Re: Bèta testers SendCloud gezocht

61
Je snapt er volgens mij helemaal niks van, het gaat verder dan even naar het postkantoor rijden en een paar euro meer betalen wat voor sommige mensen met veel pakketen direct (tientale) euro's meer is.

Daarnaast moet je ook denken aan de klantenservice, administratie, track&trace en nog een heel aantal zaken wat daarbij mee speelt.

Als je een bedrijf hebt waar iedereen afhankelijk van je is dan moet je zorgen dat je het goed op orde is.
Overmacht vind ik dan erg makkelijk en dan kunnen alle jongens van de hosting partijen wel zeggen van, ja altijd dat gezeur en het kan voorkomen.

Niet dus, het is anno 2013 dit mag niet meer gebeuren gelukkig gebeurd het bijna nooit.
Maar elke keer is te veel en zijn legio mogelijkheden om dit probleem te voorkomen.

Re: Bèta testers SendCloud gezocht

62
Dennis02 schreef:Je snapt er volgens mij helemaal niks van, het gaat verder dan even naar het postkantoor rijden en een paar euro meer betalen wat voor sommige mensen met veel pakketen direct (tientale) euro's meer is.
Dan hoop ik dat je minder dan 5 euro per pakket betaalt. Anders is SendCloud niet de beste partner voor je.

Raar overigens dat "Cloud" in SendCloud kennelijk niet verwijst naar cloud computing. What's in a name.

Re: Bèta testers SendCloud gezocht

63
Ward: Ik denk dat je cloud niet helemaal helder hebt. Op Wikipedia staat dit wel mooi omschreven (maar er zijn vele definities van): http://nl.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing

Dennis02: Als je echt denkt dat dit soort zaken te voorkomen zijn en niet meer mogen, vooral voor dit soort bedragen (maar ook ongeacht dit bedrag), dan vrees ik dat dit niet matcht met de realiteit. Ook heb je altijd te maken met het menselijk aspect. Dit is nooit perfect!

Re: Bèta testers SendCloud gezocht

64
PEOquick schreef:Ward: Ik denk dat je cloud niet helemaal helder hebt. Op Wikipedia staat dit wel mooi omschreven (maar er zijn vele definities van): http://nl.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing
En de oudste daarvan gaat over packet switching naar servers elders in de cloud...

Maar ik heb ze sowieso niet op een rijtje. Ik zou namelijk nooit een datacenter bouwen pal naast een van de drukst bezochte vliegvelden van Europa. Een vliegramp legt dan meteen allerlei andere kritieke services plat.

Overigens gaat dit topic eigenlijk over bètatests, dus kunnen we allemaal iets leren van deze onbedoelde stresstest.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bèta testers SendCloud gezocht

66
Dennis02 schreef:Je snapt er volgens mij helemaal niks van, het gaat verder dan even naar het postkantoor rijden en een paar euro meer betalen wat voor sommige mensen met veel pakketen direct (tientale) euro's meer is.

Daarnaast moet je ook denken aan de klantenservice, administratie, track&trace en nog een heel aantal zaken wat daarbij mee speelt.

Als je een bedrijf hebt waar iedereen afhankelijk van je is dan moet je zorgen dat je het goed op orde is.
Overmacht vind ik dan erg makkelijk en dan kunnen alle jongens van de hosting partijen wel zeggen van, ja altijd dat gezeur en het kan voorkomen.

Niet dus, het is anno 2013 dit mag niet meer gebeuren gelukkig gebeurd het bijna nooit.
Maar elke keer is te veel en zijn legio mogelijkheden om dit probleem te voorkomen.
Nou ik weet exact wel wat het inhoud, aan zowel de hosting kant als cloud aanbieder en als webwinkel eigenaar.

Overmacht blijf je ondanks de beste wil altijd houden, ik heb al hele datacenters offline zien gaan welke alles redundant hebben. Er zijn altijd overmacht situaties.

Cloud of niet, een simpele ssl corruptie en je applicatie werkt niet meer al draait het over 15 datacenters.
de ene storing is gewoon sneller opgelost als de andere.

Ik zie je hier enkel constant klagen, en gezien de tarieven van sendcloud ben je geen grote verzender a xx(x) per dag anders had je wel een andere goedkopere vervoerder oplossing.

In dit geval was je oplossing: in de auto stappen en pakketten wegbrengen en die paar euro verlies pakken die je normaal winst draait. Dat is helaas het relaas van een ondernemer.. some you win, some you lose.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Bèta testers SendCloud gezocht

69
Beste allemaal,

We hebben op dit moment te maken met een DDOS aanval. Het is de tweede keer in een maand dat er problemen zijn met onze hosting. We zijn druk bezig om te zoeken naar alternatieven, echter een complete omgeving volledig migreren heeft tijd nodig. We willen naar een opstelling toe waar er minimaal redundantie is in twee datacentra. Dit zal downtime bijna onmogelijk maken. In ieder geval onze excuses voor het ontstane ongemak. We proberen er alles aan te doen om de service weer te herstellen. We houden jullie op de hoogte via het forum & twitter.

Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/92371/groot- ... anval.html
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.

Re: Bèta testers SendCloud gezocht

70
Is het misschien een idee om, zoals bij Parcelware van PostNL, een desktop-versie te bouwen? Dan kun je tijdens downtime zendingen voorbereiden — ook wanneer SendCloud wel up is maar je eigen internetverbinding eruit ligt.