Werk je met WooCommerce? Even lezen! (voor je gehackt bent)

1
Sinds enkele maanden is het in de ISP (hosting) wereld al dweilen met de kraan open. Talloze bots (ips) proberen in te breken op Wordpress websites (en in mindere mate Joomla). Het is vooral gemunt op de wp-login.php webpagina waar je als admin inlogt om je website te beheren.

Wij bij Trafego hosten om en nabij de 27000 wordpress websites en hebben de laatste maanden dan ook enorm veel overlast ervaren hiervan. Door onze shared pools met load balancing bleven onze servers wel online maar de VPS huurders met bijvoorbeeld 50/60 wordpress websites hebben nagenoeg dagelijks overlast hiervan tot complete server downtime toe.

Tot heden is er op netwerk niveau weinig tegen te filteren, het botnet bestaat uit meer dan 90.000 computers (en dus ook IP adressen) welke georganiseerd aanvallen uitvoeren. Heb je het ene ip geweerd staan de volgende 25 IPs al aan je virtuele admin deur.

hier enkele tips welke bij ons tot heden effectief helpen:

Er zijn enkele mogelijkheden die u zelf kunt uitvoeren binnen uw WordPress omgeving om de aanvallen “af te kaatsen”.
Door het wijzigen van enkele bestanden geeft u de “bot” het idee dat er geen wordpress meer is, of voldoende beveiligd is.

Stap 1: Wijzig uw inlognaam indien u de usernaam “admin” gebruikt naar een compleet andere naam
Stap 2: Wijzig uw wachtwoord naar een sterk wachtwoord.
Stap 3: Login op uw FTP (of filemanager) en wijzig het bestand “wp-login.php’ naar bijvoorbeeld “login.php”
Stap 4: Open het bestand “login.php” (heeft u net gerenamed) met een editor naar keuze en vervang alle “wp-login.php” verwijzingen in het bestand naar login.php
Stap 5: Open het bestand “functions.php” in uw themamap. Als er geen function.php is kunt u die aanmaken.

Code: Selecteer alles

//register url fix add_filter(‘register’,'fix_register_url’); function fix_register_url($link){ return str_replace(site_url(‘wp-login.php?action=register’, ‘login’),site_url(‘login.php?action=register’, ‘login’),$link); } //login url fix add_filter(‘login_url’,'fix_login_url’); function fix_login_url($link){ return “/login.php”; } //forgot password url fix add_filter(‘lostpassword_url’,'fix_lostpass_url’); function fix_lostpass_url($link){ return “/login.php?action=lostpassword”; } //Site URL hack to overwrite register url add_filter(‘site_url’,'fix_urls’,10,3); function fix_urls($url, $path, $orig_scheme){ if ($orig_scheme !== ‘login’) return $url; if ($path == ‘wp-login.php?action=register’) return site_url(‘register’, ‘login’); return $url; } – See more at: http://www.firsttracksmarketing.com/website-development/how-to-protect-your-wordpress-site-from-brute-force-attacks.html#sthash.eqVVUIrI.dpuf
We hopen hiermee je enige hulp te hebben geboden, mocht je meer informatie willen kun je altijd mailen naar maurice@shq.nl
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Werk je met WooCommerce? Even lezen! (voor je gehackt be

2
Duidelijk en bedankt, want niet alleen voor WooCommerce maar eigenlijk voor iedereen die met WP werkt (waaronder ik voor mijn blogs) is het belangrijk.

Toch begrijp ik stap 5 niet, want wat moet ik doen als ik functions.php heb geopend? Onderstaande code die je hebt staan toevoegen of weghalen?

Re: Werk je met WooCommerce? Even lezen! (voor je gehackt be

3
Eventueel is de onderstaande optie ook mogelijk.

Plaats de onderstaande code in het .htaccess bestand:

Code: Selecteer alles

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-login\.php(.*)$ [OR]
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/wp-admin$
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^123\.123\.123\.123$
RewriteRule ^(.*)$ - [R=403,L]
</IfModule>
Vervang de cijfers 123.123.123.123 door uw ip adres. Vanaf nu kan u alleen inloggen en is dit voor de rest van het internet afgesloten.

Groet,
Alex
Xela Hosting - Voor betrouwbare webhosting
http://www.xelahosting.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Werk je met WooCommerce? Even lezen! (voor je gehackt be

5
Zyra schreef:Duidelijk en bedankt, want niet alleen voor WooCommerce maar eigenlijk voor iedereen die met WP werkt (waaronder ik voor mijn blogs) is het belangrijk.

Toch begrijp ik stap 5 niet, want wat moet ik doen als ik functions.php heb geopend? Onderstaande code die je hebt staan toevoegen of weghalen?
er boven aan in bestand bijplaatsen
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.