Re: Vooraf kortingen aankondigen

3
Ik weet het niet meer zeker.
Het ging erover dat je bv vandaag 50% korting geeft en dat klanten die de dag voordien dan bestelde ontevreden waren natuurlijk. Toen werd er gezegd dat het eigenlijk verplicht was om zulke acties vooraf aan te kondigen.
Maar weet er het fijne niet van. Daarom dat ik toch eens even wou checken...

Re: Vooraf kortingen aankondigen

4
Als je jouw klanten tegemoet wilt komen, kun je dit zeker doen, maar verplicht is het zeker niet. Ik heb hier nog nooit wat over gelezen. Je kan je klanten via nieuwsbrief en/of social media op de hoogte stellen van een aankomende actie/korting. Zou het natuurlijk niet een dikke week van te voren doen, anders heb je misschien een hele week geen bestellingen. Zelf moet ik hiermee nog flink experimenteren, dus eigen ervaring kan ik je niet geven gezien ik net drie weken van start ben.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vooraf kortingen aankondigen

5
Daar heb ik nog niks over gelezen? Bron?

Ik zou nooit een kortingsactie van te voren aankondigen. Dan weet je dat mensen die het nu voor de volle prijs gekocht hadden ofwel gaan wachten en dan met korting bestellen of wachten en het daarna vergeten/ergens anders bestellen. Beetje je doel voorbij schieten.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Vooraf kortingen aankondigen

6
Het Varaantje schreef:Daar heb ik nog niks over gelezen? Bron?

Ik zou nooit een kortingsactie van te voren aankondigen. Dan weet je dat mensen die het nu voor de volle prijs gekocht hadden ofwel gaan wachten en dan met korting bestellen of wachten en het daarna vergeten/ergens anders bestellen. Beetje je doel voorbij schieten.
Als je zoiets één dag van te voren bekend gaat maken via je nieuwsbrief en/of social media, kan het juist een buzz veroorzaken. Mensen zullen dan juist misschien wel iets bestellen, terwijl ze anders helemaal niks hadden besteld die week/maand. Je moet zoiets natuurlijk niet een dikke week van te voren gaan bekend maken, dan krijg je dat wel.

Ik heb nu trouwens ook een kortingscode lopen waarbij ze 10% korting krijgen boven 50 euro, maar de klanten tot nu toe hebben het niet eens gebruikt. Terwijl ik weet dat ze vanaf mijn facebook pagina of marktplaats advertentie komen waar het duidelijk wordt gecommuniceerd.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Vooraf kortingen aankondigen

7
Kortingen zou ik nooit eerder communiceren dan het moment waarop ze direct gelden.

Klanten die reclameren dat ze naar hun mening teveel hebben betaald zou ik wel direct tegemoet komen met het prijsverschil. Doe je dat niet, is de klant ontevreden. Sterker: heb je een klacht weggewimpeld. Daarnaast kan de klant het eerder gekochte artikel retourneren, moet het vergoed worden en wie weet koopt men het opnieuw voor de scherpere prijs. Of het de klant dan iets oplevert is de vraag, maar het kost jezelf de (heen)verzendkosten, het is een hoop gehannes en de klant heeft van het geheel toch geen goed gevoel.

Dus direct oplossing bieden door verschil te crediteren lijkt me dan de beste oplossing waar de klant ook blij van wordt. Ik denk dat de gemiddelde klant echt wel weet dat men eigenlijk pech heeft gehad en als men toch probeert te claimen, direct tegemoet komen.

Re: Vooraf kortingen aankondigen

8
cristallo schreef:Klanten die reclameren dat ze naar hun mening teveel hebben betaald zou ik wel direct tegemoet komen met het prijsverschil. Doe je dat niet, is de klant ontevreden.
Mijn grootvader had daar al last van in de jaren vijftig. Hij had ook altijd een standaardantwoord op dergelijke klachten: “Zou u ook geld zijn komen brengen als we het artikel duurder in plaats van goedkoper hadden gemaakt?”

Re: Vooraf kortingen aankondigen

9
Ward schreef:
cristallo schreef:Klanten die reclameren dat ze naar hun mening teveel hebben betaald zou ik wel direct tegemoet komen met het prijsverschil. Doe je dat niet, is de klant ontevreden.
Mijn grootvader had daar al last van in de jaren vijftig. Hij had ook altijd een standaardantwoord op dergelijke klachten: “Zou u ook geld zijn komen brengen als we het artikel duurder in plaats van goedkoper hadden gemaakt?”
Best antwoord ooit! Want het is natuurlijk wel zo ;)

Re: Vooraf kortingen aankondigen

10
Ward schreef:
cristallo schreef:Klanten die reclameren dat ze naar hun mening teveel hebben betaald zou ik wel direct tegemoet komen met het prijsverschil. Doe je dat niet, is de klant ontevreden.
Mijn grootvader had daar al last van in de jaren vijftig. Hij had ook altijd een standaardantwoord op dergelijke klachten: “Zou u ook geld zijn komen brengen als we het artikel duurder in plaats van goedkoper hadden gemaakt?”
En vanaf nu zal zijn bijnaam Opa Ward zijn :lol:

Je grootvader had natuurlijk gelijk maar ik zou in zo'n geval een klager terwille zijn. Mits de datums dicht bij elkaar liggen. Na 3 weken is het pech.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]