Op zoek naar gestopte of failliete webwinkels

1
Voor een onderzoek (n.a.v. Shopping 2020) is de werkgroep daar op zoek naar webwinkeliers die mee willen werken aan een kort telefonisch interview. Doel is om meer inzicht te krijgen welke factoren van invloed zijn op de overlevings- en groeikansen van webwinkels in verschillende ontwikkelingsstadia en welke maatregelen genomen kunnen worden op bedrijfs-, sector- en nationaal niveau om (startende) webwinkels een betere slagingskans te geven.

Ben jij gestopt, of ken je een webwinkelier die gestopt is en mee zou willen werken aan dit onderzoek? Laat even van je horen!
Nu op mijn weblogs:

Re: Op zoek naar gestopte of failliete webwinkels

2
Beetje cross-posting, zie ook hier: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php? ... 162#p63162 :)

Ik heb nog enkele aanbiedingen in mijn inbox zitten waar ik nog niet aan toe gekomen ben om op te reageren. Mijn excuses als je mij een berichtje gestuurd heb maar nog geen reactie gehad had. Ik heb overigens het idee dat met name succesvolle webwinkels gereageerd hebben op mijn bericht. Qua succesvolle webwinkels hebben we al voldoende interviews afgenomen.

Nog even kleine toelichting; Van de KVK hadden we een lijst gekregen met webwinkels die gestopt waren. We hoopten dat we daar voldoende deelnemers uit zouden kunnen halen, zodoende dat ik op 10 oktober met name vroeg naar succesvolle webwinkels. Het bleek dat vrij weinig (namelijk; geen) van de ondernemers op het lijstje van de KVK daadwerkelijk een goed interview wilde afgeven. Nu hebben we dus opeens weer te kort aan webwinkels die gestopt zijn.

Re: Op zoek naar gestopte of failliete webwinkels

3
Wouter Hol schreef: Nog even kleine toelichting; Van de KVK hadden we een lijst gekregen met webwinkels die gestopt waren. We hoopten dat we daar voldoende deelnemers uit zouden kunnen halen, zodoende dat ik op 10 oktober met name vroeg naar succesvolle webwinkels.
Begrijp ik dat nu goed dat zelfs als je gestopt bent met je onderneming de KvK nog steeds prive gegevens verkoopt/weggeeft zodat je ongevraagd lastig gevallen kan worden?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Op zoek naar gestopte of failliete webwinkels

4
Het Varaantje schreef: Begrijp ik dat nu goed dat zelfs als je gestopt bent met je onderneming de KvK nog steeds prive gegevens verkoopt/weggeeft zodat je ongevraagd lastig gevallen kan worden?
Beetje offtopic, maar ja. Denk dat je daarin gelijk hebt. En uit het bericht van Wouter zie je gelijk hoeveel mensen dit waarderen. Vrijwel niemand. ;-)
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar gestopte of failliete webwinkels

5
Dirkjan schreef: En uit het bericht van Wouter zie je gelijk hoeveel mensen dit waarderen. Vrijwel niemand. ;-)
Ik gok zomaar dat het niet kwam omdat de gegevens van de KVK kwamen maar omdat de meeste mensen niet graag praten over faillissement en de redenen daarachter.

Overigens werkt de KVK zelf mee met het onderzoek en zijn de gegevens, in ons geval althans, niet 'verkocht' of 'weggegeven' aan een andere partij. Overigens is het geen geheim dat je gegevens door de KVK doorverkocht worden, dus om daar nou stampij over te maken lijkt mij niet relevant?

Re: Op zoek naar gestopte of failliete webwinkels

6
Wouter Hol schreef:
Dirkjan schreef: En uit het bericht van Wouter zie je gelijk hoeveel mensen dit waarderen. Vrijwel niemand. ;-)
Ik gok zomaar dat het niet kwam omdat de gegevens van de KVK kwamen maar omdat de meeste mensen niet graag praten over faillissement en de redenen daarachter.

Overigens werkt de KVK zelf mee met het onderzoek en zijn de gegevens, in ons geval althans, niet 'verkocht' of 'weggegeven' aan een andere partij. Overigens is het geen geheim dat je gegevens door de KVK doorverkocht worden, dus om daar nou stampij over te maken lijkt mij niet relevant?
Wel als een DMI blokkade hebt. En op het moment dat je gestopt bent dat lijkt me dat de KvK al helemaal niks meer met je gegevens te maken hebt. Je kan het stampij maken noemen maar er is nueenmaal iets dat heet 'privacy wetgeving'. Hoe zou jij het vinden als ik je zometeen even bel of je misshien mee wil doen aan een enquete over je ervaringen met verschillende soorten broodbeleg? Dat stuur ik je meteen even een stapel folders toe en mail ik je nog een paar keer ter herinnering of je de enquette al terug gestuurd heb?

Ik verkoop je gegeven ook nog even door aan 50 andere bedrijven. Verdien ik een euro. Wil je dat niet?

Nouja zeg wat een stampij maak je. Je kan toch gewoon 50 keer zeggen dat je geen interesse hebt?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]