Momenteel hebben wij een winkel met omstreeks 2000 verschillende artikelen in een enorm divers assortiment. Onze artikelen hebben raakvlakken met gereedschap, dierenbenodigdheden, tuinartikelen, fietsaccessoires, speelgoed, hobby- en knutselaccessoires, huishoudartikelen, sfeerartikelen, kortom allerlei leuke hebbedingetjes en alledaagse gebruiksartikelen. Onze winkel kenmerkt zich in een prijzen vergelijkbaar met bekende concerns als Action of Xenos. Het streven is om de verkoopprijs per artikel zo laag mogelijk te houden.
Dit is ook direct de reden waarom ik niet van plan ben een dure fototent te kopen en dan 1 uur per artikel kwijt te zijn aan het juist positioneren van het artikel, het nabewerken van het artikel etc.
Wij hebben het nagenoeg alle artikelen die wij in ons webshop assortiment hebben gepresenteerd in de winkel zoals:

Dit is nog een klein gedeelte van ons assortiment. Wij hebben ruim 2000 artikelen maar willen de webshop beginnen met 500-1000 artikelen. Ik wil ervoor zorgen, met die achterlijke Wet Koop op Afstand, dat de retouren zo laag mogelijk zijn. Dit lijkt mij o.a. te doen door minimaal 2 foto's per artikel te maken.
Hebben jullie tips als het gaat om productfoto's? Ik wil er zo snel mogelijk, veel kunnen maken waarop het voor de klant duidelijk is hoe het eruit ziet. Ik heb een Canon spiegelreflexcamer tot mijn beschikking of een 'gewone' Galaxy S3 en S4 die ook al behoorlijke fotos maken 8MP/12MP.
Puur vanwege de kwantiteit wil ik hier geen half jaar mee bezig hoeven te zijn.