Brievenbuspost of toch pakket?

1
Hallo allemaal,

Ben hier nieuw maar hoop dat iemand van jullie me kan helpen. Ik ga sieraden online verkopen. De pakketjes zijn zo klein dat ze door de bus passen. Ik zit zelf aan TNT parcelware te denken (online programma, om de verzendstickers te printen en automatisch te betalen) maar krijg geen zinnig antwoord van TNT. Moet u maar op onze site kijken! Pff...
Hoe versturen de andere winkels kleine pakketjes? Als brievenbuspost maar dan aangetekend? Of wel voor het bedrag van 6,75? Is het verstandig het verzekerd te versturen? Inkoopspijs van de sieraden zijn erg laag (2 euro) Hoor hetgraag! Groetjes Manon

2
Hoge verzendkosten zijn voor veel (potentiële) kopers een reden om af te haken. Als je deze kunt drukken, dus door in dit geval het per brievenbuspost te versturen, dan moet je dat zeker doen. Stel 1 op de 50 komt niet aan, dan moet je dat risico maar voor lief nemen.

Voor brievenbuspost zou ik gewoon een rol zakelijke postzegels kopen. Als je voor 15 euro frankeerwaarde tegelijk verstuurt, kun je korting krijgen via partijenpost (moet je een klant nr. aanvragen).

Voor pakketpost kun je vanaf 250 pakjes per jaar een contract aanvragen (meen ik), dan wordt het iets goedkoper, maar wil je minder dan 5 euro betalen, dan zit je aan 3000 pakjes per jaar.

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

3
Hoe versturen de andere winkels kleine pakketjes? Als brievenbuspost maar dan aangetekend? Of wel voor het bedrag van 6,75? Is het verstandig het verzekerd te versturen? Inkoopspijs van de sieraden zijn erg laag (2 euro) Hoor hetgraag! Groetjes Manon[/quote]

Sieraden passen in 99% van alle gevallen in een envelop, dit kost nog geen 2,5 euro, laat de klant de keuze maken verzekerd verzenden of niet en reken hier dan het extra bedrag voor.
6,75 is echt niet nodig, dit doen andere ook niet.
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.

4
Bedankt vor jullie hulp. Als ik dan toch netjes een zegel wil met adres. Dan doe je dat gewoon in Word?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Als je er geen software voor hebt, koop dan een paar vellen etiketten, typ in Word het adres, uitprinten, op de enveloppe plakken, plak er een paar postzegels bij en klaar ;)

6
blijfvitaal, waarom zou een klant het verzekerd willen verzenden en extra willen betalen?
Klant betaald toch alleen als het pakket aankomt.
Als het niet aankomt, is het niet het probleem van de klant.

7
veke schreef:blijfvitaal, waarom zou een klant het verzekerd willen verzenden en extra willen betalen?
Klant betaald toch alleen als het pakket aankomt.
Als het niet aankomt, is het niet het probleem van de klant.
Dat weet jij, dat weet ik... maar je moest eens weten hoeveel klanten dat niet weten...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

8
Kan dit ook klanten afschrikken?
Als ze lezen dat ze best verzekerd laten opsturen, maar uiteindelijk niet zoveel transportkosten willen betalen.
Gaan ze misschien ook niet de neiging hebben om het gewoon (zonder verzekering) te laten aankomen.

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

9
Meestal per brievenbus post in een noppen envelope als de grootte ervan het toelaat, en anders een passend plat doosje, of toch als pakketje.
Men hoeft geen verzendkosten te betalen (dat is een extra service, een extraatje).

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

10
Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraagje die hierbij past. Mijn webwinkel gaat binnenkort ook open en ik vroeg me af hoe jullie de producten verzenden. Krijg je je product van de leverancier in pakket aangeleverd? en zo ja, 'plakken' jullie daar dan gewoon je envelop met factuur enzo op?
Of verzenden jullie de producten in een zelf gekochte pakketdoos?
Ik ben misschien een beetje vaag in mn vraag, maar ik zou dus graag willen weten of ik dozen moet kopen om mijn producten te verzenden en waar ik de informatie (zoals bv factuur) moet laten.

Alvast bedankt!

Groeten,
Hester

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

13
Daar staat toch meestal de naam van het artikel en of fabrikant op gedrukt. Bovendien zit er vaak dikke tape op (soms ook bedrukt). Ik hergebruik zelden dozen, omdat ik het niet zo representatief vind. Dus gebruik ik gewoon een neutrale nette doos.

Omdat het voornamelijk naar particulieren gaat, krijgen ze de factuur als orderbevestiging automatisch per e-mail. De pakbon gaat mee in de doos. Soms in de doos zelf, omdat er een adreslabel op gaat, soms (bij brievenbuspost) in een vensterenveloppe.

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

14
Wij verzenden ook in nieuwe dozen, de dozen van de groothandel zijn volgens mij al tig keer hergebruikt dus dat is geen optie.

Wij verkopen meestal zonder factuur, als we aan bedrijven ed. leveren gaat de factuur apart over de post. De pakbon gaat in de doos, samen met een visitekaartje en/of flyer.
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

16
Zilliontoys schreef:[..]
Wij verkopen meestal zonder factuur
[..]
Dat is dan weer géén slim plan :roll:
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

17
A. Loomans schreef:
Zilliontoys schreef:[..]
Wij verkopen meestal zonder factuur
[..]
Dat is dan weer géén slim plan :roll:
Waarom niet? Als wij bestellingen versturen hebben mensen al betaald, dan hoeft er toch geen factuur achteraan?
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com

Re: Brievenbuspost of toch pakket?

18
Zilliontoys schreef:Waarom niet? Als wij bestellingen versturen hebben mensen al betaald, dan hoeft er toch geen factuur achteraan?
Als ik iets koop wil ik altijd een factuur. Zowel privé als (verplicht zelfs) zakelijk. En vergis je niet, ook speelgoed wordt soms zakelijk gekocht. Wat is de moeite om na een bestelling een e-mail te sturen (of met een factuur in de bijlage) die kan worden uitgeprint als factuur?
Nu op mijn weblogs: