorbeeld een rubriek/categorie-pagina kunnen zijn en de tweede een top 10 van hoogste gewaardeerde wijnen. Google snapt dat onderscheid namelijk ook.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vraag over zoektermen in Adwords

5
Adverteer niet op alle mogelijke keywords die een keyword tool toont, zelfs al klinken de zoekopdrachten heel logisch. Dat is een beginnersfout (die ik zelf ook heb gemaakt). Je verstookt dan namelijk je advertentiebudget aan zoekwoorden dit té specifiek zijn (en daardoor duur) of té breed en algemeen (en daardoor slecht converteren). Niet makkelijk, maar zoek daartussen een balans.

Vogel daarnaast inderdaad de beste landingspagina's uit. Het is meestal geen goed idee om een campagne op te zetten die bezoekers naar je homepage leidt. Maak een schemaatje met relevante zoekwoorden en de landingspagina die daar het beste bij past. "Marketing is je gezond boerenverstand gebruiken", zei mijn hoogleraar marketing altijd.