OpenCart template of maatwerk

1
Ik ben mij aan het oriënteren op een OpenCart webshop. Eén van de bedrijven die ik benaderde voor meer info gaf aan dat er op SEO gebied meer mogelijk is met een maatwerk webshop dan met een bestaand template.

Voor de duidelijkheid het gaat mij (hier) niet om het verschil in prijs (wat significant is) maar puur technisch gezien.

Wie kan mij meer vertellen.

Hartelijk dank.

Re: OpenCart template of maatwerk

2
Een template en SEO optimatisatie zijn 2 verschillende dingen. Een template is een schilletje waar de layout van de site inzit. SEO optimalisatie is dat je zo goed mogenlijk gevonden kan worden door zoekmachines.

Volgens mij is OC al redelijk OK kwa SEO out of the box maar er zijn ook enkele plugins te koop die voor nog betere SEO optimalisatie zouden moeten zorgen. Ik ben er zelf mee bezig geweest maar ik kon er niet achterkomen of dit inderdaad voor een verbetering zou zorgen en welke plugin dan de allerbeste was.

Ik zou eerder een plugin kopen dan maatwerk betalen. Tenzij degende die maatwerk leverd ook kan bewijzen dat deze nog beter is dan de bestaande plugins. Maatwerk zal fors duurder uitkomen dan een plugin kopen. Wat ook nog zou kunnen dat je voor maatwerk betaald en vervolgens de plugin geleverd krijgt (yep. Ben ik eens ingestonken ;)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: OpenCart template of maatwerk

3
Dank voor je reactie.

Ik heb ook sterk mijn twijfel of maatwerk meerwaarde heeft tov een template webshop op SEO gebied.
Van de webshopontwikkelaar kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag om dit nader toe te lichten.

Re: OpenCart template of maatwerk

4
Ik zou zeggen verdiep je eens in SEO. Op o.a. het Higher Level forum is er veel over te vinden. Je kan al heel veel zelf doen door bv de juiste keywords te gebruiken, met H1 tags werken, goede categorie namen etc. Helemaal gratis.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: OpenCart template of maatwerk

5
Hoewel opencart standaard mogelijkheden biedt voor SEO valt er op de default installatie inderdaad veel te verbeteren. Voor de meeste modificaties kun je gratis extensies vinden. Betaalde extensies zijn er altijd, en soms ben je dan met 1 goed pakket klaar. Als je handig bent met php/html/css kun je het altijd ook zelf doen. In het forum zijn veel tips en aanpassingen te vinden die je zelf kan uitvoeren. Over OC SEO topic: http://forum.opencart.com/viewtopic.php?t=45677

Re: OpenCart template of maatwerk

7
Appendix schreef:Ik ben mij aan het oriënteren op een OpenCart webshop. Eén van de bedrijven die ik benaderde voor meer info gaf aan dat er op SEO gebied meer mogelijk is met een maatwerk webshop dan met een bestaand template.

Voor de duidelijkheid het gaat mij (hier) niet om het verschil in prijs (wat significant is) maar puur technisch gezien.

Wie kan mij meer vertellen.

Hartelijk dank.
Tuurlijk is er meer mogelijk met maatwerk, maar een bestaande template kan je ook aanpassen. Wat is het verschil in mogelijkheden precies volgens hun?
Gx. Media