Wel bezoekers, weinig conversie

1
Hoi allemaal!

Ik heb sinds begin Oktober een website waar ik en mijn partner sieraden op verkopen. Nu is het zo dat we per dag ongeveer 100 bezoekers hebben maar bijna geen conversies...

Daarom aan jullie de vraag of jullie objectief naar onze winkel willen kijken en zonodig feedback willen geven.

De website: http://www.hipvoorminder.nl

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

3
Ik moet rene gelijk geven.
Is een beetje kil.
Denk ook dat het aanbod te klein is om te concurreren met andere websites, met dezelfde items.
Laatste 2 jaar zijn er veel shops bijgekomen in die branche dus moet je er wel opvallen en met unieke dingen en groter aanbod komen + op google scoren.

Qua prijs is het zeker niet duur, vraag me dikwijls af hoe ze het kunnen maken voor die prijs.
Maar daar staat tegen over dat het items zijn die je overal wel tegenkomt en niet uniek/handgemaakt zijn.

De moed niet opgeven,blijven aan werken.
Volgens mij zijn er vele shops die de eerste maand niets verdienen.


"hip" is precies de laatste 2 jaar echt een "mode woord" in website namen. :-)

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

4
Ik heb maar weinig tijd dus reageer later nog eens maar kan het niet nalaten even te melden dat mijn eerste indruk erg goed is! Ziet er netjes uit, afgewerkt, duidelijk in verzendkosten, voorwaarden etc. Ook de header en reacties pagina zien er duidelijk helder uit.

Ik zou hier wel wat bestellen als ik op zoek was naar iets dat er staat. Leuke naam, duidelijke bestelbuttons en gewoon een goed afgewerkte shop. Het ideal logo en TNT logo staan er goed bij.

Hier en daar wat spelfoutjes in de tekst en productomschrijvingen zijn soms erg beperkt. De pluspunten op de voorpagina zijn slechter leesbaar in grijs klein lettertype. Daar zou ik juist groot je garanties noemen en iets zeggen over sieraden (want hip voor minder geeft mij niet direct de indruk dat ik mooie sieraden kan kopen). Die garanties staan nu linksonder terwijl rechtsboven een beter bekeken plek is, en die vaak minder info (soms niets) heeft.

Verder goed op weg.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

5
René schreef:Persoonlijk vind ik de uitstraling van de webwinkel niet hip maar eerder zakelijk, veel wit, grijs en een taupe achtergrond.
Hip is in mijn beleving vrolijke frisse kleuren.
We hebben de website aangepast met de tips die jullie gaven, meerdere kleuren hebben we toegevoegd hoop graag van jullie te horen wat jullie er nu van vinden.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

8
Het is misschien wel handig als je erbij verteld hoe jullie bezoekers op de website terecht komen? :D

Ik vind het trouwens een mooie website, hij laadde in het begin wat langzaam, maar dat kan ook aan mijn pc liggen. Ik vind alleen die 'knoppen' links niet zo mooi.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

9
Wat betreft een eerdere opmerking over dat er veel van dergelijke shops zijn bijgekomen sluiten wij ons aan.

De afgelopen periode hebben wij verschillende beurzen en fairs bezocht en ons viel het op dat er een overkill is aan bedrijfjes / webshops die zich richten op sieraden en aanverwante producten. Er is dus heel veel keuze...... dus concurrentie.

Jullie moeten de winkel en het aanbod dus differentieren van de rest net zoals wij gedaan hebben met de import van unieke huis en tuin decoraties. Het vergt tijd en moeite om duidelijk te maken dat jullie webshop net even anders is 'dan de rest' voor wat betreft de uitstraling en het aanbod.

Ook hebben wij gemerkt dat onze deelname aan verschillende beurzen en fairs een significante omzetstijging (en naamsbekendheid) teweegbracht gaf ten opzichte van de webwinkel. Met andere woorden....staar je niet blind op de inkomsten van de webshop alleen (maar dat hangt natuurlijk af van wat je verkoopt).

Succes.

HGI

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

10
Om de vraag waar onze bezoekers vandaan komen even te beantwoorden: Overal! Marktplaats, plaatselijke krantjes, linkpartners en dergelijke. Toch zijn tips om meer bezoekers te krijgen altijd welkom hoor ! :P

We hebben een heleboel aangepast in de tussentijd en zijn ook erg blij met het resultaat tot nu toe. We hebben ook een feestdagen actie in het leven geroepen, misschien leuk om ook daar eens te kijken? Wat vinden jullie er bijvoorbeeld van? (De feestdagen actie is te vinden in de categorie 'feestdagen' , even voor de duidelijkheid :P)

We horen het wel weer!

Iedereen alvast een fijne dag vandaag!

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

12
In je banner zie ik staan 'dat de feestdagen artikelen vrij zijn van verzendkosten'

Ik zou gewoon de woorden 'gratis thuisbezorgd' gebruiken. Dat leest makkelijker en spreekt meer aan

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

13
Frans Sijtsma schreef:In je banner zie ik staan 'dat de feestdagen artikelen vrij zijn van verzendkosten'

Ik zou gewoon de woorden 'gratis thuisbezorgd' gebruiken. Dat leest makkelijker en spreekt meer aan

Frans
Ik denk af en toe echt te moeilijk, haha. Bedankt voor de tip!

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

16
dit staat er op jouw site:

"Verzendkosten – Informatie en kosten

U betaalt bij ons geen verzendkosten. Alle producten worden gratis bij u thuis bezorgd!"

Dus iemand van Afrika kan dus iets kopen voor 5 euro en dan ga je het gratis versturen?
Dus daar moet je het nog beter gaan omschrijven.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

17
hipvoorminder schreef: Laat graag even weten wat je ervan vindt.
Volgens mij zitten er nog een paar spelfoutjes in de website. Van die herkenbare dt-tjes waar Westfriezen bekend om staan. Ik kom zelf eigenlijk uit Oosterblokker en ben er ook niet bijzonder goed in maar:
Als u iets bij ons besteld, dan betaald u daarvoor geen verzendkosten.
Moet volgens mij zijn:
Als u iets bij ons bestelt, dan betaalt u daarvoor geen verzendkosten.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

18
Beste 'hip voor minder',

Ik moet zeggen dat jullie shop er best goed uitziet.

Iets wat me wel direct opvalt is dat jullie homepage wel erg druk is. Een bezoeker beslist vaak binnen 7 seconden of hij blijft of niet. Hoe meer informatie, hoe meer blokken, hoe meer plaatjes en content... hoe minder waard ieder item wordt en hoe lastiger het wordt voor een bezoeker om direct een gevoel te krijgen van 'ja, hier ga ik eens lekker grasduinen'

Daarnaast is het zeer de moeite waard om een conversietool of meerdere te integreren in je webshop. Wat ik hiermee bedoel heb ik helemaal uitgeschreven in een artikel hierover. Hier de URL:

http://www.online-marketingmachine.nl/a ... rs-klanten

Groet,
Marco
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

21
Dirkjan schreef:Vertel es; helpt dit geleuter je nou? ;-)
Verkoop je al meer door tips en trucs die je van andere webwinkeliers, onder andere op dit forum, gehad hebt? Kun je al wat successen delen?
Wij staan altijd open voor feedback en als wij het er mee eens zijn doen we er ook wat aan. De verkopen zijn nog niet echt omhoog gegaan maar we verkopen zo af en toe wel wat.

Wij vinden het vooral belangrijk dat de website niet de uitstraling heeft die wij mooi vinden maar de consument en daar hebben wij natuurlijk wel veel aan, jullie kwamen hier met tips dat de website te koud en kill was en te grijs, ik zelf vind dat erg mooi maar het is inderdaad niet hip dus dat passen we aan.

dus kort gezegd, qua verkoop is het nog een beetje matig maar qua tips voor de spelfouten en uitstraling zijn we super tevreden.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

22
Ik ie dat je het hebt aangepast, ivm "levering gratis"
Als ik jouw was zou ik ook een goedkoop leveringstarief maken voor België.

Ik snap niet dat de Nederlanders de Belgische klant meestal laat liggen.
Zodra ik een webshop heb , hoop ik als Belg toch 50% van mijn omzet te halen in Nederland :-)

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

23
veke schreef:Ik snap niet dat de Nederlanders de Belgische klant meestal laat liggen.
Zodra ik een webshop heb , hoop ik als Belg toch 50% van mijn omzet te halen in Nederland :-)
Is gewoon een volumeverschil. Als je kijkt naar het aantal Vlamingen en het aantal Nederlanders, en dan ook nog het percentage dat online shopt, is Nederland voor Belgen nou eenmaal interessanter, dan andersom. Daarnaast is de Belgische cultuur iets lastiger aangezien ze minder ervaring hebben met vooruit betalen (geen iDeal) en de hogere verzendkosten maken dat Vlamingen voor starters minder interessant zijn. Maar zodra webwinkels groeien zie je vanzelf dat ze ook een keer de Vlaamse markt gaan betreden. Recent is Bol.com nog een charme offensief gestart om meer Belgen als klant te krijgen!
Nu op mijn weblogs:

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

24
Als ik als belg online koop is het meestal in Duitsland of Nederland.
Dan betaal ik vooraf via internetbanking of met visa.
Belgische sites zijn meestal veel duurder, of beperkt in keuze.

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

25
Ik heb nog even gekeken en inderdaad een hele verbetering. Ik begreep alleen die twee heren tussen de thumbnails niet. Waren die te koop? Te huur als Sinterklaas? Ik heb begrepen dat het om de contactpagina gaat, dus zullen de heren wel met de shop te maken hebben. Nu heb ik niets tegen heren die in de sieraden zitten. Op zich ook aan te bevelen om jezelf bekend te maken, klanten willen graag weten met wie ze zaken doen. Maar ik had het zelf op de contact pagina gezet en heren nog een tip: zorg voor een professionele foto! Kom anders een langs, naast producten doe ik ook graag portretwerk ;-)

ps: geen btw? Je betaalt altijd btw, dus je geeft gewoon 19 procent korting?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

27
Ach ja.... sowieso zie ik zaken als: deze prijs is inclusief 15% korting... Ik heb daar niet zoveel mee. Korting is korting, zet er dan een streep door en de nieuwe prijs eronder bv.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

28
Hoi allemaal!

Een tijdje terug alweer. Jullie raden het vast! Er is weer wat veranderd en wij willen graag van jullie horen wat jullie ervan vinden?

We hebben eerder o.a. het commentaar gekregen dat onze actie niet duidelijk was. Wat vinden jullie er nu van?

Re: Wel bezoekers, weinig conversie

30
even een opmerking over de algemene voorwaarden.
volgens mij is punt 12 niet haalbaar :wink:

Je verkoopt iets, maar je houd het recht op het product zodat het niet doorverkocht mag worden (op basis van die voorwaarden) en je mag ten alle tijden bij je verkochte product.
en verzekeren tegen ontploffingsgevaar en daarvan een bewijs verwachten is misschien ook wat overdreven :lol: