Wat met retours van foute adressen

1
Het komt steeds meer en meer voor: klanten die vergeten een busnummer op te geven, of zich zelfs gewoon van huisnummer vergissen!

Aangezien ik altijd met tracking verzend gaat dit standaard retour omdat de postbode verplicht is af te leveren op het juiste adres, en dus komt dit terug als "adres niet volledig", ook al zouden er in een appartementshal maar drie bussen zijn en staat de naam van de klant op de bus... de meeste postbodes sturen dan retour...

Klanten komen dan uit de lucht vallen, en zeggen eerst dat alles correct is, maar na twee keer vragen komt er toch een busnummer uit de lucht vallen.

En dan verwachten ze dat nog voor de retour terug bij mij komt om de bestelling opnieuw te verzenden!

Hoe reageren hier de meesten op? Botweg de order annuleren en terugbetalen en dit aanzien als een retour binnen bedenktermijn? Of telkens maar weer de klantvriendelijkheid laten zegevieren en de extra verpakkings- en verzendkosten uit eigen zak betalen om opnieuw te verzenden?

Re: Wat met retours van foute adressen

3
Het is van belang dat bij het invoeren van de gegevens dit aspect erg duidelijk wordt gemaakt. Hierdoor heeft de klant het al een keer voorbij zien komen en kun jij aantonen dat je het voor het definitief doorvoeren van de order dit al gemeld hebt aan de klant.

Plus ik zou dit ook vermelden in je algemene voorwaarden. Zo maak je het voor jezelf makkelijker!

Succes!
DkrsWeb Development creërt een professionle website of webwinkel op maat. | Zoekmachine Optimalisatie voor betere vindbaarheid op Google!

Re: Wat met retours van foute adressen

4
Wat schiet je er mee op om de bestelling te annuleren? Je hebt de kosten al gemaakt.

Ik ga er van uit dat je producten meer marge hebben dan 2x de verzendkosten. Dan kun je het toch gewoon makkelijk opnieuw verzenden, en genoegen nemen met mindere marge?

Om je klant 1: boos te maken en 2: marge weg te gooien waar je het hebt kunnen pakken
lijkt mij erg dom.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.