Mag ik artikelen bestempelen?

1
De tweede klant die dit nu al doet deze maand: proberen zijn "oude" artikel te ruilen voor mijn nieuwe door misbruik te maken van de retourneren-optie. Het geretourneerde exemplaar knalt duidelijk af "versleten en al 5 jaar gebruikt!!!" De oplichter!

Dus zat ik te denken aan stempelen. Ik verkoop voornamelijk knuffels uit bekende series en zo, en elk van die knuffels heeft zo'n label eraan waarop staat dat ie officieel van een merk is. Dit zijn die typische stoffen labels die er niet afgehaald worden (ze zitten vrijwel op alle originele knuffels in de wereld) vast gestikt.) Voorbeeld van zo'n label:

http://d310a9hpolx59w.cloudfront.net/pr ... iginal.JPG

Maar mag dat? Mag ik een unieke "stempel" maken op de achterkant van deze label (een stempel van bijvoorbeeld een klein klavertje) of zo en dan op deze labels "stempelen"? Zo is het veel makkelijker voor mij om te bewijzen dat de knuffel van mij komt als een klant hem ooit terug wil sturen/ruilen.

Zo ja, moet de stempel dan afwasbaar zijn?

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

3
Als het continue dezelfde klant is zou ik gewoon persoonlijk nog verbieden dat er geruild kan worden. Of het officieel mag weet ik niet, daar kunnen anderen je misschien mee helpen.

Maar mensen die duidelijk misbruik maken van de situatie, die mag je echt wel weigeren. Ze kunnen je zwart maken dat ze willen, maar ze vallen zelf echt wel een keer door de mand.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

4
je zou ook een nummer op het label kunnen stempelen. Elke klant krijgt zo een uniek nummer. Komt het nummer niet overeen dan is het niet jouw knuffel. Administratief iets meer werk, maar je bent wel van het probleem af
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

5
Ik zou niet weten waarom niet.

Maar doe het stieken. Kennissen van mij verkopen (o.a.) dure UVB lampen. Die lampen geven naar +/- een half jaar geen UVB meer af en kunnen dan met het vuilnis mee. Ondanks dat ze nog wel gewoon licht geven. Gebeurd vaak dat mensen via de webwinkel een UVB lamp kochten en dan verwisselde met de oude, geen UVB meer gevende, lamp.

Helaas pindakaas de lampen waren gemerkt. Dus fraudeurs liepen tegen de lamp. (pun intended)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

6
Vind die suggestie van jaap wel erg goed. Ik kan me indenken dat als je bv het label gaat inknippen, dat klanten hier ook problemen mee kunnen hebben (beschadiging?). Een klein stempeltje met een cijfer ergens onderaan het label, onopvallend is denk ik toch wel een goede oplossing. Denk dat ook weinig klanten dit gaan merken. Vooral als je het op zo'n manier stempelt zodat het lijkt alsof het erop hoort.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

7
Toch kan ik mij voorstellen dat als die dingen inderdaad exclusief e.d. zijn mensen niet echt op zo´n stempel zitten te wachten, een stuk afknippen zou ik al helemaal niet doen.

Misschien kan je iets erop stempelen met van die ´onzichtbare´ inkt die opgloeit wanneer je er met ultraviolet licht overheen gaat. Beste van twee werelden. Valt niet op, en toch je eigen kenmerk.

Edit: tada!

http://www.maxmax.com/aUVBlueInvisibleInks.htm
http://www.blacklightworld.com/hand_stamping_kits.htm
http://www.amazon.com/Invisible-Ink-Bla ... B0068BP61S

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

10
TiaID schreef:houd er dan wel rekening mee dat ook na wassen van de knuffel de stempel er dan nog wel op dient te staan.
Juist wel. Na het wassen moet de stempel weg zijn, dan mag de knuffel niet meer retour gestuurd.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

11
henk-k schreef:
TiaID schreef:houd er dan wel rekening mee dat ook na wassen van de knuffel de stempel er dan nog wel op dient te staan.
Juist wel. Na het wassen moet de stempel weg zijn, dan mag de knuffel niet meer retour gestuurd.
Sowieso vind ik iemand heel erg asociaal dat als je een knuffel retour stuurt terwijl je hem gewassen hebt! Tenzij de knuffel gewassen KAN/MAG worden (zo'n waslabel heeft) en na 1x in diggelen ligt en na foto's retour gestuurd wordt bijv. Ik noem maar iets, maar jeetje er worden vandaag de dag handelingen verricht die je vroeger niet in je hoofd haalde!

Waarom? Omdat een webshop anoniem kan zijn. Vroeger ging je echt geen afgekloven knuffel, waar je hem gekocht had, echt niet terug brengen, tenzij je graag voor Jan Piep wilde staan.

Begrijpen jullie mijn punt? (als het niet begrepen wordt, jammer dan).

En er zijn in mijn huishouden wat knuffels gewassen en het viel altijd wel mee hoe ze eruit kwamen.

Maar is het niet zo dat Media Markt niet daarom een idiote retourregel heeft ingelast? Bedoel je mag wel een scheerapparaat kopen, maar NOOIT meer retour sturen (of hij nu nog in de verpakking zit of niet, maakt niet uit) vanwege de hygiëneregel. En ja als het apparaat niet werkt moet hij gewoon retour, zo simpel is dat.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

13
TiaID schreef:houd er dan wel rekening mee dat ook na wassen van de knuffel de stempel er dan nog wel op dient te staan.
Juist wel. Na het wassen moet de stempel weg zijn, dan mag de knuffel niet meer retour gestuurd.[/quote]



Klopt niet bij nagedacht ;-)

Maar ook ik vind het asociaal dat er dingen na het wassen alsnog retour wordt gestuurd ...

Mijn fout dacht niet helder na ;-)


Idd gewoon stempelen .... stempel weg .. geen retour
Muurstickers & Sjablonen

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

14
PaulG schreef:
En ja als het apparaat niet werkt moet hij gewoon retour, zo simpel is dat.
Dat heet geen retourrecht maar garantie.
Ja dat klopt sorry! Maar toch je moet er dus dan maar bij Media Markt een stom verhaal ophangen, probleem is dat zij hun garantiebepaling zo ingesteld hebben dat je er aan vast blijft hangen (fabrikant/leverancier moet aangeven of het echt klopt dat hij stuk is of dat er wat mee is). Dus je kunt het alleen nog retoursturen als je Thuiswinkel.org/Consumentenbond en al dat inschakelt.

Wanneer ploft zoiets niet gewoon? Aangezien ze de regels behoorlijk aan hun laars lappen.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

15
Zyra schreef: Ja dat klopt sorry! Maar toch je moet er dus dan maar bij Media Markt een stom verhaal ophangen, probleem is dat zij hun garantiebepaling zo ingesteld hebben dat je er aan vast blijft hangen (fabrikant/leverancier moet aangeven of het echt klopt dat hij stuk is of dat er wat mee is). Dus je kunt het alleen nog retoursturen als je Thuiswinkel.org/Consumentenbond en al dat inschakelt.

Wanneer ploft zoiets niet gewoon? Aangezien ze de regels behoorlijk aan hun laars lappen.
Er zijn heel veel grote webwinkels die de wet aan hun laars lappen. Zoals het hun uitkomt. Zo heeft Wehkamp bv het grapje dat als je artikel stukgaat je zelf de fabrikant moet bellen en het met hun mag regelen. Pas als je met de wet gaat wapperen mag je het naar hun retour sturen. Of Ecco die weigert de verzendkosten terug te sturen. Zo zijn er nog zoveel meer echt niet alleen media markt.

Komen de grote ermee weg of wordt deze wet niet gehandhaafd? Allebei. Niemand begint toch een rechtzaak voor de verzendkosten. Alleen hier op het webwinkel forum krijgen mensen een stuip als adresgegeven bv niet via een SSL verbinding gaat. Alsof mensen dit niet zelf al jaren geleden zelf op het internet gezet hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

16
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef: Ja dat klopt sorry! Maar toch je moet er dus dan maar bij Media Markt een stom verhaal ophangen, probleem is dat zij hun garantiebepaling zo ingesteld hebben dat je er aan vast blijft hangen (fabrikant/leverancier moet aangeven of het echt klopt dat hij stuk is of dat er wat mee is). Dus je kunt het alleen nog retoursturen als je Thuiswinkel.org/Consumentenbond en al dat inschakelt.

Wanneer ploft zoiets niet gewoon? Aangezien ze de regels behoorlijk aan hun laars lappen.
Er zijn heel veel grote webwinkels die de wet aan hun laars lappen. Zoals het hun uitkomt. Zo heeft Wehkamp bv het grapje dat als je artikel stukgaat je zelf de fabrikant moet bellen en het met hun mag regelen. Pas als je met de wet gaat wapperen mag je het naar hun retour sturen. Of Ecco die weigert de verzendkosten terug te sturen. Zo zijn er nog zoveel meer echt niet alleen media markt.

Komen de grote ermee weg of wordt deze wet niet gehandhaafd? Allebei. Niemand begint toch een rechtzaak voor de verzendkosten. Alleen hier op het webwinkel forum krijgen mensen een stuip als adresgegeven bv niet via een SSL verbinding gaat. Alsof mensen dit niet zelf al jaren geleden zelf op het internet gezet hebben.
Ik weet dat het er nog meer zijn, maar Media Markt EN Saturn spannen wel de kroon met dat stupide gedoe. Het is eigenlijk te zotte dat pas een rechter erbij moet komen wil dan gekeken worden of een bedrijf wel voldoet aan de wet. Sta jij je belastingcenten niet op tijd af heb je gelazer aan je broek, boete hier en boete daar. Maar eigenlijk kan iedereen maar doen en laten wat hij wil, want pas als mensen gaan zeuren dan worden stappen ondernomen.

Typisch Nederlands of typisch menselijk gedrag, waarvan altijd weer de goede onder de slechte moeten lijden. En jaren geleden keek ik al naar webshops of zij SSL-certificaat hadden of niet. Maar het maakt toch niet uit, niets is meer veilig. Zelfs in je eigen huis met de huistelefoon, telefoneren is niet eens meer veilig.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

17
Zelfs als er mensen zijn die klagen gebeurd er niks. De wet 'koop op afstand' word gewoon niet gehandhaafd. En dan kan het net zo goed geen wet zijn.

Zat net ff te kijken bij mini-in-the-box
MiniInTheBox artikelen zonder kwaliteitsgebreken komen in aanmerking voor voor terugbetaling tot 85% van de artikelprijs binnen 30 dagen na het ontvangen van uw bestelling. De resterende 15% zal worden ingehouden als herbevoorradingskosten. Geretourneerde artikelen moet in nieuwe staat verkeren met de originele verpakking
Ook niet echt een kleine speler
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

20
libertes schreef:Als je duidelijk ziet dat de knuffel 5 jaar oud is, dan kun je op basis daarvan het retour toch weigeren? Je moet wel bewijzen dat dit niet het geval was bij levering, maar als je zeker weet dat de knuffel zo niet is toegestuurd dan zal geen rechter je ongelijk geven...
Is het fijne van zo'n stempel niet gewoon dat je daardoor geen bloedirritante welles-nietes discussie hebt. Ik bedoel je kan zo'n knuffel onmogelijk op vijf jaar oud dateren, en uiteindelijk wordt het dan jouw woord tegen het zijne.

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

21
nescioo schreef:
libertes schreef:Als je duidelijk ziet dat de knuffel 5 jaar oud is, dan kun je op basis daarvan het retour toch weigeren? Je moet wel bewijzen dat dit niet het geval was bij levering, maar als je zeker weet dat de knuffel zo niet is toegestuurd dan zal geen rechter je ongelijk geven...
Is het fijne van zo'n stempel niet gewoon dat je daardoor geen bloedirritante welles-nietes discussie hebt. Ik bedoel je kan zo'n knuffel onmogelijk op vijf jaar oud dateren, en uiteindelijk wordt het dan jouw woord tegen het zijne.
Inderdaad en dan moet er een rechter bijkomen etc. Blijkbaar vinden sommige mensen het belangrijk om knuffels na zoveel jaar te "vernieuwen".

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

22
Klopt, maar in deze gevallen is het wel de klant die de rechtzaak moet starten. Ik ben de laatste die zegt dat de klant geen koning is, maar fraude vanuit de klant hoef je natuurlijk niet te pikken. Verder kan dat ook een voordeel zijn wanneer je aangesloten bent bij een keurmerk op geschillencommissie, je hoeft dan niet via de rechter, maar de geschillencommissie kan een uitspraak doen. Je zit dan niet steeds met welles, nietes. Dit neemt natuurlijk niet weg dat een stempel in de toekomst niet verstandig is. Verder, zitten er geen kaartjes aan de knuffel? Je mag ook gewoon eisen dat de kaartjes niet verwijderd worden. Dat is immers niet nodig om het product te proberen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

23
Lolo schreef:Die onzichtbare inkt is wel een goed idee. Ik ga even kijken waar ze het te koop hebben in NL want ik zou het niet weten.
Ik heb naar aanleiding van dit topic UV stiften van Edding gehaald bij Conrad.nl tezamen met een UV TL-armatuurtje. Werkt goed :)

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

24
Ik denk dat rommelen met stiften en UV-lampjes, stukjes van etiketten afknippen of stempelen allemaal eerlijk gezegd vrij zinloos is als 'klanten' echt ter kwader trouw zijn. Dat worden dan discussies als 'dat is niet waar' en 'misschien ben je de mijne vergeten te stempelen' of 'ik zweer dat er geen stempel op stond'.

Ik weet natuurlijk niet precies wat voor soort knuffels je verkoopt maar ik neem aan dat ze van stof zijn? In dat geval zou ik, net als te doen gebruikelijk in de kledingbranche, er zo'n kaartje inschieten (even in google "prijskaartje pistool voor kleding" zoeken). En ruilen of retourneren kan alleen als dat kaartje er nog aanzit.
GP batterijen snel en voordelig bij u thuis: M-battery

Re: Mag ik artikelen bestempelen?

25
Ik zou de betreffende klant gewoon geld teruggeven en op je eigen "zwarte lijst" zetten. Dit soort type klanten blijf je houden en zullen ook met voorzorgsmaatregelen nog de nodige "hoofdpijn" opleveren. Daarbij is het een hoop negativiteit en helemaal uitsluiten kan toch niet.

De laatste reactie om met een soort kledingpistool vind ik tot nu toe de beste. Dit zie je ook vaak met kleding uit winkels, het is iets.