goedkoop uit china importeren

1
Ik wil bij een Chinees bedrijf producten importeren maar uit China importeren is verschrikkelijk duur. Ik wil 20 muurhaken bestellen. Die zijn van metaal en vrij zwaar, ongeveer 0.7 kg per stuk. Het importeren van deze producten kost me minstens 100 euro, als het niet meer is. Ik kan geen winst meer maken op de producten als ik ze voor een redelijke prijs wil verkopen. Hoe gaan jullie hiermee om? Tips? Ideeën?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: goedkoop uit china importeren

8
Maurice schreef:China is pas leuk als je directe contacten hebt en in massa importeert zodat de eenheids prijs lager wordt na betalen van alle kosten (aankoop, import, btw etc)

Klopt helemaal!

@Moineau kun je geen grotere hoeveelheden bestellen? Of is dat nu nog niet aan de orde?
Heb zelf goede ervaringen met zeevrachten, mede dankzij een goede leverancier in China en een goede expediteur in de haven van Rotterdam. Het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt.

Re: goedkoop uit china importeren

9
Zee vracht is 6/8 weken, wij importeren daarom altijd via luchtvracht, zodra dat 100/200kg is zie je de dollars stijgen op verzendnota :(

Wat wel scheelt is zelf een pickup regelen via dhl bijvoorbeeld, echter brengt dit ook weer risico mee of je dan de goede spullen krijgt. Wij laten het allemaal regelen via een local agent met kwaliteits controle..
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: goedkoop uit china importeren

10
Wij laten het allemaal via luchtvracht binnenkomen. Dat zijn meestal pakketten van zo'n 100 KG, de verzendkosten "dalen" dan naar zo'n 7 dollar per KG. Zeevracht is leuk, maar dat duurt op dit moment echt nog te lang.

Re: goedkoop uit china importeren

11
In ons geval lijken wij het heel anders te doen als anderen, al denk ik wel dat de materie ervoor geschikt moet zijn.

Wij hebben een goed contact (fabrikant) in China voor een specifiek product. Zij adviseerden ons de 1e keer al alles "gewoon" als postpakketten te versturen, per zeevracht (verzekerd). Zij verzenden dit zelf via Hongkong Post, zonder tussenpersoon o.i.d.

Wij bestellen steeds 400 kg. materiaal, wat verdeeld wordt over ca. 25 handzame pakketten van ca. 18 kg. Verzendkosten komen uiteindelijk rond € 4,70 per kg, afhankelijk van de wisselkoers. Incl. inklaringskosten, alles, bij ons op de stoep. Zeevracht is voor ons geen probleem, wij bestellen ca. 10 weken voordat we het verwachten nodig te hebben. In 7 weken is het altijd binnen.