[firstclasssecondhand.nl] Verkoop blijft uit.

1
Beste allemaal,

Wij hebben een webshop geopend voor kwalitatief goede tweedehands (merk) kleding. Op de webshop kun je je eigen kleding verkopen (loopt via ons) en je kunt kleding kopen. Als je je kleding verkoopt zorgen wij voor de fotografie, het financiële gedeelte en de afhandeling van de verkoop. Helaas blijft de verkoop uit en we weten niet wat we verkeerd doen. Zouden jullie ons kunnen helpen? We zouden graag feedback ontvangen over onze webshop.
De webshop heet First Class Second Hand en de website is: http://www.firstclasssecondhand.nl

Met vriendelijke groet,

Maxime
First Class Second Hand

Re: Verkoop blijft uit.

2
Ik dacht eerst jullie zijn ongeveer een half jaar open en door te weinig reclame verkopen jullie niets. Maar nee, ik lees de blogpost van 11-10 en blijkt dus dat jullie 12 dagen open zijn. Correctie net aan 8 dagen, want bleek dus dat vanaf 15-10 jullie open zijn.

Je moet niet denken dat als je 7 dagen open bent, meteen 100 bestellingen hebt of zelfs 1. Tenzij je heel erg goed bezig bent met social media en mensen vinden het interessant. Ik vind het zelf een beetje voorbarig op deze manier.

Er zijn zoveel fashionblogs, hebben jullie die al aangeschreven voor een eventuele samenwerking? Want ik ken jullie via dit forum en heb er op Twitter nog niets over gelezen. Ik volg een aantal fashionbloggers, vandaar.

En waarom is het tweehands zo duur? €80,- voor een vest? Ik krijg ook het idee dat je je richt op mensen met een groot budget, want als het Tweedehands €80,- kost, was het nieuw nog duurder en ik heb er geen €80,- voor over, omdat ik wel iets nieuws voor €80,- kan kopen. En ik zie het al het zijn dure merken, dus je richt je op een bepaalde niche en wordt het al een stuk lastiger. Heb je je producten wel ooit kunnen verkopen via Marktplaats?

Overigens zou ik ook letten op hoe je het adres op je website zet, want ik zie geen postcode en plaats bij "Over Ons".

http://us.videdressing.com/url-static-team/st-team.html << jullie inspiratiebron?

Re: Verkoop blijft uit.

3
Zyra schreef:En waarom is het tweehands zo duur? €80,- voor een vest? Ik krijg ook het idee dat je je richt op mensen met een groot budget, want als het Tweedehands €80,- kost, was het nieuw nog duurder en ik heb er geen €80,- voor over, omdat ik wel iets nieuws voor €80,- kan kopen. En ik zie het al het zijn dure merken, dus je richt je op een bepaalde niche en wordt het al een stuk lastiger. Heb je je producten wel ooit kunnen verkopen via Marktplaats?
Tweedehands kleding zoals jullie aanbieden, koop en verkoop je inderdaad vooral via Marktplaats. Je assortiment is niet alleen verhoudingsgewijs duur, maar ook zeer beperkt: herenkleding zijn drie kledingstukken, waaronder een zomerjas (het is herfst).

Re: [firstclasssecondhand.nl] Verkoop blijft uit.

4
Leuk idee, ik denk alleen dat mensen iets andere prijzen verwachten voor een site met tweedehands kleding. (Heb weinig verstand van mode maar dat valt mij op)

Waarom laat je mensen niet zelf hun producten plaatsen en vraag je provisie op verkoop of iets dergelijks? Heb zo'n systeem opgezet in een kleine niche markt. Het verdient misschien iets minder maar er zitten ook vele uren minder werk in een goed geautomatiseerd systeem.
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [firstclasssecondhand.nl] Verkoop blijft uit.

5
Ik weet niet of jullie kringloopprijzen verwachten, maar de prijzen zijn nou ook weer niet zo bizar. Wat denk ik wel een probleem is, is dat veel kleding niet exclusief genoeg is. Het leuke van websites als videdressing en 2ndhandbrand is dat onbetaalbare kleding nu iets betaalbaarder wordt. Maar dit idee gaat mijns inziens niet op voor kleding van gant, h&m (taille gillet) of scotch & soda.

Ik zou overal de nieuwprijs bijzetten, het merk al in de categoriepagina, en de herencollectie zou ik weghalen.

Re: [firstclasssecondhand.nl] Verkoop blijft uit.

6
nescioo schreef:Ik weet niet of jullie kringloopprijzen verwachten, maar de prijzen zijn nou ook weer niet zo bizar. Wat denk ik wel een probleem is, is dat veel kleding niet exclusief genoeg is. Het leuke van websites als videdressing en 2ndhandbrand is dat onbetaalbare kleding nu iets betaalbaarder wordt. Maar dit idee gaat mijns inziens niet op voor kleding van gant, h&m (taille gillet) of scotch & soda.

Ik zou overal de nieuwprijs bijzetten, het merk al in de categoriepagina, en de herencollectie zou ik weghalen.
Eerst als ik de foto zie en de omschrijving vind ik het TE DUUR. Klik ik op de foto, omdat ik meer informatie wil dan krijg ik pas te weten dat het gaat om Tommy Hilfiger en nog één. Bijvoorbeeld een sjaal van €30,- die zou misschien nieuw rond de €100,- hebben gekost (maar daarvoor moet ik googelen en dat wil je niet).

Ik verwacht geen kringloopprijzen, maar ik kan aan het kledingstuk niet zien of het gemaakt wordt door dure ontwerpers of dat het Miss Etam kleding is. Sowieso heb ik niets met merkkleding, etc etc.. enige wat ik ervan is dat het prijzig is.

Het idee is goed, maar het is niet duidelijk om welke merken het gaan en dat je daarom dus meer betaald dan je zou moeten verwachten. Dus het schept daardoor een hele andere verwachting.

Re: [firstclasssecondhand.nl] Verkoop blijft uit.

7
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Bij retouren lees ik 7 dagen...
Wij bemiddelen in de verkoop van uw kleding. Van de verkochte stukken ontvangt u, na aftrek van de helft van de BTW, de helft van de verkoopprijs. De BTW dragen wij af aan de Belastingdienst.
Uuh, tweedehands artikelen hoef of mag je geen BTW rekenen aangezien deze al eens betaald is vanuit de nieuwprijs.

De prijzen zijn redelijk, maar voor Nederlands begrip duur. Mensen willen toch goedkope kleding kijk maar eens hoe druk het is in de Primark, mensen staan hier een halfuur in de rij voor 5 onderbroekjes omdat het 2 euro goedkoper is dan elders...

Jullie bieden alleen iDeal aan, helaas moet je ook een achteraf methode aanbieden.

Ik kan nergens een telefoonnummer vinden

Onder New in staat niks....

Een openingsactie zou leuk zijn om nieuwe klanten te lokken?
Hoogte: Hoogte
Lengte: Lengte
Merk: Fred de la Bretonaire
Materiaal: 100% leer
Kleur: Zwart
Wijdte: Wijdte
Artikelnummer: 115
Even alles nalopen ;)

Succes met de verkopen!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: [firstclasssecondhand.nl] Verkoop blijft uit.

8
Wauw, ontzettend bedankt voor jullie feedback! Het is inderdaad misschien iets te voorbarig om te denken dat we al veel omzet zouden draaien.
Maar er zijn ook nog veel dingen die we moeten veranderen aan de webshop. Jullie feedback zal ons enorm helpen. Nogmaals bedankt.

Gr. Maxime
First Class Second Hand