[wishfulshopping.be] Wel bezoekers, geen verkoop!

1
Een tijdje geleden had ik om feedback gevraagd omtrent mijn webshop. Ik heb hier veel reacties op gehad en heb hier gretig op ingespeeld.

De lay out werd aangepast, gratis verzending in BE en NL, geen account meer aanmaken, enz.

Ik ben nu een drietal weken online en zit aan een 450 bezoekers tot nu toe, wat ik toch niet slecht vind. Maar er wordt niets gekocht! Mensen bekijken de site nochtans soms uitvoerig, plaatsen soms zaken in het winkelmandje en haken dan af.

Nu hoor ik graag nog eens jullie ongezouten mening over de webshop. Wat maakt dat mensen niet overgaan tot verkoop? Ik doe ondertussen ook allerlei acties, uitbreiding assortiment enz.

Alvast bedankt!

http://www.wishfulshopping.be

Groetjes

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

2
Wat jij mooi vind, hoeft iemand anders niet mooi te vinden natuurlijk. Kan zijn dat er toch niets te vinden in je shop voor die mensen die komen.

Daarnaast is het misschien handig om de maten van de kettingen en ringen etc er bij te vermelden.

Daarnaast vind ik je about us pagina nog iets te zoetsappig, maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk.

Misschien is het ook leuker om je eigen foto's te maken. Van de sieraden komen veel afbeeldingen me al bekend voor, en bij de horloges misschien ook foto's toevoegen van de sluiting en een close up van de band. En wellicht alleen met een lichte achtergrond.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

3
Meer informatie over de producten vermelden. Bijvoorbeeld vermelden dat het op elastiek geregen is, wat het materiaal is (kunststof, glas, hout, emaille, etc.).

Mensen kopen op je site sieraden van een plaatje. Dat geeft een beperkter beeld dan dat je het sieraad in het echt kunt zien, voelen, etc. Dus moet jij zoveel mogelijk dat beeld aanvullen. Hoe groot is de hanger, hoe groot zijn de gebruikte kralen, hoe lang is de ketting, lengte van de oorbellen. Dat soort dingen. Een extra foto kan ook wonderen doen. Zijn de sieraden nikkelvrij? Is eigenlijk verplicht, maar heel veel webshops houden zich daar niet aan. Voor sommige mensen is dat toch heel belangrijke informatie, omdat ze allergisch zijn.

Loop je prijzen nog eens na. Ik zie een ring voor € 2,51. Dat oogt een beetje vreemd.

En je hebt nog een vrij beperkt assortiment. Je hebt nog niet de keuze die de mensen van een sieradenwebshop verwachten. Dat is logisch in de opstartfase.

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

5
Eerst en vooral, bedankt voor julli reacties!

Ik wet dat mijn assortiment nog niet super uitgebreid is, maar daar werk ik volop aan. Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om 10 pagina's met 20 producten op te hebben. Als ik zo'n website zie heb ik al geen zin meer om te zoeken. Dus er komt zeker nog bij.

Dat het niet in de smaak valt, kan natuurlijk altijd. Maar er zal toch altijd wel iemand iets mooi vinden :) Verklaart ook niet waarom mensen wel zaken in hun mandje stoppen, maar uiteindelijk niet aankopen.

Qua foto's heb je het toch fout. Buiten 3 foto's(omdat ik niet het juiste licht had), zijn alle foto's zelf genomen en kunnen ze dus niet ergens te vinden zijn op het internet.

Het is mijn bedoeling om de site wat persoonlijker te maken. Persoonlijk en communties doen het goed dezer dagen en dat is de richting waar ik naar toe wil. Mensen die uitkijken naar de niuewe producten en alles willen volgen via sociale media. Hier in BE doet dat het goed.

Ivm de beschrijving heb je mss wel een punt. Daar zal ik zeker werk van maken. Ik bekijk ook de prijzen nog eens.

Van vrienden en familie krijg ik de feedback dat ze de prijzen te goedkoop vinden. Wat denken jullie daarvan. Hun idee is dat als het zo goedkoop is, er is niet pluis is.

Bedankt!

Wishful Shopping

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

6
Van de horloges zijn de foto's ook zelf gemaakt? Vreemd dat er dan meer zijn die dezelfde soort foto's hebben.

Dan zie ik bij de sieraden wel maar dan enkele foto's die van alibaba.com of aliexpress.com af komen. Ga me niet vertellen dat écht de meeste foto's door jezelf zijn gemaakt.

Daarnaast dat je kennissen en vrienden vinden da je te goedkoop bent .. kan wel zijn .. Maar er zijn bedrijven die precies dezelfde producten verkopen en die rond dezelfde prijs zitten. Daarnaast zijn naar mijn inziens de producten ook niet super veel meer waard, aangezien het ook niet van super kwaliteit is.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

8
Het is heel moeilijk te zeggen waar het aan ligt, misschien trek je de verkeerde bezoekers aan.

Sowieso oogt je webshop niet heel professioneel, vooral de achtergrond en de kleuren die je gebruikt.

Maar met deze informatie kunnen we niet veel.
Gx. Media

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

9
Heel leuk dat jullie reageren!

Maar het heeft echt geen zin om over die foto's te blijven te zeuren. Zoals ik zei zijn er drie die ik van internet heb gehaald end e foto's van de horloges heb ik van de leverancier die ze zelf op zijn website gebruikt. Die foto's zijn perfect dus ik weet niet waarom ik er dan zelf zou nemen die er monder goed uitzien.

De foto's verklaren ook niet waarom mensen wel producten in hun winkelwagentje leggen, maar ze uiteindelijkniet aankopen of betalen.

Ik had dus graag hier feedback op gekregen.

Ik begrijp dat de webshop er op het eerste zicht niet professioneel uit ziet maar ik wil niet voor het standaard wit met zwart gaan. Ik ga voor de persoonlijke touch en aanpak en denk dat de ley out hier goed bij aanleunt. Toch bedankt!

Ik zie dat veel mensen via dit forum gaan kijken naar de website, dus bij deze graag nog eens een warme oproep naar jullie feedback!

http://www.wishfulshopping.be

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

10
Misschien durven de mensen niet te betalen.
De betaalopdracht is voor het bedrijf: Juwelen & accessoires
Niet voor jouw website!!

Buiten dat moet ik alle gegevens inclusief naam adres enz invullen voor fast checkout.
Kom op zeg, ik koop bij jou en dat bedrijf hoeft mij helemaal niet te kennen. Ik wilde alleen met ideal betalen en moet van alles invullen. Ja dat doet niemand denk ik.....

Je hebt zelf het maken van een account weggehaald maar bij een vreemd bedrijf moet ik dat alsnog doen terwijl ik alleen maar wil betalen. En teruggaan in de browser heeft geen zin want de winkelwagen is al leeg.

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

11
Ik zou al zeker de header aanpakken. Maak er een mooi geheel mee met de rest van de site.

De praktische informatie pagina bevat alle nodige informatie, maar is niet overzichtelijk. Een hoop tekst waar je zo door scrolt. Maak hier eventueel ook gebruik van afbeelding voor de betaalopties. Dat is herkenbaar voor veel mensen.

Ik vind persoonlijk dat engelse woorden / teksten afschrikken op een Nederlandstalige site / webwinkel. Wishlist / About us ...

Naar reclame toe, gebruik facebook / twitter / instagram voor bezoekers te lokken. Je zal hier misschien geen klanten uit halen, maar wel naambekendheid. Sociale media staat vol juwelen en dergelijke.

Eén van je partner is personalhealthcoach maar die site lijkt gehacked?

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

12
Bedankt voor je reactie!

Ik zal zeker de praktische info en the header onder handen nemen. Het header gedeelte van mijn webshopprogramma is niet zo handig in gebruik en vandaar dat het er nogal gewoontjes uitziet.

Wishlist slaat natuurlijk op het feit dat de site Wishful shopping heet, zo heb ik ook de wishful newsletter, wishful sale enz om er één geheel van te maken.

About us is klinkt gewoon goed vind ik, maar zal er zeker eens over nadenken.

Vreemd dat de personal health coach pagina een foutmelding geeft. Is namelijk van mijn eigen nonkel. Ik bekijk het nog eens opnieuw!

Alvast bedankt voor je tips!

groetjes!

Re: Wel bezoekers, geen verkoop!

16
Ik denk dat de markt voor sierraden onderhand wel een beetje verzadigd is. De webshops met een groot budget of veel creativiteit overleven, de rest heeft gewoon geen bestaansrecht.

Re: [wishfulshopping.be] Wel bezoekers, geen verkoop!

17
Er is zeker wel markt op dit gebied. Ik heb zelf een sieraden webshop gehad die redelijk liep maar ben gestopt vanwege tijdgebrek. Nu zie ik op je website dat er erg weinig aanbod is, ik zou het aanbod vergroten dan hebben klanten veel meer keus uit wat ze leuk vinden.

Re: [wishfulshopping.be] Wel bezoekers, geen verkoop!

18
Hey,

Ik heb je website even bekeken en dit is mij opgevallen:

Ik zou d.m.v. het gebruik van een mini studio proberen om product foto's met een witte of lichte achtergrond te maken. Ik zie veel verschillende sieraden, op verschillende achtergronden en kleuren. Ik vind dit afleidend en als ik zoveel al tegelijk zie dan heb ik al geen zin meer om verder te kijken. Ik zou dan eerst een foto op een neutrale achtergrond passen dat je in één oogopslag alles kunt zien. Je kunt dan bijv. als tweede foto dan een foto plaatsen waar een persoon het sieraad aan heeft. Met een mini fotostudio en licht kun je al snel kwalitatief betere foto's maken.

Voor de rest ziet je shop er wel goed uit, het is niet helemaal mijn stijl. Maar dat is ieder zijn eigen ding. Ik wens je nog veel succes met je onderneming.