parcel international

1
Hebben er mensen hier ervaring met parcel international? Ik had een zending bij ze geboekt van 28 euro (pakket van 30 x 22 x 12 cm) maar ik kreeg een factuur van 60 euro. Er zaten toeslagen bij van o.a. 'retourzendingen voorschot provisie', 'retourzendingen btw' en 'retourzendingen brandstof toeslag'.

Komt dit vaker voor en klopt dit allemaal wel?

Re: parcel international

3
Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met PI, de toeslagen die men in rekening brengt zijn vreemd. Ik noem ze maar 'eikeltjes toeslag'. Ook de pick-up van de vervoerder liep met regelmaat in de soep.

Als jouw zending niet retour is gekomen, kun je proberen te reclameren. Verder raad ik je aan om een andere tussenpersoon te zoeken.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: parcel international

4
Heel erg bedankt voor jullie reactie. Naar mijn weten is het pakket niet retour geweest en direct hierheen gekomen. Ik ga het navragen.

Kunnen jullie tussenpersonen aanraden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: parcel international

5
Ik heb gebeld met PI, het heet retourzending maar dat betekent niet dat het pakket teruggestuurd is geweest, dat is gewoon de naam die ze voor zendingen hanteren (vreemd). De andere kosten zijn import kosten. Btw kan ik terugvragen.

Ik neem aan dat dat vaker voorkomt bij importeren en dat dit geen fout is van PI (dat hebben ze mij in ieder geval verteld, en dat kan kloppen). Ik heb eerder btw betaald over geïmporteerde goederen. Ik vind het wel veel geld, 60 euro om een pakketje sieraden naar Nederland te krijgen... :|