Re: Webshopverkiezing?

31
Wouter Hol schreef: Feit blijft het verdienmodel dat een beetje vreemd is. Maar goed, de Thuiswinkel Awards vragen ook een paar honderd euro alleen om mee te doen. Denk dat een verkiezing het nieuwe keurmerk is; er was al een wildgroei aan keurmerken, nu volgt een golf aan verkiezingen.
Een paar ton Wouter. Een paar ton voor de Thuiswinkel awards :o Maar zoals ik al eerder schreef krijg je daar wel wat voor terug.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

32
Ah, hier is het topic :D ! Zat al te zoeken bij de members only.

Maar goed, na alles gelezen te hebben wil ik me distantiëren van deelname..

@Ilonajoy, heb jij al een mailtje verzonden en wat was de strekking ongeveer? Hebben ze je winkel uit de lijst gehaald?

En natuurlijk bedankt voor jullie reacties! Indien gewenst kan ik het mailtje wat ik van hun ontving doorsturen.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

34
Waarom zo negatief allemaal?
Ze mogen toch best iets verdienen? Je bent het niet verplicht.
De flyers kunnen ook gratis gedownload worden en dan mag je ze zelf printen.
Ander promotiemateriaal is ook gratis op de site te vinden.
Als je bij de uitreiking wilt zijn krijg je 1 kaart gratis de andere kosten 40 euro en meestal ga je met meer personen.
Lid worden van een website als ippies levert de aanvrager in een affiliate programma meestal 1 tot 2 euro op. Dus daar kunnen ze makkelijk de 25 cent voor Kika van betalen. Houden ze nog geld over. Krijgen ze veel respons dan kunnen ze een flink bedrag overmaken en dat ook op de uitreiking groots vertellen en pers bij halen. (En een bekend persoon?)
Wat kan er nu misgaan? Je mag gratis meedoen.
Stel dat ze geen prijsuitreiking doen. Daar hebben ze alleen zichzelf mee en echt miljoenen zullen ze niet verdienen om mee weg te lopen.
En wat verlies je zelf als de prijsuitreiking niet door zou gaan? Niets.

En die 100 euro besteden bij een winnende webshop.
Hoe komen jullie erbij dat de webshop dat betaald? Ze kunnen toch gewoon zelf die 100 euro aan de webshop betalen waar de prijs gekocht wordt. Een 100 euro prijs om er twee blij te maken want 1 heeft de prijs en een ander verkoopt wat.

Kom op nou een beetje minder negatief mag ook wel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

35
@PaulG:

Hoe zou jij het vinden als iemand ongevraagd jouw webshop gebruikt als promotiemateriaal? Of ongevraagd je bedrijf nomineert om er een slaatje uit te slaan?

Tja het weggeven van een prijzenpakket als je wint;
Hoe kun je hiermee akkoord gaan als je het niet eens bent met je ongevraagde nominatie?

Kortom: Het gaat erom dat er ongevraagd gebruikt gemaakt wordt van je bedrijfsgegevens en je imago. Daar ben ik het niet mee eens.

(ik ruik een stopwoordje...)

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

36
Het komt zeker wat negatief over allemaal, maar wat mij stoort is het feit dat je gewoon ongevraagd deelneemt. Iedereen kan een shop toevoegen en deelnemen; ik krijg niet de indruk dat de 'foute' shops bijvoorbeeld worden uitgesloten.

Tevens moet men een (geldig) e-mail adres invoeren om te kunnen stemmen, ik wil mijn klanten/bezoekers niet 'lastig' vallen met spam wat daar eventueel uit zou kunnen voortvloeien.

Het idee vind ik best aardig, maar de uitvoering, het moeilijk contact kunnen leggen met de organisatie en het hele flyer gebeuren doet me toch besluiten niet deel te willen nemen.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

37
ik blijf het toch wel raar vinden ....

Zonder te vragen zou ik ook niet willen dat mijn webshop gebruikt zou worden. En al helemaal niet als je dan ook nog zelf niet eens akkoord heeft om die prijs weg te geven... Neem aan dat men toch daar wel een akkoord voor wilt...

Wat nou als er iemand gewonnen heeft en desbetreffende winkel het niet wist... en ineens een prijs moet afgeven ?

ZO ie zo ook vreemd ... dat men nu pas actief gaat promoten .... waarom niet al een half jaar van te voren promoten en dan idd vanaf oktober mensen laten stemmen .... Nu is de stemronde al .. en de webwinkels weten het pas ....

Stel je koopt flyers .... de datum 31 dec is al vrij dichtbij ...

Pas 4 oktober is die facebookpagina aangemaakt, lijkt er toch op dat iemand zo snel mogelijk in een korte tijd zo veel mogelijk geld probeerdt te verdienen over de rug van webshop eigenaren...

In de hoop dat de webshops zelf wel actief promoten en hun weinig doen ... Op hun facebook ook geen recente activiteit behalve de pagina aanmaken ...
Muurstickers & Sjablonen

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

38
PaulG schreef:Waarom zo negatief allemaal?
Zoals reeds gezegd wordt er onterecht de indruk gewekt dat bepaalde webshops mee (willen) doen aan de verkiezing. Dat is erg verdacht. De webshops zelf weten van niets.

Het was een stuk netter geweest als webshopverkiezing.nl eerst de webwinkels gebeld zou hebben met de vraag of ze mee willen doen ja/nee en of hun website gebruikt mag worden in promofilmpjes ja/nee.

Nogmaals, ik denk niet dat webshopverkiezing.nl op zich onrechtmatig is. Het is gewoon toegestaan om een verkiezing te organiseren en daar al dan niet geld voor te vragen. Maar de manier waarop is wel heel onhandig en mogelijk onrechtmatig. Er zit auteursrecht op een website. Die website zonder toestemming tonen in een promotiefilmpje kan het auteursrecht schenden.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

39
Beste mensen,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Wilfred Romijn. Ik ben 1 van de oprichters van Vote Company en wij organiseren de Verkiezing van de Leukste Webshop.

Onze doelstelling bij het organiseren van deze verkiezing is om leuke webshops in het zonnetje te zetten. Deelname is gratis voor genomineerde webshops. Op lange termijn hopen we een aantal leveranciers aan de verkiezing te verbinden.

Het is zeker niet verplicht om promotiemateriaal te bestellen. Sterker nog de flyer is ook op de downloadpagina gratis en voor niets te verkrijgen zodat u, indien gewenst, zelf de voordeligste drukker kunt zoeken: http://www.webshopverkiezing.nl/downloads

Onze doelstelling is om deze verkiezing jaarlijks te organiseren en te laten groeien in samenwerking met sponsors. Graag vormen we een denktank met webshops om in de toekomst te komen tot de ideale verkiezing (waar zaken als nominaties door een redactie of door middel van actieve aanmelding aan de orde kunnen komen). U kunt zich daar voor aanmelden bij wilfred@votecompany.nl.

We organiseren bijvoorbeeld ook de Zwembad van het Jaar Verkiezing. Dat doen we al voor het 4e jaar op rij. Bij iedere verkiezing is er een Award Uitreiking waar de winnaars hun Award ontvangen. Zo ook bij De Verkiezing van de Leukste Webshop. De Award Uitreiking vindt plaatst op 10 februari 2014 in Kasteel De Hooge Vuursche te Baarn. We nodigen daar ook de prijswinnaars onder de stemmers uit om hun prijs in ontvangst te nemen en het goede doel ontvangt dan haar cheque.

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Belt u me dan ook gerust. Mijn telefoonnummer is 06 11 75 11 21, mijn e-mailadres is wilfred@votecompany.nl. Mocht u ons willen zien dan kan dat ook. We werken vandaag tot 15 uur bij Seats2Meet in Den Bosch. Een afspraak maken kan natuurlijk ook.

Als genomineerde webshops niet genomineerd willen zijn dan vinden we dat jammer maar uiteraard halen we ze dan uit de lijst met genomineerden. Afmelden kan via info@webshopverkiezing.nl

Hartelijke groet,
Wilfred Romijn
wilfred@votecompany.nl
Tel.nr. 06 11 75 11 21

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

40
Hoi Wilfred,

Dank voor de terugkoppeling!

Zoals duidelijk mag zijn; bij een volgende editie zou het netter zijn als de webshops van te voren op de hoogte gebracht worden van hun nominatie en van te voren gevraagd worden of hun website als promo materiaal gebruikt mag worden.

Wat gebeurt er met de webwinkels die niet mee willen doen en/of die niet willen dat hun website in het promofilmpje van webshopverkiezing.nl gebruikt worden?

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

41
Sterker nog de flyer is ook op de downloadpagina gratis en voor niets te verkrijgen zodat u, indien gewenst, zelf de voordeligste drukker kunt zoeken
Wat fijn dat u zelf hier het e.e.a. komt toelichten.

Mag ik er dan wel op wijzen dat het kwa drukwerk gezien dan wel netjes is als jullie de flyer in PDF hebben geschikt voor drukwerk ... mooi drukwerk kan niet gemaakt worden door middel van een PNG. En al helmaal niet als het formaat 655 px bij 468 px is....

Deze PNG is in RGB , drukwerk is in CMYK dus ook de kleuren zullen anders overkomen.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

42
Een flinke rekening vanwege het gebruik van beeldmateriaal aan het adres van de heer Romeijn zou ik de webwinkels die ongevraagd zijn afgebeeld willen adviseren.
En verder: We worden doodgegooid met allerlei flauwekulverkiezingen op alle media. Zouden we al die energie, "creativiteit" en middelen besteden om iets nuttigs te doen, dan was de crisis zó voorbij!

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

44
Inmiddels (prettig) telefonisch contact gehad met de heer Romijn van Votecompany.

Ik heb begrepen dat ze met de kritiek aan de slag gaan.

Het filmpje wat bedoeld was als promotie is inmiddels verwijderd van de site en mijn vermelding is ook verwijderd.

Zo kan het dus ook.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

45
PaulG schreef:Waarom zo negatief allemaal?
Ze mogen toch best iets verdienen? Je bent het niet verplicht.
De flyers kunnen ook gratis gedownload worden en dan mag je ze zelf printen.
Ander promotiemateriaal is ook gratis op de site te vinden.
Als je bij de uitreiking wilt zijn krijg je 1 kaart gratis de andere kosten 40 euro en meestal ga je met meer personen.
Lid worden van een website als ippies levert de aanvrager in een affiliate programma meestal 1 tot 2 euro op. Dus daar kunnen ze makkelijk de 25 cent voor Kika van betalen. Houden ze nog geld over. Krijgen ze veel respons dan kunnen ze een flink bedrag overmaken en dat ook op de uitreiking groots vertellen en pers bij halen. (En een bekend persoon?)
Wat kan er nu misgaan? Je mag gratis meedoen.
Stel dat ze geen prijsuitreiking doen. Daar hebben ze alleen zichzelf mee en echt miljoenen zullen ze niet verdienen om mee weg te lopen.
En wat verlies je zelf als de prijsuitreiking niet door zou gaan? Niets.

En die 100 euro besteden bij een winnende webshop.
Hoe komen jullie erbij dat de webshop dat betaald? Ze kunnen toch gewoon zelf die 100 euro aan de webshop betalen waar de prijs gekocht wordt. Een 100 euro prijs om er twee blij te maken want 1 heeft de prijs en een ander verkoopt wat.

Kom op nou een beetje minder negatief mag ook wel.
Zo is mijn gedachtengang ook, word je zonder dat je het weet genomineerd is het weer niet goed. Bedoel vele van ons zullen nooit een Thuiswinkel Award krijgen, omdat die niet onafhankelijk is, want je moet bij deze organisatie aangesloten zijn.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

46
Ilonajoy schreef:Inmiddels (prettig) telefonisch contact gehad met de heer Romijn van Votecompany.

Ik heb begrepen dat ze met de kritiek aan de slag gaan.
Goed te horen. Ze zijn denk ik iets te enthousiast van start gegaan. :)
Zyra schreef: Zo is mijn gedachtengang ook, word je zonder dat je het weet genomineerd is het weer niet goed.
Juist die werkwijze wordt ook gehanteerd door bedrijven met minder goede bedoelingen. Vertellen dat je kans maakt op een prijs maar dan moet je alleen nog even hier of daar betalen. In het geval van webshopverkiezing is dat niet het geval, zo lijkt het.
Zyra schreef:Bedoel vele van ons zullen nooit een Thuiswinkel Award krijgen, omdat die niet onafhankelijk is, want je moet bij deze organisatie aangesloten zijn.
Dat is niet waar, je hoeft niet aangesloten te zijn bij Thuiswinkel.org om de award te kunnen winnen. De verkiezing staat daar helemaal los van. Winnaar ipodhoes.nl is bijvoorbeeld geen lid van thuiswinkel.org.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

47
We begrijpen best dat er bij een nieuw initiatief vragen zijn. De mensen die graag bevestigd willen hebben dat er inderdaad een Award Uitreiking is op 10 februari 2014 kunnen contact opnemen met Kasteel De Hooge Vuursche (in Baarn) en daar vragen of er voor die datum een reservering (geen optie maar een reservering) loopt voor Vote Company: Tel.nr. 035-5412541

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

49
Wouter Hol schreef:
Ilonajoy schreef:Inmiddels (prettig) telefonisch contact gehad met de heer Romijn van Votecompany.

Ik heb begrepen dat ze met de kritiek aan de slag gaan.
Goed te horen. Ze zijn denk ik iets te enthousiast van start gegaan. :)
Zyra schreef: Zo is mijn gedachtengang ook, word je zonder dat je het weet genomineerd is het weer niet goed.
Juist die werkwijze wordt ook gehanteerd door bedrijven met minder goede bedoelingen. Vertellen dat je kans maakt op een prijs maar dan moet je alleen nog even hier of daar betalen. In het geval van webshopverkiezing is dat niet het geval, zo lijkt het.
Zyra schreef:Bedoel vele van ons zullen nooit een Thuiswinkel Award krijgen, omdat die niet onafhankelijk is, want je moet bij deze organisatie aangesloten zijn.
Dat is niet waar, je hoeft niet aangesloten te zijn bij Thuiswinkel.org om de award te kunnen winnen. De verkiezing staat daar helemaal los van. Winnaar ipodhoes.nl is bijvoorbeeld geen lid van thuiswinkel.org.
Nou, dat is misschien 1 van de weinige. Ik zie veelal dat die aangesloten zijn genomineerd zijn. En merendeels allemaal grote namen en dan is het niet eens interessant meer.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

50
Zyra schreef: Nou, dat is misschien 1 van de weinige. Ik zie veelal dat die aangesloten zijn genomineerd zijn. En merendeels allemaal grote namen en dan is het niet eens interessant meer.
Niet dat ik de Thuiswinkel Awards persee wil verdedigen -er kan nog een hoop verbeterd worden naar mijn mening- maar de kans om te winnen is echt veel groter dan je denkt. Vorig jaar won bijvoorbeeld discount4pets. Die waren niet eens op komen dagen bij de uitreiking omdat ze dachten geen kans te maken. In de categorie herenmode werd dit jaar zelfs geen prijs uitgereikt vanwege te weinig deelnemers in die categorie.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

51
Wouter Hol schreef:
Zyra schreef: Nou, dat is misschien 1 van de weinige. Ik zie veelal dat die aangesloten zijn genomineerd zijn. En merendeels allemaal grote namen en dan is het niet eens interessant meer.
Niet dat ik de Thuiswinkel Awards persee wil verdedigen -er kan nog een hoop verbeterd worden naar mijn mening- maar de kans om te winnen is echt veel groter dan je denkt. Vorig jaar won bijvoorbeeld discount4pets. Die waren niet eens op komen dagen bij de uitreiking omdat ze dachten geen kans te maken. In de categorie herenmode werd dit jaar zelfs geen prijs uitgereikt vanwege te weinig deelnemers in die categorie.
Ik ga er maar even op de site kijken wat er nou allemaal is.

Update:
Laat eigenlijk ook maar, dit is wat ik bedoel. Je kunt als starter wel meedoen, maar die eisen zijn best erg. Oké voldoe je er niet aan lig je er buiten. En dan zoek ik verder, want hoe kun je nog meer meedoen dan?

Criteria Beste Startende Webwinkel

Bestaansduur max. 2 jaar (insturen KvK)
Nederlandse organisatie
B-2-C
Algemene voorwaarden
Hoe ziet fasering van het bedrijfsplan eruit
Wat zijn de succesfactoren?
Groeistrategie
Overnamestrategie
Financieringsplan

En dan kom ik bij iets anders. Dat was namelijk over het deelnemen. En ja dan mag er toch wel iets zijn voor de kleinere webshops of webshops die al jaren bestaan, maar vanuit een bepaald punt niet mee willen doen met de awards van Thuiswinkel.org is dit een leuk alternatief.

Want dit heb je bij de publieksprijzen van Thuiswinkel Awards:
Bedrijven die het afgelopen jaar tussen € 500.000 en maximaal € 5.000.000 hebben omgezet kunnen meedingen naar de Publieksprijzen 2013. Let op: dit betekent dat webwinkels met een omzet minder dan € 500.000 niet meer kunnen mee dingen naar de Publieksprijzen! Bedrijven die het afgelopen boekjaar meer dan € 5.000.000 hebben omgezet kunnen meedingen naar de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XL.

Daar geldt het alleen maar om de cijfers, de omzet en niet de passie.

Enige wat Webshopverkiezing.nl fout heeft gedaan is mensen van te voren informeren of ze genomineerd willen worden + eventuele webshop te gebruiken voor het promotiefilmpje. Verder vind ik het een leuk initiatief.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

52
Ook wij zijn genomineerd.

2 dagen heb ik het verkondigd aan bekenden met daarbij de opmerking dat ik niet zeker wist of het echt was (sorry organisatie maar dat gevoel kreeg ik direct na de e-mail). Toen zag ik meerdere genomineerden twitteren en er op inhaken. Ok, ik ging het geloven en dan kom je hier.. Geen idee wat ik er mee moet.

Het verdienmodel zit denk ik in de vele e-mailadressen die ingevoerd worden (en doorverkocht?).

Ook is mij en vele bekenden met mij opgevallen dat emails van stemmen niet bevestigd worden.
Bijvoorbeeld emailadressen van g-mail accounts krijgen geen activatielink. En ja ik heb het zelf getest want ik wilde weten wat mijn klanten zien als ik ze vraag op mij te stemmen. Dat vragen doe ik dus niet meer.

Wat mij verder opviel is dat de genomineerden (in mijn categorie) opvallend grote Google adverteerders zijn. (toeval?) (met andere woorden, deze genomineerden weten de weg met adverteren en daar profiteert de verkiezing van mee?)

Ook heb ik mij aangemeld voor een tussenstanden e-mail (gewoon bedrijfsadres geen G-mail) en jullie raden het al zeker? Geen bevestiging en al zeker geen tussenstanden... Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er op mijn winkel gestemd hebben tot nu toe. Heeft iemand anders al een tussenstanden mail gehad of uberhaupt een bevestiging van aanmelding daarvoor?

Raar vind ik het ook dat je blijkbaar een 2e kaartje moet kopen om bij een verkiezing te zijn waar je zelf voor genomineerd bent. Reden voor mij om er niet bij te zijn. Doen ze bij de televierring toch ook niet? ( :lol: Hee Familie de Mol, dat wordt dan 5 x 40 Euro voor jullie kaartjes.. :lol: )

Kortom ik zie toch wel wat dingen die mij een vreemd gevoel geven.

Misschien dat de persoon achter deze verkiezing kan uitleggen waarom g-mailadressen (ook na meerdere malen proberen) het niet doen. Of waarom ik geen tussenstanden krijg?

Maar wat ik vooral wil weten is hoe is de nominatie tot stand gekomen, zo vlak voor de drukste webwinkelmaanden van het jaar? Handige zet om juist nu bedrijven hun nominatie mee te laten adverteren. Allemaal gratis.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

53
Webwinkelhouder schreef:Ook wij zijn genomineerd.

2 dagen heb ik het verkondigd aan bekenden met daarbij de opmerking dat ik niet zeker wist of het echt was (sorry organisatie maar dat gevoel kreeg ik direct na de e-mail). Toen zag ik meerdere genomineerden twitteren en er op inhaken. Ok, ik ging het geloven en dan kom je hier.. Geen idee wat ik er mee moet.

Het verdienmodel zit denk ik in de vele e-mailadressen die ingevoerd worden (en doorverkocht?).

Ook is mij en vele bekenden met mij opgevallen dat emails van stemmen niet bevestigd worden.
Bijvoorbeeld emailadressen van g-mail accounts krijgen geen activatielink. En ja ik heb het zelf getest want ik wilde weten wat mijn klanten zien als ik ze vraag op mij te stemmen. Dat vragen doe ik dus niet meer.

Wat mij verder opviel is dat de genomineerden (in mijn categorie) opvallend grote Google adverteerders zijn. (toeval?) (met andere woorden, deze genomineerden weten de weg met adverteren en daar profiteert de verkiezing van mee?)

Ook heb ik mij aangemeld voor een tussenstanden e-mail (gewoon bedrijfsadres geen G-mail) en jullie raden het al zeker? Geen bevestiging en al zeker geen tussenstanden... Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er op mijn winkel gestemd hebben tot nu toe. Heeft iemand anders al een tussenstanden mail gehad of uberhaupt een bevestiging van aanmelding daarvoor?

Raar vind ik het ook dat je blijkbaar een 2e kaartje moet kopen om bij een verkiezing te zijn waar je zelf voor genomineerd bent. Reden voor mij om er niet bij te zijn. Doen ze bij de televierring toch ook niet? ( :lol: Hee Familie de Mol, dat wordt dan 5 x 40 Euro voor jullie kaartjes.. :lol: )

Kortom ik zie toch wel wat dingen die mij een vreemd gevoel geven.

Misschien dat de persoon achter deze verkiezing kan uitleggen waarom g-mailadressen (ook na meerdere malen proberen) het niet doen. Of waarom ik geen tussenstanden krijg?

Maar wat ik vooral wil weten is hoe is de nominatie tot stand gekomen, zo vlak voor de drukste webwinkelmaanden van het jaar? Handige zet om juist nu bedrijven hun nominatie mee te laten adverteren. Allemaal gratis.
Geen geduld gehad? Wil je elke week tussenstanden hebben? Ik krijg gewoon e-mail en de tussenstanden zijn al online. Alleen ik vind het een beetje stom dat je het moet bevestigen, want vele mensen vergeten dat en denken toch gestemd te hebben.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

54
Zyra schreef:
Geen geduld gehad? Wil je elke week tussenstanden hebben? Ik krijg gewoon e-mail en de tussenstanden zijn al online. Alleen ik vind het een beetje stom dat je het moet bevestigen, want vele mensen vergeten dat en denken toch gestemd te hebben.
Zoals ik aangaf kreeg ik op zowel het g-mailadres als het bedrijfsadres geen bevestiging. Niet van het stemmen en ook niet van het aanmelden voor de tussenstanden. Ook stond er geen datum genoemd wanneer de tussenstanden kwamen waaruit ik kon opmaken dat het juist was dat ik deze op het moment van mijn eerdere reactie nog niet ontvangen had. Dat heeft dus niets met geduld te maken maar met het idee dat er iets niet klopt als je geen bevestiging krijgt.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

55
Elles456 schreef:
Zyra schreef:
Geen geduld gehad? Wil je elke week tussenstanden hebben? Ik krijg gewoon e-mail en de tussenstanden zijn al online. Alleen ik vind het een beetje stom dat je het moet bevestigen, want vele mensen vergeten dat en denken toch gestemd te hebben.
Zoals ik aangaf kreeg ik op zowel het g-mailadres als het bedrijfsadres geen bevestiging. Niet van het stemmen en ook niet van het aanmelden voor de tussenstanden. Ook stond er geen datum genoemd wanneer de tussenstanden kwamen waaruit ik kon opmaken dat het juist was dat ik deze op het moment van mijn eerdere reactie nog niet ontvangen had. Dat heeft dus niets met geduld te maken maar met het idee dat er iets niet klopt als je geen bevestiging krijgt.
Ik heb even geen zin om proberen mij gelijk te halen en telkens te quoten wat je hebt gezegd. Het was volkomen duidelijk G-mail accounts was een probleem, maar je hebt je bedrijfsmail opgegeven voor tussenstanden.

Heb je een e-mail gekregen dat je was genomineerd? Op die mail krijg je gewoon de e-mail met tussenstanden of andere informatie. Het had wel met geduld te maken, want op moment dat je praat over tussenstanden waren die er gewoon nog NIET. De tussenstanden zijn gewoon te vinden op de site.

Dit is meer voor Vote Company:
Makkelijker kan niet en als je webshop naar de volgende rondte gaat moet het wel 100 stemmen bevatten, maar uit vele groepen vraag ik mij af of dit wel haalbaar wordt. Vooral omdat een stem bevestigd moet worden.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

56
Wat heeft dit een suffe opzet.

De website geeft helemaal geen uitleg, nodigt helemaal niet uit. Waarom wordt deze verkiezing georganiseerd, wat heeft het voor waarde? Wanneer word je genomineerd en waar moet je dan aan voldoen als shop? Krijgt het verder nog publiciteit? Het heeft nu de uitstraling van: kom, laten we eens een verkiezing opzetten. Waarvoor? Ach, laten we het eens voor webshops doen.

Als ik dan wil stemmen, krijg ik een overzicht van de verschillende categorieën. Prima. Ik klik op 'Sieraden' omdat mijn interesse daar naar uitgaat.
Krijg ik een lijst met webshops. Maar er zijn geen linkjes naar de betreffende webshops dus als ik de webshops wil bekijken moet ik ze stuk voor stuk opzoeken. Veel te veel werk natuurlijk dat doet geen mens. De shops worden ook helemaal niet voorgesteld of zo.

Ik vind het met deze opzet weinig toegevoegde waarde hebben. Dit zou zoveel beter kunnen. Jammer.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

57
Droomjuweeltjes schreef:Wat heeft dit een suffe opzet.

De website geeft helemaal geen uitleg, nodigt helemaal niet uit. Waarom wordt deze verkiezing georganiseerd, wat heeft het voor waarde? Wanneer word je genomineerd en waar moet je dan aan voldoen als shop? Krijgt het verder nog publiciteit? Het heeft nu de uitstraling van: kom, laten we eens een verkiezing opzetten. Waarvoor? Ach, laten we het eens voor webshops doen.

Als ik dan wil stemmen, krijg ik een overzicht van de verschillende categorieën. Prima. Ik klik op 'Sieraden' omdat mijn interesse daar naar uitgaat.
Krijg ik een lijst met webshops. Maar er zijn geen linkjes naar de betreffende webshops dus als ik de webshops wil bekijken moet ik ze stuk voor stuk opzoeken. Veel te veel werk natuurlijk dat doet geen mens. De shops worden ook helemaal niet voorgesteld of zo.

Ik vind het met deze opzet weinig toegevoegde waarde hebben. Dit zou zoveel beter kunnen. Jammer.
Weet je wat helemaal grappig is? Het logo is door een freelancer (je hebt van die freelance sites waar je een opdracht kunt geven, het wordt gemaakt voor je en jij kiest de mooiste uit) gemaakt. In het rijtje kwam ik toch veel mooiere logo's tegen, waarbij dit eigenlijk best tegenvalt.

Het ergste vind ik dat je je stem moet bevestigen als stemmer zijnde, dat zorgt er ook voor dat mensen afhaken en gewoon niet meer naar de mail omkijken.

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

58
Zyra schreef:Het ergste vind ik dat je je stem moet bevestigen als stemmer zijnde, dat zorgt er ook voor dat mensen afhaken en gewoon niet meer naar de mail omkijken.
Ik vind het hele 'webshopverkiezingen' in deze opzet helemaal niks. Snel opgezette flutzooi waarin op geen enkele manier is nagedacht over wat de toegevoegde waarde voor de webwinkels is (behalve dan die ene winnaar. Maarja mensen die stemde op die webwinkel konden de winkel toch al....)

Maar ik moet zeggen dat ik een stem bevestigen niet meer dan normaal vind. Als iemand dan 10x wil stemmen (wat gewoon kan waardoor de hele telling waardeloos is. Ik kan in 2 min een scriptje maken in FireFox waarmee ik 10.000 keer op dezelfde kan stemmen) moet je ook 10 verschillende email adressen hebben. Ik mag tenminste hopen dat je maar 1x per email adres mag stemmen....

Dat maakt het al lastiger om jezelf honderden stemmen te geven. Als is alleen deze vorm van beveiling ver ontoerijkbaar is je stem moeten bevestigen toch het minste.

Zou netjes zijn als ze hebben ingebouwd dat alleen email adressen die bevestigd zijn worden opgenomen in hun database. Scheelt weer misbruik van email adressen.

Maar zal allemaal wel standaard functionaliteit zin waar niet over is nagedacht.

Iemand nog promotie materiaal kopen? Voor inkoopsprijs echt waar!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

59
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef:Het ergste vind ik dat je je stem moet bevestigen als stemmer zijnde, dat zorgt er ook voor dat mensen afhaken en gewoon niet meer naar de mail omkijken.
Ik vind het hele 'webshopverkiezingen' in deze opzet helemaal niks. Snel opgezette flutzooi waarin op geen enkele manier is nagedacht over wat de toegevoegde waarde voor de webwinkels is (behalve dan die ene winnaar. Maarja mensen die stemde op die webwinkel konden de winkel toch al....)

Maar ik moet zeggen dat ik een stem bevestigen niet meer dan normaal vind. Als iemand dan 10x wil stemmen (wat gewoon kan waardoor de hele telling waardeloos is. Ik kan in 2 min een scriptje maken in FireFox waarmee ik 10.000 keer op dezelfde kan stemmen) moet je ook 10 verschillende email adressen hebben. Ik mag tenminste hopen dat je maar 1x per email adres mag stemmen....

Dat maakt het al lastiger om jezelf honderden stemmen te geven. Als is alleen deze vorm van beveiling ver ontoerijkbaar is je stem moeten bevestigen toch het minste.

Zou netjes zijn als ze hebben ingebouwd dat alleen email adressen die bevestigd zijn worden opgenomen in hun database. Scheelt weer misbruik van email adressen.

Maar zal allemaal wel standaard functionaliteit zin waar niet over is nagedacht.

Iemand nog promotie materiaal kopen? Voor inkoopsprijs echt waar!

Genoeg mensen die niet altijd hun e-mail op willen geven en dan een nepmail opgeven, kan het niet bevestigd worden. Mensen willen soms wel voor je stemmen, maar hoeven niet te winnen en willen zo ook spam voorkomen.

En ja het kan twee kanten op, iemand dat veel stemmen binnen korte tijd krijgt en mailadressen komen van 1 IP of een buitenlands IP kun je weigeren en wordt daarmee gediskwalificeerd.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er allemaal doorgaan, want je kunt alleen doorgaan als je 100 stemmen hebt bereikt :')

Re: Webshopverkiezing.nl van votecompany BV?

60
Tijdens mijn gegoogle kwam ik dit topic tegen en snap eerlijk gezegd de discussie niet? Je webshop krijgt gratis reclame en maakt kans op veel gratis publiciteit. Een titel als Leukste Webshop is toch alleen maar mooi meegenomen? :D

Ik weet toevallig dat ze niks verdienen op de webshops of stemmen, maar dat ze juist via sponsoring van andere bedrijven een inkomen hebben. :wink: