Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mobiel

1
De discussie over een vast telefoonnummer komt geregeld voorbij op het forum. De voordelen zijn bekend, het geeft een geografische binding met je winkel, potentiele klanten zien immers in één oog opslag dat de webwinkel bijvoorbeeld in Amsterdam of Arnhem zit. Bovendien geeft het een gevoel van professionaliteit, of dat terecht is laat ik in het midden maar goed het is wel een feit. Nadelen zijn uiteraard de kosten, het hebben van een vast nummer kost iedere maand geld en daar veel web winkeliers vaak niet aan één plaats gebonden zijn schakelen ze het nummer met een sterretje 21 door.

Ieder gesprek kost dan geld, zelfs als de klant de voicemail krijgt.
Nu heb ik voor de geïnteresseerden in dit onderwerp een nieuwe oplossing. Naast mijn webwinkels ben ik ook dealer van een kleine provider speciaal voor het MKB en dochter van KPN. Voor hen run ik nu een pilot waarbij klanten voor 6 euro (ex btw) per maand een bestaand vast nummer of een nieuw vast nummer op hun mobiele telefoon kunnen ontvangen. Daarmee heb je dus geen vast telefoonabonnement meer nodig en heb je uiteraard ook geen doorschakel kosten. Je kunt eventueel ook nog meerdere vaste nummers koppelen, elk extra nummer is 2,50. Wat ook nog mogelijk is om een buitenlands vast nummer te koppelen. Zo kun je bijvoorbeeld een Belgische of Duitse web shop een lokaal nummer laten hebben en telefoon gesprekken op je mobiel binnen krijgen. Prijs is land afhankelijk.
Middels een portaal, zie plaatje hieronder kun je zelf instellen wanneer je bereikbaar wilt zijn en tot hoe laat. Of dat het nummer ergens ander moet overgaan als je op vakantie bent. Heb je ingesteld dat je niet bereikbaar bent krijgen klanten een voicemail.

Mocht er iemand interesse hebben in deze oplossing of vragen hebben. Die zijn welkom , we’re all ears.
Vriendelijke groet,
Remco van Riet

Afbeelding

Re: Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mo

4
@Grr0x

Op dit moment zal dat niet gaan, het vaste nummer komt binnen op je mobiele telefoon, je kan dat aan of uitzetten, staat het uit dan krijgt de beller een voicemail. De vaste lijn die overdag binnen komt op je PBX en in de avond rechtstreeks op je mobiel gaat nu nog niet.

In fase twee van de pilot kan dat waarschijnlijk weer wel, dan kun je doorschakelen van de ene mobiel naar de andere, présence zien en inschakelen et cetera , doch zover is het nog niet.

@ricardo

Je kan alleen gebeld worden op het vaste nummer, dat kost uiteraard niets per minuut. Uitgaand bellen doe je dan met je mobiele nummer, met een onbeperkt bellen abonnement kost dat eventueel ook niets per minuut ( muv buitenland en vaste lasten).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mo

5
i-mobile schreef: @ricardo

Je kan alleen gebeld worden op het vaste nummer, dat kost uiteraard niets per minuut. Uitgaand bellen doe je dan met je mobiele nummer, met een onbeperkt bellen abonnement kost dat eventueel ook niets per minuut ( muv buitenland en vaste lasten).
Duidelijk. Ik betaal nu 17,25 euro per drie maanden voor een vast nr via Skype.
Als je een site hebt, kijk ik graag eens rond.

Re: Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mo

6
@ricardoV kijk eens bij cheapconnect .. ik heb daar een vast regionaal nummer voor 8.95 per jaar. ok het doorschakelen kost wel iets, maar is niet veel. http://www.cheapconnect.net/nl/

EDIT : Sorry weer niet goed nagedacht .. je moet dan bij cheapconnect alsnog zelf terug bellen met je mobiel of iets dergelijks als je klanten wilt bellen. Maar daar heb ik ook gewoon een andere mobiel voor. Zodat ik weet dat het voor zakelijk is en niet prive.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mo

8
Gaat het hier niet om dure 084 nummers? Die zien we namelijk soms ook verschijnen bij webwinkels. Echter zou een klantenservice maximaal 15 cent per minuut mogen kosten. Dat geldt officieel voor 0900 nummers.

Uit je bericht lijkt het echter om een lokaal nummer te gaan, dan kan het zeker uitkomst bieden...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mo

9
Voor 2014 gelden er ook nieuwe regels m.b.t. telefoonnummers van webwinkels.
In de nieuwe wetgeving is daaraan toegevoegd dat het telefoonnummer waarmee de consument contact op kan nemen met de verkoper niet meer mag kosten dan het basis tarief. Het gaat hier alleen om het telefoonnummer als een klant contact wil opnemen over de gesloten overeenkomst. Denk bijvoorbeeld vragen over garantie of klachten.
Omdat in de praktijk het denk ik zeer moeilijk om klanten te kunnen scheiden op een bepaalde vraag, zullen de 084, 088 en 0900 nummers die veel webwinkels hanteren en de klant extra geld kosten niet meer mogen. Een oplossing zoals i-mobile die aanbiedt, kan dan ook zeer interessant zijn. Ik gebruik zelf al een regionaal, vast voip nummer en dat gaat al prima.

Re: Nieuwe mogelijkheid kleine webwinkels, vast nummer op mo

10
Klopt Libertes, is geen duur 084 nummer maar gewoon een lokaal telefoon nummer dat je misschien al lang hebt en je kan porteren of een nieuw nummer ( lokaal) is ook mogelijk. Het betreft gewoon een doorschakeling van een vast nummer, wat je handig aan of uit kan zetten en dat niet zorgt voor extra kosten, anders dan de 6 euro vaste kosten natuurlijk.