Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

33
Oh jawel. Als het PayPal account waarmee betaald is gehacked is wordt het geld gewoon teruggeboekt. Is het geld al van je PayPal rekening dan wordt het van je rekening gehaald. Dat is dus precies wat er bij mijn vriend tot 2 x toe gebeurd is.

Google er eens na ipv het alleen aan PayPal te vragen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

34
Het Varaantje schreef:Oh jawel. Als het PayPal account waarmee betaald is gehacked is wordt het geld gewoon teruggeboekt. Is het geld al van je PayPal rekening dan wordt het van je rekening gehaald. Dat is dus precies wat er bij mijn vriend tot 2 x toe gebeurd is.

Google er eens na ipv het alleen aan PayPal te vragen
zoals ik zeg, dat is niet zomaar zonder pardon hoor.
men moet je op de hoogte stellen, en dan mag jij je verhaal ook doen.

negatief op internet is makkelijker dan positief uiteraard, voor goede reviews worden mensen net als bij reclame banners "blind"? Waarom, men zoekt altijd het negatieve op.

1 complaint in verleden meegemaakt waar inderdaad geld "bevroren" was door paypal omwille het "onderzoek" wat ze doen, ook wij kregen de kans voor verweer. Guess what.. we won ;) Ging om een 600 euro. waarvan iemand beweerde dat zijn account gehackt was.

En probeer het zelf een keer uit, van horen zeggen is makkelijk.. maar er is voldoende weerwoord door gebruikers inmiddels.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

35
Bedankt allemaal voor de tips, adviezen en discussies dit geeft mij ook weer stof tot nadenken.
Ik kan in ieder geval de conclusie trekken dat iDEAL en PayPal toch beide wel interessante betaalmethoden zijn. En dat ik mits de kosten niet te extreem zijn ik deze eigenlijk gewoon moet aanbieden.
Ook het achteraf betalen met evt. AfterPay of Rembours kan ik eens gaan bekijken.

Punten die ik even ga bekijken:

- Hoeveel kost me PayPal om aan te bieden? En welke optie is het eenvoudigst i.c.m WooCommerce.
- Wat zijn de exacte voorwaarden van PayPal en wat moet ik daarvan meenemen in mijn Algemene Voorwaarden?
- Welke overige betaalmethoden zijn er?
- Welke achterafbetaalmethoden zijn er en welke zijn het meest rendabel?

Punten waar ik wellicht nog wat adviezen over kan gebruiken.
- Welke paymentprovider kan ik het best gebruiken? Mijn voorkeur gaat uit naar TargetPay omdat deze het goedkoopst per transactie is en geen abonnementskosten hanteert. Aangezien mijn webshop artikelen voor Xenos/Action prijzen gaat verkopen moet mijn transactiebedrag niet te hoog zijn naar mijn mening. Vooral omdat ik beginnend ben en de webshop klein wil starten naast de al bestaande winkel wil ik niet direct te veel investeringen, abonnementen en kosten maken. Dit gaat allemaal ten koste van de marge terwijl mijn winkel zich uit in budgetprijzen.
Natuurlijk zijn er overal tarieven en voorwaarden te vinden, maar zijn er mensen die mij bepaalde providers kunnen aan of afraden door ervaringen uit het verleden?

- Hoe zit het met de ouderwetse overschrijving? Wordt zoiets nog vaak gebruikt? iDEAL is toch veel eenvoudiger? Daarnaast heb ik een winkel waar alles mooi langs de kassa gaat en zou ik met iDEAL ook weinig administratie erbij krijgen. Met overboeking etc. ben ik meer tijd kwijt met alle facturen controleren op het feit of ze wel of niet betaald hebben dan wat me lief is.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

36
Michael_ schreef:Bedankt allemaal voor de tips, adviezen en discussies dit geeft mij ook weer stof tot nadenken.
Ik kan in ieder geval de conclusie trekken dat iDEAL en PayPal toch beide wel interessante betaalmethoden zijn. En dat ik mits de kosten niet te extreem zijn ik deze eigenlijk gewoon moet aanbieden.
Ook het achteraf betalen met evt. AfterPay of Rembours kan ik eens gaan bekijken.

Punten die ik even ga bekijken:

- Hoeveel kost me PayPal om aan te bieden? En welke optie is het eenvoudigst i.c.m WooCommerce.
- Wat zijn de exacte voorwaarden van PayPal en wat moet ik daarvan meenemen in mijn Algemene Voorwaarden?
- Welke overige betaalmethoden zijn er?
- Welke achterafbetaalmethoden zijn er en welke zijn het meest rendabel?

- Welke paymentprovider kan ik het best gebruiken? Mijn voorkeur gaat uit naar TargetPay omdat

- Hoe zit het met de ouderwetse overschrijving? Wordt zoiets nog vaak gebruikt?
Paypal fees, en algemene voorwaarden staan uiteraard op paypal.nl, het aanbieden ervan is niet gekoppeld aan maandelijks abonnement als je bedoeld.

Overige betaalmethodes, ligt eraan in hoeveel landen je wilt aanbieden zoals bv Mistercash in belgie.

Payment provider moet je niet enkel naar prijs kijken, maar ook naar service en uitbetaal cycles. Ik betaal liever iets meer en weten dat ik me geld op tijd heb en een script wat ondersteund wordt dan een goedkope partij die het niet zo nauw neemt.

Ouderwetse overschrijving, is rock solid safe en is een must om aan te bieden, wordt nog steeds veel gekozen. Vooral ouderen die niet durven te werken met ideal bijvoorbeeld maken hier gebruik van of als mensen snel op werk bestellen en ideal inlog kastje/code zijn vergeten thuis.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

38
Nou om er dan maar even helemaal klaar mee te zijn? Hoezo ben ik verplicht te versturen naar het adres dat in Paypal staat? Ik gebruik het verzendadres dat opgegeven is in mijn systeem!

Daarbij probeer ik mensen ook wakker te maken dat Paypal voor webwinkeliers verschrikkelijk duur is en i.p.v. er kosten voor te vragen het zo te doen dat er nu minimum aan bedrag besteld moet worden willen ze de optie Paypal kunnen zien. Mensen waarderen dit echt en kiezen dan ook sneller voor iDeal. Paypal is makkelijk, want je hebt geen identifer/reader of iets nodig als klant, maar voor een bedrijf is het klinkklaar dramatisch.

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

39
Zyra schreef:Nou om er dan maar even helemaal klaar mee te zijn? Hoezo ben ik verplicht te versturen naar het adres dat in Paypal staat? Ik gebruik het verzendadres dat opgegeven is in mijn systeem!
Ik wil niet de hele discussie wel/niet PayPal opnieuw aanzwengelen. Alleen even geplaatst alszijnde maar je gebruik van PayPal let hier dan op.

Het kan dus ook zo zijn dat een bestelling geplaatst word, je checked het adres van de klant bij PayPal en verstuurd. De volgende dag wijzigd de klant zijn PayPal adres en voila. Je mag nu met PayPal claims in discussie gaan en hopen dat je in het gelijk gesteld wordt. Als ik de link zo lees is dat lang niet gemakkelijk. Gewaarschuwed mens telt voor 2.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

40
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef:Nou om er dan maar even helemaal klaar mee te zijn? Hoezo ben ik verplicht te versturen naar het adres dat in Paypal staat? Ik gebruik het verzendadres dat opgegeven is in mijn systeem!
Ik wil niet de hele discussie wel/niet PayPal opnieuw aanzwengelen. Alleen even geplaatst alszijnde maar je gebruik van PayPal let hier dan op.

Het kan dus ook zo zijn dat een bestelling geplaatst word, je checked het adres van de klant bij PayPal en verstuurd. De volgende dag wijzigd de klant zijn PayPal adres en voila. Je mag nu met PayPal claims in discussie gaan en hopen dat je in het gelijk gesteld wordt. Als ik de link zo lees is dat lang niet gemakkelijk. Gewaarschuwed mens telt voor 2.
Ik heb dat topic helemaal gelezen en vandaar mijn antwoord en Paypal is daarin gewoon een smerig partij om eigenlijk mee samen te gaan. Daarom ga ik er heel goed over nadenken, want ook al gebruikt men Paypal, ik heb mijn eigen systeem en dat Paypal gedoe loopt zelfs via een PSP dus wat als je dan gezeur krijgt? En heb het afgelopen jaar zo vaak gelezen en gehoord en begrijp ook waarom er bedrijven zijn die het niet aanbieden. Iedereen kan iDeal gebruiken, voor gemak doe je dan ook Paypal, maar eigenlijk is het drama.

Bedrijven met een monopolie-positie... :roll:

Re: Welke betaalmethoden zijn fraudegevoelig?

41
Ik wacht met smart op Ideal op Europees niveau

Interessant leesvoer: http://www.ideal.nl/banken/

Mr Cash is goed voor Belgie (wel duur). Lijkt me heerlijk om zo gewoon betalingen uit Engeland en andere Europese landen te kunnen ontvangen. Hopelijk wel zoals nu gewoon een basis tarief van onder een euro per transactie en niet zoals bij b.v. credit cards een vast tarief + percentage van de transactie.

Het gaat MyBank heten en er wordt al druk getest. Nog meer leesvoer:

http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/20 ... van-start/

MyBank website:

https://www.mybankpayments.eu/

Stukje over wat het ons gaat kosten:
This will depend on the bank who will give you the access to this solution. Each participating bank will offer a set of services starting with basic access and moving to a range of value-added services. The price of the standard offering should not be more than the fees you pay for existing online payment methods.
We gaan er meer over horen in het eerste kwartaal van 2014 maar voordat het echt bij de consument gaat leven ben je vast wel een jaartje of 2 verder. Als de kosten niet duurder zijn dan Ideal en er geen paypal achtige addertjes in het gras zitten ga ik het wel aanbieden denk ik.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]