Retour; bij betaling via paypal terugstoring ook via paypal?

1
Natuurlijk komen retouren in kleding/schoenen regelmatig voor. Nu heb ik klanten die bijvoorbeeld betaald hebben met paypal. Maar waar ik graag zelf het bedrag retour stort via de bank. Voor ze retour sturen, vullen klanten op de webshop een retour formulier in. Nu is het me al eenmaal overkomen dat een klant via paypal heeft betaald, het zonder retour formulier retour heeft gestuurd, waardoor ik nu het bedrag niet terug kan storten. Ik heb natuurlijk een mail naar de klant gestuurd, maar hierop nog geen reactie gehad.

Nu heb ik weer een klant die met paypal heeft betaald, retour aanvraag heeft gedaan. En bij het veld bankrekening nummer + op naam van alleen heeft gezet 'paypal betaling'. Sta ik dan gewoon in mijn recht om te vragen om een bankrekening nummer om het bedrag op terug te storten?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Retour; bij betaling via paypal terugstoring ook via pay

2
Nee, je kunt dat om drie redenen beter via PayPal doen.

a. Je voorkomt dat een klant die je per bank hebt terugbetaald achteraf bij PayPal klaagt en in het gelijk wordt gesteld. PayPal kan immers niet direct zien dat je het aankoopbedrag inmiddels hebt terugbetaald.

b. Je voorkomt witwaspraktijken en allerlei misverstanden. Dat geldt algemener zelfs: altijd terugbetalen op de rekening waarmee oorspronkelijk werd betaald.

c. Het voorkomt fouten, zoals het geld overmaken naar een verkeerde bankrekening. Of zoals in jouw geval: niet kunnen voldoen aan je verplichtingen jegens de koper.

:arrow: Hoe kan ik een terugbetaling verrichten?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Retour; bij betaling via paypal terugstoring ook via pay

7
Allemaal duidelijk, bedankt iedereen voor de reacties ;). Dan zal ik het retour storten gewoon via Paypal doen. Ik ben zelf nog niet heel erg bekend met Paypal kwa zakelijk gebruik, maar dit helpt me zeker weer een heel eind op weg! Dat van de comissie wist ik ook niet, zeker ook een goede reden om het gewoon terug te storten via paypal.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Retour; bij betaling via paypal terugstoring ook via pay

9
RicardoV schreef:Let wel op dat je de order selecteerd in PayPal. Je hebt daar een knop waarop je een volledige of gedeeltelijke terugbetaling kan doen naar de klant. Naar ratio wordt dan ook de fee berekend die je terug krijgt.

Dus niet zomaar naar een e-mail adres geld via paypal overmaken.
Bedankt voor de tip, dit had ik inmiddels al ontdekt gelukkig.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook