Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

1
Uiteraard zou het PostNL niet zijn, als er met de jaarwisseling geen tariefverhogingen zouden plaatsvinden. Dat an sich is al haast traditie :lol:

De volgende prijswijzigingen per Januari 2014 (tarief antwoordnummer was al verhoogd in augustus)
Van een aantal producten wordt per 1 januari 2014 het tarief gewijzigd. Ook veranderen er enkele producten. De hieronder genoemde tarieven zijn exclusief btw. Een volledig overzicht van onze producten en diensten en de tarieven vindt u op postnl.nl.
Antwoordnummer
De abonnementskosten voor een antwoordnummer bedragen vanaf 1 augustus 2013 €160,- per jaar.

Zakelijke Bewaarservice
De tarieven voor de Zakelijke Bewaarservice worden per 1 januari met 3,1% verhoogd.

Zakelijke Doorzendservice
De tarieven voor de Zakelijke Doorzendservice binnen Nederland worden per 1 januari met 3,1% verhoogd. De tarieven voor de Zakelijke Doorzendservice naar het buitenland worden per 1 januari met 20% t.o.v.
de oude tarieven voor binnen Europa verhoogd.

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

2
Belachelijke prijswijzigingen weer. Alles voor de zelfverijking van de aandeelhouder....

Ik stuur meestel brievenbus zendingen van 250-400 gram. Ik ga dus nu van 3 euro naar 3,84. Dat is nogal wat... Toevallig net de prijs van een brievenbus pakje... Volgens mij zijn alle prijsstijgingen weer fors boven de inflatie.

Denk dat ik dit jaar nog even 3 of 4 rolletjes Nederland 1 en 2 postzegels ga kopen. Dat scheelt toch mooi 84 cent per zending

Ook voor pakjes is het voor mij 0.30 cent gestegen voor 2014...

Over 10 jaar zitten we allemaal weer in een winkelpand omdat het verzenden van bestellingen niet meer is op te brengen en we goedkoper uitzijn met de maandelijkse huur :roll

Nouja iedere prijsverhoging van PostNL geeft hoop ik de aanstormende concurrentie voor PostNL weer een extra duwtje in de rug. Er zijn nog geen goede alternatieven voor B2C maar gaat hopelijk nu snel komen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

3
Hoe moet je brievenbus post van + 250 gram eigenlijk verzenden?

1 punt zou per 2014 een waarde vertegenwoordigen van 0.64

4 x 0.64 is 2.56 t/m een gewicht van 250 gram.

1 postzegel erbij voor 250 t/m 2 kilo maakt 3.20. Mar volgens de nieuwe tarievenlijst is het 3.84

Houd dat in dat je gewoon geen postzegels meer kan bijplakken voor + 250 gram maar verplicht de dure optie met tracking mogelijkheid MOET nemen? Ik heb daar helemaal geen behoefte aan gezien de waarde van de inhoud van het pakket....

Ik ben overgestaps van (lichte) enveloppen naar brievenbus dozen omdat de PostNL zo onbeschoft met de enveloppen omging dat de inhoud vaak kapot was. Ik moet dus al extra betalen puur omdat PostNL als een dolle ezel met mijn post omgaat.....

Het wordt toch echt eens tijd dat de overheid gaat ingrijpen daar!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

5
Ik heb vandaag nog 3 stickers via een pakket verzonden :lol: De klant verwacht iets en betaald daar dan ook voor. Zo nu en dan komt het dan voor dat er 10 gram in een pakketje zit. Ik kan me niet zo druk maken om dat centenwerk per bestelling. Zonde dag het meer kost, maar zo werkt het overal, alles wordt duurder, ook bij de concurrent van PostNL.

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

6
Het Varaantje schreef:Hoe moet je brievenbus post van + 250 gram eigenlijk verzenden?

1 punt zou per 2014 een waarde vertegenwoordigen van 0.64

4 x 0.64 is 2.56 t/m een gewicht van 250 gram.

1 postzegel erbij voor 250 t/m 2 kilo maakt 3.20. Mar volgens de nieuwe tarievenlijst is het 3.84

Houd dat in dat je gewoon geen postzegels meer kan bijplakken voor + 250 gram maar verplicht de dure optie met tracking mogelijkheid MOET nemen? Ik heb daar helemaal geen behoefte aan gezien de waarde van de inhoud van het pakket....
Is er nou echt niemand die die verschrikkelijke telfout eruit kon halen voor mij :x

Even bij het postkantoor gevraagd. Je plakt dus gewoon 6 puntzegels voor een pakje vanaf 250 gram. Meteen maar even 200 zegels van 2 punten en 100 van 1 punt gekocht. Mag ik nog een jaartje plakken voor het 2013 tarief. En ik ga toch een poging doen om onder de 250 gram te blijven. 3.84 voor 250 gram is gewoon veel te duur. Goed het is iets zwaarder dan een briefkaart maar verder kost het totaal geen extra werk tov een postkaart van 64 cent (sorteren, naar de brievenbus lopen etc veranderd allemaal niet). 3.20 voor dat kleine beetje meerwerk is gewoon niet in verhouding...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

13
Nou ik kan je wel zeggen eerlijkheid duurt het langst. Je kunt zeggen van ja ik ga 1000 pakketten in een jaar versturen, maar als je er het eerste jaar maar 250 hebt dan gaan ze vraagtekens zetten.

Sowieso MyParcel heeft gewoon standaard prijzen. Die verzend met PostNL. Je kunt bij andere informeren, maar PostNL is één van de weinige die binnen 1 werkdag levert (niet altijd, maar wel vaak). DHL is vaak al 2 a 3 werkdagen. Het kan wel, maar betaal je meer.

Je kunt een wel een schatting geven, maar een brutaal mens heeft niet altijd de halve wereld, kan ook behoorlijk tegen je werken.

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

14
Zyra schreef:Nou ik kan je wel zeggen eerlijkheid duurt het langst. Je kunt zeggen van ja ik ga 1000 pakketten in een jaar versturen, maar als je er het eerste jaar maar 250 hebt dan gaan ze vraagtekens zetten.

Sowieso MyParcel heeft gewoon standaard prijzen. Die verzend met PostNL. Je kunt bij andere informeren, maar PostNL is één van de weinige die binnen 1 werkdag levert (niet altijd, maar wel vaak). DHL is vaak al 2 a 3 werkdagen. Het kan wel, maar betaal je meer.

Je kunt een wel een schatting geven, maar een brutaal mens heeft niet altijd de halve wereld, kan ook behoorlijk tegen je werken.
Wie heeft het over liegen? Je kan ook gewoon "brutaal" je plannen op tafel leggen en kijken of ze een hand willen helpen. Hier om de hoek zit een groot op en afhaal punt, ik ga denk ik maar eens naar binnen lopen. Iedere euro die ik er af kan lullen is er weer 1, ja toch!

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

15
Bij een distributiecentrum naar binnen lopen heeft weinig nut. De mensen die daar rondlopen gaan niet over de tarieven. Je kan dan beter even bellen met PostNL, en een afspraak inplannen met een accountmanager.

Verwacht overigens geen wonderen. De tarieven gaan niet opeens door de helft.

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

16
Rudy schreef:Bij een distributiecentrum naar binnen lopen heeft weinig nut. De mensen die daar rondlopen gaan niet over de tarieven. Je kan dan beter even bellen met PostNL, en een afspraak inplannen met een accountmanager.

Verwacht overigens geen wonderen. De tarieven gaan niet opeens door de helft.
thanks, goed plan. Ik verwacht overigens helemaal niets. Nee heb ik, een beetje 'ja' kan ik los proberen te peuteren. 8)

Re: Prijsverhogingen zakelijke diensten PostNL per 01-2014

19
Even een vraagje...

Wij verzenden pakketten voor € 3,95 (dit betaald de klant aan ons)
Nu is het dus zo dat brievenbuspost wederom verhoogd is en vrijwel gelijk is aan die € 3,95 die wij berekenen voor de pakketten welke wij versturen met handtekening voor ontvangst.

Nu vraag ik mij af om het verstandig is om te stoppen met het verzenden via brievenbuspost en gewoon alles als pakket te versturen. Voor de klant is dit € 0,06 duurder en voor ons veel minder post wat "kwijt raakt".
http://www.horsetopshop.nl