Iets onbekends, hoe vind men mijn shop?

1
Goedendag allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee en heb me maar eens aangemeld :D

Nu heb ik wel een vraag mbt mijn eigen te maken webwinkeltje.

Ik wil producten gaan verkopen die vrij nieuw zijn op de Nederlandse markt. Hoe zorg ik er nu voor dat men mijn shopje gaat vinden? Immers, men zoekt er niet naar, de resultaten in AdWords zijn derhalve ook dramatisch te noemen ;) (En nee het zijn geen meesleepbeesten) Het ligt ongeveer in de strekking van houten speelgoed, de concurrentie is moordend als je dat opgeeft voor de Bot lijkt mij...

Groeten,

Meesleepbeest

2
Hier wordt heel veel over gesproken. Ook op dit forum. Het marketing aspect van de webwinkel is zo'n beetje 50% van het succes dus er is geen simpel antwoord op te geven. Wat werkt, is voor iedereen anders maar voor iedereen moeilijk. De een red het met persberichten in lokale huis aan huis krantjes (of met een beetje geluk in landelijke bladen) de ander werkt samen met andere websites, adverteert met banners, heeft succes met Twitter of kent mensen met een ongelofelijk groot facebook account waarop ze het mogen promoten. En anderen redden het weer door simpelweg foldertjes uit te delen, visitekaartjes uit te delen, te netwerken of door in het dorp of stad waar ze wonen enorm veel bekendheid te genereren.

Tja. Hoe kom je nu aan klanten?

3
Dat wordt uitproberen dus voor ons wat het beste gaat werken. We gaan in ieder geval wel van start op meerdere platformen.

Hyve aanmaken
Blog
Startpagina's
En waarschijnlijk adverteren op sites zoals Babyplaats bijvoorbeeld.

Adverteren op Ebay en Marktplaats is wellicht ook wel goed, alleen vind ik dit persoonlijk weer minder professioneel overkomen.

4
Forum's werken heel erg goed... maar vraga wel eerst toestemming aan de admion of mod's van het betreffende forum of je jou URL daar mag posten.

Verden persberichten versturen en aanmelden bij verschillende webwinkelzoekmachine's

ookal krijg je hiervandaan wellicht weinig traffic het zijn wel backlinks.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Als je producten echt zo uniek zijn in Nederland kan je een persbericht schrijven en deze versturen naar de media.

6
Toestemming vragen moet altijd lijkt me, iedereen te vriend houden hé ;)

Echt geheel uniek zijn onze producten niet, echter wel de hoeveelheid keus die wij willen bieden. Het is ook het idee om 't over die boeg te gooien ja :)

7
Misschien zijn de producten voor jou niet uniek maar probeer een USP te vinden... bijvoorbeeld ecologisch verpakt... en zet daar breed op in... of geheel zonder kinderarbeid vervaardigd... ik noem maar een dwarsstraat.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

8
Ja, daar zijn we zeker ook mee bezig. Het lastige is om daar veel conversie op te krijgen daar de zoekresultaten voor de meeste usp's niet zo hoog zijn. Men kent het niet en zoekt er dus ook (nog) niet naar. We zijn zeker wel hoopvol, alleen zal het wat langere tijd vergen, op zich niet echt een ramp.

9
MeeSleepBeest,

Probeer vooral eens 'out-of-the-box' te denken en een afgeleid product te promoten, het wil vaak werken.

Denk eens aan een website die leningen verstrekt, die kan adverteren op:

Auto kopen? Waarom uw dure geld uitgeven, via ons vanaf € 99,- per maand een nieuwe auto.

Dan komt men dus VIA auto kopen binnen, maar sluit men een lening af. Wel is het dan HEEL belangrijk goede landingspagina's te maken om je conversie op niveau te brengen.

Verder is het belangrijk dat ALS je product al NIET bekend is, de mensen die TOCH op je site komen, goed te blijven triggeren met je USP's.

Google ReMarketing is daar een perfecte techniek voor!
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma

10
Houten speelgoed, is iets waar er de laatste jaren een overvloed van webwinkels zijn gekomen.
Wat is er dan zo speciaal?
Groot aanbod is nu ook weer niet echt speciaal.
Er zijn de laatste jaren enkele op de markt met al een groot aanbod.
Ikzelf ga ook in die richting (in 2011), maar ik ontwerp alles zelf.
Dus wel uniek.
Meeste houten speelgoed is massaproductie en op verschillende plaatsen te verkrijgen.

Ben benieuwd wat je gaat aanbieden.
Wanneer ga je online?
Dan kan ik eens kijken of je uniek bent :-)

kijk ook eens op jolena.be, is de snelst groeiende (houten) speelgoedwebwinkel.
Groot aanbod en moderne site.
Probeer wel andere dingen dan hun aan te bieden.

11
Hmmz, volgens woorank hebben ze niet nog echt veel traffic bij jolena. Voor een webwinkel met veel traffic kun je beter bij Liesjes houten speelgoed zijn ;)

En onze merken/producten verkopen ze niet, geen probleem daar.

En wanneer we online zijn, geen idee, als we er klaar voor zijn. We wachten liever tot volgend jaar om puntjes op de i te zetten dan dat we perse voor sinterklaas klaar willen zijn, als dat zo uitkomt.

En uniek zijn onze producten niet, hoogstens nog wat onbekend. Wel uniek is hoe wij het aan willen pakken.

12
weet wel je de grootste omzet hebt van november tot eind december.
tpye jouw kernwoorden maar eens in bij google analytics in.
Dan zie je echt wel een piek.

Liesjes houten speelgoed, staat hoog omdat ze veel reclame maken bij google.
Persoonlijk vind ik die site een beetje te amateurachtig.
Ik denk dat er veel op geklikt word (door de google reclame) maar minder verkoop.

Ben benieuwd wat redelijk onbekend houten speelgoed je op de markt gaat brengen.
Heb het afgelopen jaar al veel bekeken en veel vernieuwend is er niet.

Ikzelf ga op kleine schaal zelf maken (ben houtbewerker).
Zal wat duurder zijn dan de chinezen, maar richt me dan meer op de duurdere/ecologische markt.

13
Klopt wel qua uiterlijk van Liesjes, maar ze verkopen al jaren goed genoeg.

En ik weet wel dat de omzet piek in nov en dec liggen, en daar wil ik dus NIET afhankelijk van zijn. Dat is gewoon een mooi extratje vind ik, dat mag niet de kern zijn. Althans niet bij ons.

Erg leuk dat je het zelf gaat maken, daar zal zeker een leuke markt voor zijn! Als het erg goed gaat zijn wij ook zeker geïnteresseerd naar je assortiment, mocht je het groter aan gaan pakken ;)

15
webwinkelsucces schreef:Probeer eens je website aan te melden bij een vergelijking website. Zoveel valt er volgens mij niet te vergelijken dus je bent snel uniek. :P
Er wordt nog niet heel actief naar dit merk/product gezocht door de massa. Het gaat er dus ook om om dit merk en zijn producten bekender te maken.

16
Je zal er ongetwijfeld over nagedacht hebben hoor, maar ik zit me toch af te vragen.. is dat nou wel zo handig, om een dergelijk produkt te willen verkopen dan? Ik bedoel, als het echt zo onbekend is? Je bent op internet toch gewoon 100% afhankelijkvan wat mensen zoeken in de zoekmachines. Als mensen je produkt niet kennen en er dus niet naar zoeken, hoe moeten ze dan je webhop vinden?

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is geen kritiek. :) Zit me gewoon echt af te vragen hoe je dat aan gaat pakken. Heel veel energie/geld stoppen in promotie?

17
Hoogstwaarschijnlijk door combineren met bekendere artikelen/merken. Kijk het is eigenlijk heel simpel, we gaan voor de lange termijn en zijn geduldig. Wij hoeven niet persé deze decembermaand nog mee te pakken om te kunnen eten. De basis moet solide zijn, en anders gewoon niet, eerder komt de shop er niet. Dus ja, we plannen dit wel ;) En nee we zijn niet van plan om er veel geld in te steken, wel tijd (Ja tijd is uiteindelijk ook geld hé ;) ).

18
meesleepbeest, heb je deze site al uitgeprobeerd?

(we hadden het toch over lolena versus liesjeshoutenspeelgoed)

19
veke schreef:meesleepbeest, heb je deze site al uitgeprobeerd?

(we hadden het toch over lolena versus liesjeshoutenspeelgoed)
Euh... Welke is 'deze' ??

Ik heb trouwens ook een brochure opgevraagt, met dank aan ThomasR meen ik, bij Cleafs. Daar betaal je dus schijnbaar alleen als je ook een verkoop hebt gehad, en dus niet voor elke klik die mensen maken.
Dat vond ik interessant om meer over te weten.

21
Nee, die kende ik nog niet, dank je wel :)

Ik had Woorank gebruikt.

Jolena maakt in ieder geval wel erg goed gebruik van de marketing mogelijkheden volgens Website Grader.

23
Ik denk het niet, het is nou ook niet bepaald om de hoek ;)
Maar wat niet is kan nog komen.

24
Ik denk (let wel: denk) dat je goed moet kijken wat je doelgroep is, kijken hoe je die kunt bereiken en dan bv. een blog starten waarin je steeds schrijft over wat je verkoopt.

In mijn geval is het eenvoudig: ik ben moslima en zit al jaren op grote islam-fora. Ik ben er erg bekend, ook persoonlijk, en heb al enorm veel enthousiaste reacties gehad. Ik ben langzaamaan bezig om wat foto's te geven van het begin van de inhoud van mijn webshop (heb al direct wat verkocht).
Daarnaast ben ik de naam van mijn webshop op Twitter, Facebook etc aan het aanmaken (ook nog een WP-blog en verder ben ik nog even aan het kijken, mss Hyves).
Ik heb nu al aanvragen om op markten (bij bv. lezingen en andere activiteiten) te komen staan zodra ik een completer assortiment heb. Ik heb ook het geluk dat ik vooral bekeerde moslima's heel loyaal zijn en echt wel goed geld willen uitgeven voor de dingen die ik ga verkopen.

Ik ga eerst nog op vakantie en in november gaat de boel ws. definitief online. (Aaaah!)

Maar goed, het is dus belangrijk je doelgroep te definiëren, te kennen en contact mee te maken, al zal het eerst informeel zijn. Succes.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

25
Onze doelgroep is vrij strak afgebakend op dit moment, met opties tot uitbouw naar een bredere doelgroep. We zijn nu dus ook erg naar ons assortiment aan het kijken, en voor welke doelgroep dat geschikt is en of dat dan ook wel goed bij elkaar past.

We zijn inderdaad ook al bezig met het verzamelen van opties. En ik denk voor jou gezien dat er geen misschien aan een Hyve zit, maar dat je het gewoon moet doen! Als je toch al overal zit is het makkelijk om ook je Hyves van content te voorzien. Je bekendheid zal vast wel helpen ;)

Re: Iets onbekends, hoe vind men mijn shop?

26
Hyves en andere social media:

Natuurlijk is dit een eenvoudige gratis manier van adverteren. Echter schuilt hier ook een valkuil in. Het beheren van social media is namelijk een continue proces.

Op het moment dat je een prachtige hyves, twitter en/of facebook in elkaar zet, maar het NIET onderhoud, doet dit meer schade dan goed. Een achterstallige site welke niet bijgehouden wordt, schaadt je naam en reputatie.

Mijn advies is dan ook om je op social media te richten enkel op het moment dat je in staat bent dit attractief te (onder)houden.

Enkel op deze manier is het een waardevolle toevoeging voor je webshop :!:
http://www.100europartijen.nl voor álle partijen! Weten waar u aan toe bent; een prettig gevoel. De waarde van het product bepaalt het aantal!

Hoe webshop vindbaar maken?

27
Op welke zoekwoorden wilt u gevonden worden in Google. U kunt het beste bepalen en onderzoeken op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden in Google. Wat is het hoofd-zoekwoorden waarmee u hoog in Google wilt scoren? Vervolgens richt u zich volledig op het optimaliseren van uw website voor dit zoekwoord. Zodra u de daarbij behorende stappen heeft gevolgd, gaat u pas verder met het optimaliseren van uw website voor andere zoekwoorden.

Stel dat u eigenaar bent van een Sokken Groothandel in de provincie Utrecht.
(raar voorbeeld hè?)

Op welk zoekwoorden zou u dan het liefst gevonden willen worden? Groothandel in sokken? "Sokken groothandel" "Sokken groothandel utrecht"? Dit zijn allemaal woorden die naar alle waarschijnlijkheid de meeste klanten zouden opleveren.

Nu dat gegeven bekent is gaat u leren hoe u uw website beter vindbaar kunt maken in Google op basis van deze hoofdzoekwoorden.

Eerste stap daarbij is zorgen dat er voldoende content op uw website aanwezig is. Het liefst op elke webpagina, maar vooral op de homepage van uw webwinkel. Met content bedoel ik tekstinformatie over uw producten en/of bedrijf.

Hoe bepaalt u wat u voor informatie in de teksten plaatst? Daar komt goed zoekwoord onderzoek bij kijken.
Een hogere positie voor uw webwinkel in Google?
http://websitehogeringoogle.nl/vragen-tips

Re: Iets onbekends, hoe vind men mijn shop?

28
Laat het online gedeelte eens los.

Het is een nieuw product voor Nederland. Ze (de Nederlandse) klanten gaan er niet naar zoeken want het is nog onbekend. Denk aan houten speelgoed?

Eerste stappen lijken mij:
1. Bekend maken dat product bestaat;
2. Vertellen wat het is, hoe het werkt;
3. Vertellen waar het te krijgen is.
Drie boodschappen in je communicatie.

Hoe zou je een nieuw product in Nederland introduceren, dat nog niet bekend is? Hoe worden nu nieuwe producten gelanceerd in Nederland. Voorbeelden: bijdrage aan een goed doel, event organiseren (iets ludieks), adverteren met een afbeelding, product in winkel(s) krijgen en samen met winkel een actie opzetten. Free publicity genereren. Doe aan bartering: geef wat weg aan de redactie van een tijdschrift als ze er een artikeltje aanwijden.