Duplicate content

1
Hebben jullie ervaring met "duplicate content " ?
Zodra mijn website online is ben ik toch van plan een interessante tekst + info over het produkt op een 100 tal websites te krijgen ivm met mijn website. (verspreid over enkele maanden)
En zal deze tekst misschien ook hier en daar herhaald worden op mijn site.
Maar als je dan 100 keer dezelfde tekst aan deze websites geeft, dan ziet google dat als duplicate content.
Nu zeggen sommige dat je alleen de eerste zinnen wat moet aanpassen en de titel+description.
En hoeveel moet je dan aanpassen?
Is enkele woorden genoeg?
Ze zeggen ook als jouw artikel op een pagina staat, waar toch ook al een andere teks bij opstaat, dat het dan toch al niet meer duplicaat is.

dus laat de discussie maar losbarsten ;-)

Re: duplicate content

2
veke schreef:Hebben jullie ervaring met "duplicate content " ?
Gelukkig niet zo veel, in ieder geval zeer weinig op de manier zoals je hieronder beschrijft.
veke schreef:Zodra mijn website online is ben ik toch van plan een interessante tekst + info over het produkt op een 100 tal websites te krijgen ivm met mijn website. (verspreid over enkele maanden) En zal deze tekst misschien ook hier en daar herhaald worden op mijn site.
Bijzonder dat je het een interessante tekst durft te noemen maar laat ik je eerst eens vragen: Wat is je doel hiermee precies? Want dat beschrijf je nog niet. Is het om PR te krijgen? Er zijn online veel persberichten websites die het prima vinden als je een persbericht publiceert die al ergens anders staat. Soms moet je ervoor betalen en in dat geval vinden ze het zeker oké. Google doet hier meestal weinig mee.

Als het is voor redacties van websites dan zou ik hier nog eens goed over nadenken. Ik zou me nl. echt bedrogen voelen als ik een tekst kreeg opgestuurd naar bijv. webwinkelweblog.nl of gepost op dit forum, en ik kom erachter dat dit al flink hergebruikt materiaal is. Als ik de tekst letterlijk op andere websites tegenkom zal ik het in ieder geval zeker verwijderen op mijn websites. Het is niet alleen storend voor zoekmachines maar ook voor mensen. Let maar eens op hoe de ervaren mensen hier reageren als ze vragen tegenkomen die ze eerder al uitgebreid hebben beantwoord op andere fora. Soms flink geirriteerd en als je het mij vraagt; terecht.
veke schreef:Maar als je dan 100 keer dezelfde tekst aan deze websites geeft, dan ziet google dat als duplicate content. Nu zeggen sommige dat je alleen de eerste zinnen wat moet aanpassen en de titel+description.
Allereerst zou ik bedenken wat voor website eigenaren en bezoekers het interessantste is, en dat is het constant herpubliceren van dezelfde tekst ook al niet, maar los daarvan ziet Google het altijd als duplicate content. Als het letterlijk duplicate content is zal hij het zelfs compleet negeren maar soms als je wat woorden aanpast en de pagina een andere titel geeft is het, door alle content om de duplicate content heen, voor Google indexeerbaar. Dat wil niet zeggen dat je compleet van alle problemen af bent. Als 50% hetzelfde is zal Google dit nog herkennen als tekst die hij al eerder tegenkwam en is de kans zeer groot dat de pagina slechter vindbaar is, geen pagerank krijgt, of dat links op de pagina niet worden gecrawled of een lagere waarde meekrijgen. Het is bijv. een van de redenen waarom nieuwe Startpagina.nl paginas tegenwoordig zo slecht indexeren, ook al hebben andere paginas veel nieuwe content, Google ziet het als 'weer meer van hetzelfde...'
veke schreef:En hoeveel moet je dan aanpassen? Is enkele woorden genoeg?
Nogmaals, dit is afhankelijk van je wensen, tijd, budget. Weet je, als je meer budget hebt zou ik je altijd aanraden een tekstschrijver gewoon meerdere versies laten maken, als je meer tijd hebt zou ik je aanraden zelf meer versies te maken of zelf wat meer inspiratie op te doen over meer onderwerpen. Maar goed als je niet anders kan, als dit het is en je hieruit het maximale wilt halen, dan is dit "Your Best Shot?"
veke schreef:Ze zeggen ook als jouw artikel op een pagina staat, waar toch ook al een andere teks bij opstaat, dat het dan toch al niet meer duplicaat is.
Het is niet zo zwart-wit. Wanneer is het volgens jou duplicate? Als het niet meer geindexeerd wordt? Als het geen Pagerank krijgt? Als het niet meer goed in de zoekmachine scoort? Of als een link op een pagina minder waarde meekrijgt? Als webmasters de content herkennen en minder gebruiken? Afhankelijk van je wensen en verwachtingen kan ik hierop beter antwoorden.
Nu op mijn weblogs:

Re: duplicate content

3
Het was vooral bedoeld om hoger te geraken in google.
Was bedoeld om te posten op simpele site die niet relevant zijn aan mijn site.


Voor de relevante site (duurzaam- ecologisch - hout- speelgoed- handgemaakt, ...)waar ik reclame wil maken voor mijn webshop, zal ik wel telkens proberen een originele tekst te maken.

Misschien beter om een deel van de tekst+ beschrijving wat mijn site inhoud doorgeven aan de andere sites (met een link naar mijn site)en de rest van de interessante info op mijn site zetten?

Ik ben nog een beginner in dit alles, alvast bedankt voor de info.

Re: Duplicate content

4
Ik ben momenteel bezig met wat teksten te schrijven over mijn zelfgemaakte produkten.
Nu las ik ergens dit : "Algoritmen van zoekmachines hebben een minimum aantal tekens nodig om te kunnen vaststellen waar de tekst over gaat. Dit minimum is 250 woorden"
Klopt dit?
Zo ja, dan zijn de meeste omschrijving van vele webshops waardeloos, want daar zijn de beschrijvingen meestal onder de 100 woorden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Duplicate content

5
Is niet waar, maar is misschien wel optimaal.

Zoals ik wel vaker tegen mensen zeg; Vindbaarheid is niet iets met regels. Google doet niet aan regels. De meest slecht vindbare pagina wordt gevonden met vijf simpele links. Als het op de voorpagina van CNN, Google.com, MSN.com en Yale.edu staat waarbij alle vijf de websites dezelfde anchortekst gebruiken weet ik zeker dat je in de top tien van Google.com komt als men die zoekterm gebruikt. Ongeacht van het zoekwoord.

Stel dat die website nu 50 woorden heeft, waar het zoekwoord ook al in staat, dan zal dit een enorme boost geven. Als het in de titel staat, nog es een boost en vrijwel zeker een nummer een notitie.

Maar optimaal zijn teksten tussen de 250 en 500 tekens denk ik ja. Dan komt het trefwoord, bij een density van 3-4% voldoende voor en kan Google goed de context bekijken.
Nu op mijn weblogs:

Re: Duplicate content

6
tellen de tekstknoppen aan de bovenkant, onderkant en zijkanten ook mee bij die 250 woorden?

Ik kom momenteel aan gemiddeld 160 woorden per artikel.