Overstap van provider

1
Goeiemiddag,

op korte termijn maak ik met mijn webwinkel een overstap van mijnwebwinkel.nl naar biedmeer.nl.
Nou is mijn vraag zeer eenvoudig voor de professionals waarschijnlijk...

Momenteel heb ik een pagerank 2 en ben redelijk vindbaar in google, hoe zit het na de overstap (overigens met behoud van domeinnaam) met de pagerank en de vindbaarheid in google?

De hoofd url (domeinnaam) zal hetzelfde blijven maar waarschijnlijk zullen alle onderliggende url's wijzigen en moet ik dus weer wachten op de crawl van google?

Maak ik een drastische stap terug, zijn er nog tips om na de overstap snel weer het oude niveau te behalen?

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Alvast bedankt

Re: Overstap van provider

2
Je webshop zal tijdelijk minder goed vindbaar zijn in Google, maar dat komt snel terug als je genoeg backlinks hebt naar je domeinnaam.

Deeplinks (links naar pagina's of producten op je webshop) vanop andere sites zullen natuurlijk niet meer werken en geen "Google juice" meer opleveren.
De hoofd url (domeinnaam) zal hetzelfde blijven maar waarschijnlijk zullen alle onderliggende url's wijzigen en moet ik dus weer wachten op de crawl van google?
Ja, enkele tips:
  • Zorg voor een XML sitemap met alle pagina's, zo kan Google die gemakkelijk vinden
    Zorg voor inkomende links met anchor teksten, ook naar de interne pagina's
    Stel Title en META tags goed in, op alle pagina's en product pagina's
    Onze checklist voor SEO
    Afwachten... Google geeft de voorkeur aan stabiele en oudere sites
EasyWebshop

Re: Overstap van provider

4
PaulG schreef:Alle 'oude' urls op de nieuwe server met 301 redirecten naar de nieuwe url

Dat is volgens mij niet mogelijk bij Mijnwebwinkel.nl... Ik heb trouwens even geen idee hoe zoiets moet. En daarbij komt naar mijn weten dat ik hetzelfde probleem heb in de toekomst of zet google deze om?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Overstap van provider

5
marvinmuller schreef:
PaulG schreef:Alle 'oude' urls op de nieuwe server met 301 redirecten naar de nieuwe url

Dat is volgens mij niet mogelijk bij Mijnwebwinkel.nl... Ik heb trouwens even geen idee hoe zoiets moet. En daarbij komt naar mijn weten dat ik hetzelfde probleem heb in de toekomst of zet google deze om?

Maak een leeg notepad bestandje aan. Voer hierin de volgende regel:

Redirect 301 / http://www.nieuwewebwinkel.nl

Sla dit bestand op en vernoem het naar .htaccess en upload het naar je oude website.

Daarnaast hebben veel webhost de mogelijkheid om een URL automatisch door te linken naar een nieuwe website. Kijk daar anders eerst eens naar in de backpanel van je webhost!
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen

Re: Overstap van provider

7
Maak een leeg notepad bestandje aan. Voer hierin de volgende regel:
Redirect 301 / http://www.nieuwewebwinkel.nl
Sla dit bestand op en vernoem het naar .htaccess en upload het naar je oude website.
Dit werkt niet!
De .htaccess moet gewoon op de nieuwe server komen (want daar wijst de domeinnaam ook naar) en je moet niet alles maar alleen de bestanden redirecten naar de nieuwe bestandsnamen.
Je moet sowieso niets meer op de oude hosting doen want die bestaat dan niet meer. :wink:
Ik mis eigenlijk de belangrijkste vraag, heb je een domeinnaam en verhuist deze ook mee
Ja dat heeft ie, staat in startbericht.

Re: Overstap van provider

8
PaulG schreef:
Ik mis eigenlijk de belangrijkste vraag, heb je een domeinnaam en verhuist deze ook mee
Ja dat heeft ie, staat in startbericht.
Excuses, ik zie het. Verder heb je inderdaad gelijk. Iets bij je oude hostingprovider neerzetten heeft geen nut. Ik ken beide niet trouwens, maar zitten er daadwerkelijk veel veranderingen in? Blijven de url's niet hetzelfde?

Re: Overstap van provider

9
Nee, de url's veranderen. Mijnwebwinkel heeft nog een nummer achter de domeinnaam staan en dit heeft biedmeer niet...

Ik weet in ieder geval even voldoende, bedankt voor jullie hulp!