Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

31
Bij ons zijn alle facturen gewoon in Euro's inclusief BTW. Bij de betaling via Bitcoins wordt het door BitPay omgerekend aan de hand van de dan geldende koers. Bitpay betaald als payment service provider gewoon in Euro's uit.
Het is dus niets anders dan een klant die besluit in dollars te betalen. Op het factuur kan je dan naast het eurobedrag ergens het bitcoinbedrag vermelden wat is betaald.

Een interessant artikel hoe het verder als consument zit met belasting betalen over Bitcoins staat op Ius mentis

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

32
Hoi, je kunt nu ook betalen met Bitcoins op mijn websinkels.

Ik probeer het maar eens met die betalingen. Ik zie wel dat de transactiekosten echt goedkoop zijn vergeleken met Paypal, iDeal en anderen. Dus zou voor ons als webwinkeliers nog wel eens positief kunnen worden als dit allemaal gaat doorbreken.

Ik laat wel de betalingen meteen converteren naar Euro's en uitbetalen. Heb geen zin om te gaan speculeren op koersveranderingen in die Bitcoin.

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

34
zit ook eens te kijken naar de mogelijkheid om bitcoin te accepteren, heb al eens geprobeerd om ze zelf te minen, maar dat is alleen maar winstgevend als je de beste hardware ervoor hebt en dat met een aantap pcs laat draaien 24 / 7.

Zit nu de koers te bekijken ... 1 bitcoin nu : € 725,28 wow
Muurstickers & Sjablonen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

38
De bitcoin heeft voordelen, maar ook erg veel nadelen. Er is inderdaad geen centrale autoriteit, maar de vraag is of dat soms niet nodig is? Ik geef toe, ons huidige systeem heeft grote nadelen en problemen die opgelost moeten worden. Maar of bitcoin daarop het antwoord is? Straks is het maximale aantal bitcoins bereikt en zal er dus geen inflatie zijn. De munt zal bij toenemende populariteit alleen maar meer waard worden. Zulke veranderlijke koersen van de waan van de dag zorgen ervoor dat de munt niet betrouwbaar is en grote risico's heeft.

Kortom, er zijn zulke grote risico's dat ik het in de praktijk erg moeilijk is om hier mee te werken. Komt daar geen oplossing voor, dan zie ik geen toekomst voor de bitcoin als breed gedragen betaalmiddel.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

40
Bitcoin is een hype en is alleen populair omdat de koers zo fluctueert waardoor je er geld mee kan verdienen. Op lange termijn geloof ik niet dat het stand houdt, los van gebruik bij de online zwarte markten. Ik sluit een verbod zelfs niet uit.
Gx. Media

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

41
Maurice schreef:Vorige week was ie nog bijna 1200 euro ;) dus ja.. is het morgen plof ben je geld en geleverde producten kwijt
Ik vrij vrij zeker dat je bij de meeste betaalsystemen een bitcoin direct om kan laten zetten in euro's of dollar zodat je geen risico loopt in geval dat de koers instort. Niet dat ik dat zelf ooit zou doen aangezien bitcoin by far de meest winstgevende investering is geweest die ik ooit gedaan heb toen ik deze 1-2 jaar geleden voor €60 per stuk kocht.
Stuitr.nl

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

42
Zelf heb ik na een presentatie op de webwinkel vakdagen van http://www.pikapay.com ook een wat positiever beeld. Door dat je direct kunt omzetten naar Euro's is er op dat gebied eigenlijk geen risico voor je webwinkel. Ik zie daarom geen reden om als webwinkelier geen bitcoin te accepteren. Mochten die er wel zijn dan zou het voornamelijk om administratieve en juridische zaken gaan. Dus goed vastleggen dat je het euro bedrag retour geeft bij herroeping en niet het bedrag in bitcoins.

Voor de rest is het als webwinkelier handig om bitcoins te accepteren. Of de bitcoin zelf ook een succes blijft is een tweede vraag.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

43
@Libertes, dat klinkt interessant, maar dan moet je eigenlijk ook de koersrisico's indekken.

Vereenvoudigd geredeneerd: de Bitcoin-prijs waarvoor de klant een artikel in het winkelwagentje doet, moet 15 tot 20 minuten ook de koers zijn waarvoor de webwinkelier de order in euro's krijgt uitbetaald.

Pas dan ben je namelijk ingedekt tegen koersfluctuaties. Kan dat ook? En, niet onbelangrijk, tegen welke premie wordt dat gedekt?
StoreCore.io

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

44
@Ward, ik heb begrepen dat de meeste aanbieder het realtime omwisselen. Kosten een product 300 euro, dan krijg jij gewoon 300 euro uitbetaald. De klant betaald enkel de bitcoins tegen de gemiddelde koers. Wellicht is het product dan voor hem enkele procenten duurder, omdat er geen "vaste" koers voor bitcoin is, maar een gemiddelde van de diverse marktplaatsen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

45
libertes schreef:@Ward, ik heb begrepen dat de meeste aanbieder het realtime omwisselen.
Inderdaad. Kan me niet voorstellen dat je dit niet doet omdat je hiermee het risico op koersschommelingen voorkomt.

Wat betreft criminelen. Wij staan op dit moment enkel betalingen toe tot 50 euro via Bitcoin van klanten vanuit Nederland en België. Dit wordt via een GeoIP module nogmaals gecontroleerd.
Tot nu toe lijkt naast dat de klanten die via Bitcoin betalen meer websites hebben over technische onderwerpen er niet een opvallend hoger aantal verdachte bestellingen te zijn. Al blijft Bitcoin betalen nog steeds een leuk extraatje en betaald dus eigenlijk iedereen via iDEAL, PayPal of overschrijving.