Hallo!
Ik heb een artikel aan een klant verkocht, nu heeft de klant deze ontvangen en geeft aan dat het artikel afwijkt van de foto.
Nu heeft de klant hierin gelijk, echter kan deze afwijking heel klein en kan deze niet storend zijn.
Echter geeft de klant aan dat deze het artikel kapot heeft laten vallen en het een nieuwe wil.
Nu is het zo dat het artikel tijdelijk niet mee leverbaar is en ik alleen de bestelling eventueel kan crediteren.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Re: Bestelling van klant klopt niet
2Kapot laten vallen is toch de verantwoordelijkheid van de klant?
Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.
Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.
Re: Bestelling van klant klopt niet
3Had deze klant eerder wat besteld en heb je klantenhistorie?
Maar is niet mogelijk geeft topicstarter dus al aan. Lastige beslissing zonder verdere context. Op basis van wat je hier prijsgeeft, zou ik duidelijke foto's van het gebroken artikel opvragen en vervolgens het aankoopbedrag terugstorten denk ik.henk-k schreef:Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.
Nu op mijn weblogs:
Re: Bestelling van klant klopt niet
4Ik zou het bij een laag aankoop bedrag ook terugstorten. Wanneer het echter gaat om een duur artikel en de klant laat het kapot vallen dan zou ik het niet zomaar terugstorten.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Bestelling van klant klopt niet
5Als je klant zelf al zegt dat hij het kapot heeft laten vallen dan is het naar mijn idee een simpel verhaal; de klant kan een nieuwe bestellen.
Dat het artikel afweek van wat je aanbood doet naar mijn idee niet meer ter zake omdat de klant het artikel al beschadigd heeft.
Dat het artikel afweek van wat je aanbood doet naar mijn idee niet meer ter zake omdat de klant het artikel al beschadigd heeft.
Re: Bestelling van klant klopt niet
6Ik sluit me aan bij Wouter, je kam heel ver gaan met je klantenservice, maar er is toch zeker ergens een grens.
Re: Bestelling van klant klopt niet
7Mee eens!ErwindeB schreef:Ik sluit me aan bij Wouter, je kam heel ver gaan met je klantenservice, maar er is toch zeker ergens een grens.
Re: Bestelling van klant klopt niet
9ik zou toegeven dat het artikel op een klein punt niet overeen komt met de foto en dat de klant het artikel, in originele staat, kosteloos mag retour sturen... Uitleggen over de levertermijn en optie bieden om het geld terug te betalen...
dat de klant het artikel kapot heeft laten vallen is jammer, heel jammer voor de klant, want dan gaat het bovenstaande verhaal niet meer op... pech, hebben we allemaal wel eens...
dat de klant het artikel kapot heeft laten vallen is jammer, heel jammer voor de klant, want dan gaat het bovenstaande verhaal niet meer op... pech, hebben we allemaal wel eens...
Think again!
Re: Bestelling van klant klopt niet
10Zou het niet zo zijn dat de klant ná het kapot laten vallen pas besloten heeft dat het niet aan de verwachtingen voldeed?
Als je iets wil retourneren of ruilen, moet je het product in goede staat terugzenden. En dat gaat nu niet lukken. Ik ben het helemaal eens met Wouter.
Als je iets wil retourneren of ruilen, moet je het product in goede staat terugzenden. En dat gaat nu niet lukken. Ik ben het helemaal eens met Wouter.