Magento

1
Goedemorgen,

ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen, ik zoek een software voor mijn nieuwe website, mijn interesse is gevallen op Magento. Het is een kleine winkel, plusminus 200 producten.

Ik heb de volgende ruimte tot mijn beschikking :

Webruimte 700MB
Bandbreedte 80GB

en de volgende software is op de server geïnstalleerd:
PHP Wij maken gebruik van PHP versie 5.3.2. Deze versie is als stabiel vrijgegeven en wordt daarom ook door ons gebruikt.
De geinstalleerde versie van PHP heeft support voor o.a GD en een eigen php.ini bestand.
Voor een gedetaileerd overzicht kunt u onze phpinfo() raadplegen.

MySQL Wij hebben versie 5.0.91-community van 's werelds meest populaire open source database MySQL geinstalleerd.
Om uw databases te beheren hebben wij gekozen voor phpMyAdmin 2.11.9.4. U kunt via cPanel phpMyAdmin bereiken.

Ruby on Rails Ruby is een open source programmeertaal waarvan wij versie 1.8.6 draaien. In combinatie met het framework Ruby on Rails kunnen hiermee net zoals PHP webapplicaties geschreven worden.
Wij hebben een aantal vooraf geinstalleerd gems geinstalleerd. Een lijst van deze vooraf geinstalleerde gems kunt u vinden via cPanel waarna u een item genaamd "RubyGems" kunt vinden, hier klikt u op "Show Avaible Ruby Gem(s)".
nu lees ik veel negatieve berichten dat Magento extreem veel ruimte nodig heeft, is het überhaupt mogelijk met mijn pakket Magento te nemen? Hoeveel ruimte neemt dit in beslag? En is het dataverkeer veel hoger dan bij gebruik van andere softwarepakketten? Is iets anders per ongeluk aan te raden?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Re: Magento

2
De ruimte en bandbreedte is voor je magentoshop geen beperking. Magento stel alleen wel specifieke en zware eisen aan de server. Als dit niet goed is ingeregeld (en dat is meestal zo bij de standaard shared hostingpartijen) dan zal Magento wel werken, maar de performance daar onder te lijden hebben.

Mijn advies is om voor Magento altijd een hostingpakket te kiezen wat speciaal is ingericht voor Magento. Daar zijn een aantal prima partijen voor in Nederland.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Magento

3
Arie heeft helemaal gelijk.
Ik heb mijn eigen webshop verhuisd van een standaard platform naar een Magento geoptimaliseerd hostingpakket. De verschillen in prestatie zijn er dan ook wel direct naar. Heb zelf een pakket gekozen bij Nines, aangezien dit een dochterbedrijf is van mijn werkgever.

De laadtijd van mijn website is teruggebracht van 2-3 seconde naar 1 seconde of lager zelfs.
Voor zover mijn kennis reikt is de basisinstallatie van Magento rond de 80-100mb, de database iets van 100 ook, dus een basispakket is vaak al genoeg.

Wat is het adres van je website?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Magento

5
Je gaat de keus van de webwinkelsoftware toch niet laten afhangen van een hostingprovider? Dat is de wereld omdraaien.

Je wilt een webwinkel starten, dus zoek je daar voor jou de beste oplossing voor. Daarna ga je dan op zoek naar een passende provider.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Magento

6
marjolein21 schreef:http://www.sensiva.net ik heb hier een jaarcontract afgeslote, dus als Magento niet kan draaien moet ik een andere web winkel software vinden. Iemand tips, wat na Magento een goede keuze zou zijn?
Hahaha.. Doe je al je keuzes zo als ondernemer? :-) Interessante keuze om dan maar compleet andere software te kiezen omdat je ergens een pakketje van nog geen drie tientjes hebt afgesloten.

Weet je wat de webwinkel ongeveer kosten gaat aan marketing, ontwerp, inkoop en allerlei randzaken als de juridische of logistieke zaken? Want als je al afhaakt bij je eerste keuze om een paar tientjes dan ga je nog heel wat rare sprongen maken denk ik.

Maar goed; een alternatief voor Magento is er zeker. Ik denk dat Virtuemart.net en Zen-Cart het dichtste bij Magento in de buurt komen en op bepaalde vlakken zelfs beter zijn! Afhankelijk van je wensen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Magento

7
Inderdaad een vreemde keus om maar af te zien van Magento omdat je toevallig de hosting provider al gekozen hebt. Magento biedt de leukste mogelijkheden in het standaard pakket. Zen-cart is daarentegen iets stabieler. Ik zou voor Magento gaan, daar heb je denk ik het meeste plezier en gemak van. Gewoon nieuwe provider zoeken. :)

Re: Magento

8
Het is inderdaad een rare keuze om eerst een hostingprovider te kiezen, en in functie daarvan een webshop te kiezen, maar ik zie het wel eens meer gebeuren.

Zen-cart is zeker een goed alternatief voor Magento, werkt zowiezo sneller. en biedt enorm veel functionaliteiten.

Neem eens een kijkje in mijn demowinkel, dan krijg je een indruk van de mogelijkheden.

groetjes,
Fons
U hebt nog slechts enkele dagen om kans te maken op een gratis webwinkel bij
http://www.aresdesign.be